Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Předběžný přístup je prospěšný, tvrdí studio kritizované za jeho využití

  12:57aktualizováno  12:57
Ačkoliv jejich hra H1Z1 byla první týdny ve službě Early Accces v katastrofálním stavu, firma Daybreak Game Company tento model hájí. Hra se přitom zpočátku potýkala s přetíženými servery, s problémy s optimalizací i s přívalem hackerů.

Titul je v rámci předběžného přístupu k dispozici od loňského ledna a na Steamu ho kladně hodnotí 65 % lidí. Projekt se totiž stal terčem kritiky za předčasné vydání a zprvu i pro neférové využití miktrostransakcí, to však tvůrci obratem upravili.

Laura Naviaux Sturrová přesto jako šéfka vydavatelské divize v Daybreak Game Company věří, že je předběžný přístup pro videoherní průmysl prospěšný.

„Myslím si, že věcem musíte být otevření, když se do předběžného přístupu pouštíte. Není to pro každého, ale věřím, že tento model bude využívat čím dál více společností,“ řekla Sturrová pro server Games Industry.

„Hodí se zejména u her s delšími produktovými cykly. Ty nebývají omezeny krátkým prodejním obdobím, kdy svět musí zaujmout. V případě našich her předběžný přístup dává ohromný smysl. Víme totiž, že ty hry budeme rozvíjet dalších pět až deset let. Nebo v případě EverQuestu i sedmnáct,“ věří Sturrová.

H1Z1
H1Z1
H1Z1

Pro dlouhou životnost titulů je podle ní třeba významná podpora komunity. A tu lze nejlépe získat tím, že hráče do vzniku hry zapojí hned od začátku. „H1Z1 bylo loni na Steamu mezi pěti nejúspěšnějšími hrami,“ upozorňuje.

Silnou stránkou předběžného přístupu je podle Sturrové možnost reagovat na připomínky hráčů již v úvodních fázích projektu. Ani to se však neobejde bez výzev.

„Komunita se dělí na různé tábory, které na titulu komentují odlišné věci. Musíte to zpracovat a odhadnout, co z toho vzít v potaz. Jak s těmi reakcemi budete pracovat, jakou jim dáte prioritu a co je pro budoucnost hry nejlepší?“

H1Z1 navíc kombinuje nižší pořizovací cenu s podpůrnými mikrotransakcemi. Jedním z důvodů pro tento model je prý snaha omezit počet hackerů a podvodníků. Vše ale závisí i na životním cyklu produktu. H1Z1 po vydání plné verze přejde na model free to play.

Autor:


Témata: hacker


Nejčtenější

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.