Haegemonia: Legions of Iron - preview

  • 24
Po delší odmlce opět přichází na scénu legendární série vesmírných strategií Imperium Galactica. Její tvůrci Digital Reality ovšem změnili název své hry, což nic nemění na tom, že Haegemonia bude asi opravdová bomba, v čele s naprosto úžasnou grafikou a stylem hry, který by měl vyhovět i nepravověrným příznivcům vesmírných RTS.
Haegemonia: Legions of Iron

S vesmírnými strategiemi se roztrhnul pytel. Po obrovském úspěchu hry Imperium Galactica 2 a především Homeworldu, začali vývojáři pracovat na několika žánrově podobných titulech. Pár jich už nedávno vyšlo, zbytek z této vlny přijde ještě letos. Uvidíme, která z připravovaných her bude nejlepší a která se mezi konkurencí prosadí nejvíc: neustále odkládaný O.R.B., úžasně vypadající Imperium Galacatica 3, propracovaný Master of Orion 3, tajemstvím obestřený Homeworld 2 nebo Haegemonia: Legions of Iron. Nutno říct, že tento titul se ze všech pěti vyjmenovaných her tváří jako nejlepší kousek – pokud autoři splní své sliby, čeká nás minimálně taková bomba, jakou byl kdysi Homeworld. Tým, který kutí na hře Haegemonia, není žádná neznáma a nezkušená banda. Maďarští Digital Reality se proslavili dvěma díly dnes již legendární hry Imperium Galactica (jejíž třetí díl vyvíjí Philos Labs) a v současnosti pracují na strategii Platoon z prostředí války ve Vietnamu.

Příběh Haegemonie se odehrává ve dvaadvacátém století, v němž lidstvo úspěšně expandovalo na další planety naší soustavy. Kolonie na Marsu se rozrůstá nejrychleji, má svou vlastní armádu i obrovskou flotilu a tamější lidé žádají částečnou nezávislost. To se nelíbí Zemi, která by chtěla omezit moc a technologický pokrok Haegemonia: Legions of Iron Marsu. Jednání mezi oběma stranami na neutrální půdě – Měsíci – brzy ztroskotala, a když byla delegace z Marsu napadena neznámými útočníky, válka začala. Na vás bude, abyste tento konflikt vyřešili, sjednotili lidstvo a začali se zabývat důležitějším problémem, jakým je kontakt s mimozemskými rasami. A ne vždy bývají mimozemšťané přátelsky naladěni. Kampaň je rozdělena na několik částí, přičemž podobně jako v Imperium Galactice obdržíte za splnění důležitých úkolů vyšší hodnost. Tím pádem se rozroste vaše pole působnosti, dostanete se k novým funkcím hry, lepším vynálezům a větší flotile. Ne vždy bude cíl předem daný a vy si občas budete moct vybrat, co uděláte, takže budete mít i částečnou svobodu.

Celkově by se dala Haegemonia charakterizovat jako mix mezi několikrát zmiňovanou hrou Imperium Galactica a Homeworldem. Velký důraz bude kladen na bitvy a přípravu lodí k boji, zatímco babrání se s tím, že na támhleté planetě došlo jídlo, a tak se kolonisté pojídají mezi sebou, ustoupí do pozadí. Pořád ale bude zachováno kolonizování planet v pětatřiceti solárních systémech, jejich správa (ale ta bude velmi zjednodušená), těžba surovin, výzkum a pár dalších věcí. Hru si vychutnají i neortodoxní příznivci vesmírných strategií, protože v Haegemonii nebudou „zbytečné“ detaily a podrobnosti jako třeba v připravovaném Master of Orionu 3.

Haegemonia: Legions of Iron

Valnou část hry tvoří bitvy, v nichž se najednou bude moct utkat až několik stovek plavidel, od malých stíhačů, přes bitevní křižníky, až po mamutí mateřské lodě. Dohromady si zaválčíte se čtyřiceti různými druhy plavidel, přičemž ty největší budou až dvacetkrát objemnější než ty nejmenší. Netřeba dodávat, že každou loď bude možno vybavit různými zbraněmi a vybavením. Boje se budou odehrávat pouze ve vesmíru nebo u planet, takže potyčky mezi pozemními vojsky budou chybět. Ale to neznamená, že bitvy budou stereotypní, právě naopak. V Haegemonii se dočkáte mnoha zajímavých vychytávek, nebudou chybět ani RPG prvky, bez kterých se dnes neobejde žádná RTS. Jednotky se v průběhu bitev budou zlepšovat, dokonce je bude možno přenášet mezi misemi. Ve hře potkáte různé hrdiny, pokud nějaký hrdina bude na planetě vládnout jako její správce, zvýší se produkce a morálka obyvatel, druhý hrdina přiřazený flotile zase ovlivní sílu plavidel a bitva tak bude o něco snazší.

Grafika je plně 3D, což zrovna u vesmírných strategií nepřináší nic dobrého. Totiž RTS, které jsou kompletně ve 3D, bývají dost nepřehledné, natožpak vesmírné strategie, u kterých je problém s orientací mnohem větší. Uvidíme, jak se autoři vypořádají s ovládáním a s kamerami, ovšem jedno je jisté už teď. Grafika je Haegemonia: Legions of Iron vynikající. Na letošní E3 jsme měli možnost spatřit fantasticky vypadající nehratelnou ukázku, v níž skupinka plavidel přiletěla do pásu asteroidů a začala pálit na vesmírnou stanici. Výstřely, výbuchy, štíty, modely lodí, okolní prostředí – všechno vypadá perfektně a grafika nemá ve srovnání s ostatními RTS konkurenci (tedy až na Age of Mythology a několik málo dalších her). O vizuální zážitek se stará Walker engin, který podporuje nejmodernější technologie a je schopen vykreslit až sto tisíc polygonů najednou. Co se týká požadavků, připravte si nejméně pětiset megahertzový procesor, 32 MB 3D kartu a 128 MB RAM.

Jak bylo řečeno v úvodu, Haegemonia se ze všech připravovaných vesmírných RTS tváří nejzajímavěji. A to není ještě nic známo o multiplayeru a špionáži; obojí prý bude velmi originální a propracované. Zkrátka autoři bližší informace o své hře tají a do světa nevypouštějí žádné další podrobnosti. Nicméně není důvod nevěřit slibům, protože Imperium Galactica a její pokračování byly skvělé hry, a proto by bylo přinejmenším divné, kdyby se z Haegemonie vyklubalo něco průměrného či nezajímavého. Datum vydání je už na spadnutí, původně to měl být květen letošního roku, nyní to vypadá na léto, ale počítejte spíše s podzimem…