Server Gamespot například v květnu 2006 napsal, že je epizodický obsah plánovaný jako trilogie. Vývojáři tehdy dokončili první epizodu, která skutečně o měsíc později vyšla. A tvůrci o trilogii tvrdili, že vyvrcholí ve vánočním období roku 2007.
Vývojáři z Valve však často nesplní oznámené datum vydání, což herní komunita označuje jako "Valve time" neboli "čas pro Valve". Druhá epizoda tak vyšla teprve v říjnu 2007 a informace o třetí zcela zmizely. Vývoj třetí epizody však dokládá například rozhovor britského magazínu Edge s šéfem Valve, Gabem Newellem. Rozhovor proběhl v roce 2007 a Newell v něm otevřeně mluví o plánech pro tři epizody.
Časopis Edge se tehdy šéfa Valve zeptal: "Je to lehce přes šest měsíců, co vyšel Half-Life 2: Episode One, jak dobře ho hráči přijímají?" A Newell na to reagoval slovy: "Zatím to bylo skvělé. Chceme tím projít třikrát, chceme si být jistí, že lidé nebudou nadšení jen novostí. A poté, co to absolvujeme třikrát, si se zákazníky jednoduše sedneme (a zhodnotíme postup)."
Edge následně položil ještě přímější otázku: "Takže pokud budou ty tři epizody úspěšné, bude to váš obchodní model, který byste rádi využívali jako základní přístup k vývoji?" To Newell jen potvrdil: "Ano, zatím."
Mezitím však uběhlo pět let a v roce 2012 informace o třetí epizodě stále chybí. Vývojáři zatím nevypustili ani žádné vizuální materiály a skutečnou otázkou tedy je, zdali Valve stále ještě vyvíjí třetí epizodu nebo místo toho probíhají práce na Half-Life 3.
Přesun k třetímu dílu by se zdál logický i s ohledem na engine Source, který již navzdory mnohým aktualizacím vizuálně zaostává. A dodnes přitom pohání i nejnovější tituly společnosti. Firma však právě díky nechvalné pověsti Valve time informacemi šetří, a skutečnou odpověď tak pravděpodobně znají jen zaměstnanci vázaní mlčením.