Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Halo 5: Guardians může být splněným snem fandů sci-fi akcí. První dojmy

aktualizováno 
Jedna z nejočekávanějších her na konzoli Xbox One se představila v on-line betaverzi. A hraje se skvěle.

Halo 5: Guardians | foto: Microsoft

K multiplayerové betě jsme se dostali o několik dnů dřív než ostatní hráči. Ve veřejnosti nedostupné verzi jsme mohli okusit pouze dvě mapy v režimu slayer, tedy Halo verzi klasického deathmatche (všichni proti všem). Aktuálně ve veřejné verzi zatím není nic navíc, což by vás ovšem nemělo odradit od toho, abyste se na ni vrhli s veškerou vervou hodnou Halo fanoušků.

Halo 5: Guardians

Halo 5: Guardians

Od 29. prosince až do 18. ledna si můžete vyzkoušet, jak se bude hrát na síti nejočekávanější střílečka pro Xbox One. Jediné, co k tomu musíte vlastnit, je zabugovaná kolekce Halo: Master Chief Collection (číst recenzi). Zanedlouho by se hráči měli dočkat celkem sedmi map.

Pravda o Truth

My jsme se už dostatečně vyřádili v arénách Truth a Empire, abychom mohli říct, že jsou obě skvělé. První jmenovaná je fanouškům moc dobře známá už z dob Halo 2, kde se poprvé objevila. Nyní vypadá na enginu Halo 5: Guardians nádherně.

Já, legenda

Halo, hráči opěvované i proklínané, patří k herním klenotům všech tří konzolí Xbox. Série nabízí vtahující singleplayer, který ocení hlavně milovníci sci-fi, ale počítá se i geniální hra více hráčů. Ta v Halo 2 strhla hysterii, protože se konečně představila v on-line podobě, která konzolových hráčům tehdy vyrazila dech. O dekádu později se nic nezměnilo.

Truth je vesmírná loď Covenantu nebo chcete-li smečky. Jde o klasickou několikaposchoďovou arénu, která prověří vaše bojové schopnosti. V jejím nejvyšším bodě, kam se dostanete pouze gravitačními výtahy, můžete získat plasmový meč Elitů.

Empire je oproti tomu mnohem více členitá a rozlehlejší mapa, která má v Halo 5: Guardians premiéru. Nabízí několik pater, úzké uličky k přestřelkám a jako bonus odstřelovací pušky, které se v takto rozlehlé aréně více než hodí.

Ozbrojeni pro válku

I ve dvou arénách šlo provětrat zbraně, byť jsme si virtuálně nepotěžkali žádné nové. Klasický magnum, který byl v prvním Halo nesmyslně silný, hlásí návrat a několik dobře mířených ran dokáže Sparťana z týmu protivníků odeslat do věčných lovišť.

Halo 5: Guardians

Halo 5: Guardians

Klasická útočná puška je účinná jako vždy, dobře mířená salva kulek potrestá kohokoliv, kdo se objeví ve vašem zorném poli. Bojová puška je díky hledí přesná a nebezpečná, DMR zaměří díky vyspělejšímu hledí i vzdálenější bojovníky, SMG alias lehký kulomet zase pokropí bližšího nepřítele deštěm kulek.

Šedesát snímků za vteřinu

Specialita v podobě plasmového meče je pak lahodou pro uši i oči všech zkušených Halo harcovníků. Po jednom dobře mířeném seknutí se protivník skácí k zemi a bod za zabití je váš. Odstřelovačky jsou fajn. Po zamíření a přiblížení sejmete každého. Tedy pokud jste dostatečně rychlí.

Stojí za vyzkoušení

Otevřená multiplayerová beta Halo 5: Guardians je přístupná všem majitelům Halo: Master Chief Collection od 29. prosince až do 18. ledna. Nepropásněte ji. Je to hřejivý pocit, když můžete říci, že jste se podíleli na testování takto významné hry.

Multiplayer Halo 5: Guardians běží v 60 snímcích za vteřinu a je rychlejší než kterýkoliv díl předním. Prostě paráda. Zbrojní arzenál doplňuje v betě dvojice granátů – klasických a plasmových. Plasmové drží na cíli jako lejno na podrážce a klasické granáty lze využívat v boji mnohem taktičtěji. Odrážejí se totiž mnohem realističtěji než kdy předtím, takže budete v hlavě rychle kalkulovat, kam dopadnou.

