Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Nezklame, nenadchne. Grid Autosport postrádá opravdové inovace

aktualizováno 
Další díl oblíbené závodní série nezklame, ale vzhledem k nedostatku novinek ani příliš nenadchne.
70

Grid Autosport

Platforma: PC
Výrobce: Codemasters (PC)

  • slušný výběr tratí a vozidel
  • zábavný jízdní model
  • málo novinek oproti předchozím dílům
  • slabě zpracované kokpity

Řemeslně dobře zvládnutá závodní hra, které ale chybí opravdová hloubka, což vyniká zejména proto, že se podobá svým předchůdcům.

Herní karta

Autosport Grid | foto: David Sillmen, iDNES.cz

Grid Autosport před hráče opět staví lákavou možnost stát se z nezkušeného nováčka šampionem. Novinka se přesto namísto kolotoče kolem soustředí především na esenci motorsportu, a tou je pochopitelně závodění kolo na kolo. Už předchozí díly ukázaly, že to jde zpracovat velmi intenzivně. Dokáže Grid Autosport ještě přiložit pod kotel?

Autosport Grid

Autosport Grid

Zajezdíte si na přibližně stovce různě variovaných okruhů. Patří mezi ně skutečné tratě jako Hockenheimring v Německu, Yas Marina Bay Circuit v Abu Dhabí nebo Red Bull Ring v Rakousku. Kromě toho budete závodit na fiktivních tratích v mnoha metropolích jako San Francisco, Washington DC nebo Dubaj.

Výběr aut je slušný

Ani výběr vozidel se nemá za co stydět. Mezi 78 pojízdnými vehikly najdete moderní silniční vozy a sportovní variace od značek Alfa Romeo, Mercedes či Nissan.

Nabídku doplňují exotické monoposty a prototypy, například Dallara F312 nebo Caterham SP/300R. Aut není tolik jako například ve Forze nebo Gran Turismu, na druhé straně nasazení drtivé většiny z nich do závodního režimu dává smysl.

Autosport Grid

Autosport Grid

Kariéra je velmi striktně nalinkovaná a v jejím průběhu nečekejte, že si budete vybírat, do čeho a s čím se vrhnete příště. Zvolit si nemůžete ani svého týmového kolegu, i když mu v průběhu závodu lze zadávat stručné příkazy.

Už po několika odjetých okruzích vám bude jasné, že Grid Autosport zůstal pro všechny přístupným závoděním, byť se před jeho vydáním hodně mluvilo o odklonu k simulaci. Pravdou je, že oproti Grid 2 hra kus cesty směrem k nutnosti závodit vybranějším stylem ušla, stále jde však spíše o arkádu, i když autenticita zážitku stoupla.

Už jen to, že zatáčkou neprojedete rychleji tím, že auto hodíte do driftu, ale hezky čistě po ideální stopě, je pokrok. Přesto není chování vozů úplně přesvědčivé, obzvlášť když jeden a ten samý kus v jedné zatáčce vykazuje rysy přetáčivosti a v další nedotáčivosti.

Autosport Grid

Autosport Grid

V průběhu samotných závodů si trať můžete projet v tréninkovém režimu a většinou je součástí také kvalifikace formou rozstřelů. To znamená, že nemusíte startovat automaticky ze zadních pozic, ale čas od času vás k tomu hra přiměje.

Férové závody

Start z prvních pozic oceníte právě až tehdy, co si vyzkoušíte startovní pozici na chvostu pole. Pravidelně totiž (nejen) po startu dochází k masivním karambolům, které umožní těm na startu lépe postaveným rychle odjet bourajícímu pelotonu.

Na druhé straně je třeba s povděkem kvitovat, že si Grid Autosport nepohrává s rychlostí soupeřů podle toho, jak si v závodě zrovna vedete. To znamená, že pokud jedete na první místě, máte šanci si čistou jízdou budovat větší a větší náskok, který vám pak odpustí i nějakou tu chybičku. Chyby ale můžete korigovat již tradičním přetočením času zpět, které ale lze pro větší autenticitu zážitku také zcela vypnout.

Fotogalerie

Zajímavým způsobem řeší Grid Autosport penalizace, které jsou vždy problematickým bodem závodních her.

Pokud se podle virtuálního ředitelství závodu dopustíte prohřešku, tedy typicky získáte neférovou výhodu, například zkrácením trati, dojde ke zpomalení vašeho vozu na 50 kilometrů v hodině. Čas penalizace závisí na závažnosti prohřešku.

Tento systém funguje překvapivě dobře, přestože občas hra provinění nesprávně vyhodnotí, tedy buď vůbec, nebo ho uplatní tam, kde by za normálních okolností penalizace nehrozila, například když vás soupeř vytlačí z trati.

Grafický zážitek z Grid Autosport není vůbec špatný, bohužel ho částečně kazí nepropracované kokpity vozů, které přitom tvůrci avizovali jako jeden z taháků. Hra podporuje druhý monitor, na kterém si můžete zobrazit pořadí a alternativní kameru, která inscenuje dění na trati do televizní podoby. Nápad je to velmi dobrý, opět ale pokulhává provedení.

Grid Autosport je závodní hrou, která sama o sobě jistě obstojí a má co nabídnout. Problém je v její podobnosti s předchozími díly série, s nimiž místy jakoby splývala. Navzdory proklamacím přináší jen málo opravdu nového.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

70 %

Čtenáři

56 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 145 čtenářů





Hlavní zprávy

Jste ve městě nová a nikoho neznáte?
Jste ve městě nová a nikoho neznáte?

Na eMimino.cz najdete maminky, které jsou na tom podobně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.