Grom - 3D RPG akční adventure?

3D RPG akční adventure? To už snad ti vývojáři nevědí co nového vymyslet, a tak spojí hned několik herních žánrů a věří, že z toho vznikne originální a s trochou štěstí možná i celkem zábavná hra. A to jsem se ještě díky omezené délce nadpisu nestihl zmínit o tom, že Grom v sobě obsahuje i prvky realtime strategie. Dost ale nepodložené kritiky, hra Grom totiž nevypadá vůbec špatně...

 Grom Nelekejte se, to co bylo před několika lety téměř nemyslitelné, se nyní objevuje v nově připravovaných hrách velmi často. Ano, myslím tím propojování rozličných herních žánrů, s jehož pomocí chtějí vývojářské firmy rozšířit okruh zájemců o jejich nové tituly. Není třeba tyto snahy předem odsuzovat. Mám dokonce takové tušení, že v případě projektu Grom může být konečný výsledek velmi příjemným překvapením. Obrázky vypadají celkem dobře, směsice herních žánrů tvoří při podrobném prozkoumání celkem smysluplný celek a poměr mezi akcí a RPG adventure částí nevzbuzuje pocit, že poslední dvě jmenované složky hry budou pouhým pozlátkem bez většího významu.. Začněme ale pěkně popořádku: Nejdříve příběh, poté i něco málo známých skutečností o hře...

Děj hry Grom nás zavede do roku 1942 a ukáže nám taje druhé světové války, o nichž jsme do této chvíle neměli nejmenší ponětí. Jedná se sice o historii do značné míry smyšlenou, ale právě mystická stránka příběhu má dodat hře tajuplnou atmosféru plnou napětí a nečekaných překvapení. Ocitáte se v roli plukovníka Groma, který chce zabránit nacistům v jejich snaze získat do svých rukou zbraně,  Grom které by mohly rozhodnout o výsledku právě probíhající války. Podle legendy je schováno 12 bájných zbraní krále Arjuna ve Ztraceném městě a nacističtí vojáci se je na tomto místě pokoušejí najít.

RPG složka hry bude samozřejmě mírně zjednodušena, což naštěstí neznamená, že dojde k její redukci na minimum. Všechny postavy ve hře budou žít svým vlastním životem a nebudou pouze útrpně čekat na setkání s vámi ovládaným Gromem. Vývoj hry bude do značné míry závislý i na měnících se charakteristikách vaší postavy, které v sobě budou zahrnovat především rozličné dovednosti, jejichž úroveň bude dobře patrná na chování a úspěšnosti vašeho hrdiny. Dále bude podle tvůrců možné spojit své síly i s jinými dobrodruhy, na které ve hře narazíte a ovládat tak i jiné postavy než jen plukovníka Groma. Dalším klasickým RPG znakem má být i do značné míry nelineární průběh hry s množstvím podružných příběhů a dodatečných úkolů.

 Grom Co se týká systému bojů, tak ten bude tvořit kombinace realtime strategie a RPG, jelikož při akčních soubojích bude brán zřetel na statistiky vašich bojovníků. V praxi by to podle tvůrců mělo vypadat tak, že rozhodovat budou více již zmiňované statistiky než rychlost vaší ruky ovládající myš. O mnohém samozřejmě rozhodne úroveň inteligence vašich spolubojovníků a nepřátel, které bude při boji ovládat počítač. Adventure složka hry má podle předběžných informací obsahovat nepříliš těžké hádanky, k jejich řešení bude využit intuitivního ovládání myší s absencí jakýchkoliv ikon, bez kterých by se ještě před několika lety žádná adventure hra neobešla.

Co napsat závěrem. Já osobně bych si od tohoto projektu přál, aby byl pokračovatelem her typu Little Big Adventure 1-2. Doposud zveřejněné informace ukazují, že Grom bude patrně značně akčnější a možná i trošku více RPG. Co bych si přál já je ale úplně jedno. A vy? Vy chcete beztak asi jediné - Diablo 2. Pokud půjde všechno podle plánu, budete mít Diablo 2 v době kdy vyjde Grom dávno dohrané. Pokud půjde všechno jako doposud, bude to možná přesně naopak...


Témata: Diablo, Dům roku