Kde jsou vozidla?

Multiplayer je v Halo 5: Guardians skvělý a pokud opomeneme Titanfall (recenze), jde o tu nejlepší hru na síti, kterou jsme mohli na Xbox One okusit. A to i přesto, že jsme zatím nemohli vyzkoušet větší klání než čtyři proti čtyřem. Je rychlá, zábavná a dočkali jsme se několika vylepšení.

Je však stále v handicapu. Zatímco v Titanfallu si můžete seslat z orbity mechy, zde žádná vozidla, které ve finální verzi dostupná budou, prostě nejsou. I tak ale beta Halo 5: Guardians zaujala a v mnohém i překvapila.

Míříme přesně

Největší změnou je přítomnost zaměřování přes levou spoušť gamepadu. Každé Halo dosud využívalo nepraktický zoom přes pravou páčku, čemuž je naštěstí amen. Zoom byl vylepšen ve všech směrech, což oceníte právě na on-line bojišti. Stejně tak po vzoru Titanfallu přibyla možnost zachytit se ve skoku za římsu a vytáhnout se výše.

Fotogalerie

Poslední novinkou je přítomnost trysek v brnění Mjolnir, které umožňuje rychlé úskoky a zároveň pozemní útok, při kterém po ráně do země zraníte všechny v bezprostřední blízkosti. To vše v typické Halo vřavě, ve které se všichni hráči po pár zásazích kryjí, aby se jim doplnila energie štítů.

Vizuálně hra prokoukla. Grafika je barevná, ostrá a to vše při absolutní plynulosti. Navíc všichni víme, že v singleplayeru vypadá hra lépe než ve hře více hráčů. Byť jsme zaznamenali při hraní několik chyb s připojením, žádné viditelné zpomalení se nekonalo. Na druhou stranu, byť je beta pěkná, na zadek se z ní neposadíme. Hraje se ovšem skvěle

Index očekávání: 85 %
Líbí se námNelíbí se nám
- Rychlá hratelnost při 60 snímcích- Ze hry jsme toho zatím tolik neviděli
- Vylepšené schopnosti Sparťanů- Grafika je pěkná, ale na zadek si z ní nesedneme
- Staré i nové mapy 
- Přepracované zoomování 




Nejčtenější

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Vikings: Wolves of Midgard
RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard je poctivá slovenská diablovka

Akční hra na hrdiny ze staré školy s vikinskou tematikou? To zní jako splněný sen. I když výsledek úplně snový není.   celý článek

PlayStation 4 Pro - 4K - Rise of the Tomb Raider
Media Player v PlayStation 4 Pro nově zvládne videa ve 4K

Aktualizace aplikace Media Player v PlayStation 4 Pro přidává podporu 4K. Pozor, neznamená to, že konzole nyní přehraje 4K Blu-raye, tuto funkci nelze přidat...  celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

Další z rubriky

Titanfall 2
Dojmy z Titanfallu 2: Krok k dokonalosti, nebo zbytečné pokračování?

První Titanfall měl jeden zásadní problém. V základu to byla revoluční akce s řadou skvělých nápadů a strhující hratelností, ale chyběla tomu jistá magická...  celý článek

Microsoft E3 2016 - Dead Rising 4
Čím více zabitých, tím větší zábava. První dojmy z akce Dead Rising 4

Není třeba dalšího vážného příběhu z postapokalyptického světa. Taková je filozofie hry Dead Rising, která filmové pojetí her nahradila poctivě bezhlavou...  celý článek

Battlefield 1
Z první světové války hollywoodská podívaná. Dojmy z Battlefield 1

S každým novým Battlefieldem se tážeme, jestli právě tento díl přinese zásadní inovace. Série se totiž vydala cestou opatrné evoluce a na značku již pomalu...  celý článek

INDUCTLINE s.r.o. - Jan Cymorek
PLC / SCADA vývojář/ka

INDUCTLINE s.r.o. - Jan Cymorek
Pardubický kraj
nabízený plat: 35 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.