Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mikrotransakce ve střílečce Halo 5 u hráčů vyvolaly odpor

  13:00aktualizováno  13:00
Halo 5 se veze po vlně "komfortních" mikrotransakcí. Jejich začlenění do síťové hry však hráčská komunita kritizuje.

Halo 5: Guardians - režim Warzone | foto: Microsoft

V titulu totiž existuje Requisitions System (REQ), kterým lze odemykat zbraně, brnění, vzhledy i třeba animace. Pro zpřístupnění nových prvků je třeba získávat REQ balíky, kterými vás hra odměňuje například za zvyšování úrovně (Spartan Rank) a plněním specifických úkolů.

Kromě toho jsou k dispozici i za peníze, což vývojáři označují za komfortní nákup. O část z vybraných peněz se navíc bude soutěžit na turnajích.

Hráčské obavy a kritiku se snaží zklidnit šéf vývojářů Josh Holmes, který na oficiálním webu napsal, že v síťovém módu aréna lze využívat jen kosmetické úpravy. „Chceme tím zajistit, že hráči začnou se stejnými zbraněmi a dovednostmi. To je součást naší vize pro vyvážené soupeření v arénové síťové hře.“

Fotogalerie

Situace je však odlišná v režimu Warzone, kde soupeří dva týmy po dvanácti lidech. V těch údajně vývojáři chtěli hráčům nabídnout větší svobodu. „V rámci Warzone budete mít během zápasu možnost využít řadu zbraní a vozidel z vaší zásoby REQ (balíků).“

To vyvažuje energický systém, kdy nejdřív musíte v daném zápase nashromáždit určitý počet bodů a teprve poté lze REQ balík aktivovat.

„REQ systém je navržený tak, aby hráče odměňoval stabilním přísunem obsahu, a udržoval tak hraní svěží. Nové REQ balíky budeme přidávat i po vydání hry, aby byly stále k dispozici nové hračky. Veškerý REQ obsah je možné odemknout standardním hraním v síťové hře,“ vysvětluje Holmes.

Halo 5 vzniká exkluzivně pro konzoli Xbox One a Honza Srp byl z titulu na herní výstavě E3 nadšený.

O titulu napsal: „Z pouhých 20 minut v přísně kontrolovaných podmínkách samozřejmě nemůžu vynášet závěry, nicméně je jasné, že pod vší tou nezbytnou komerční fasádou je multiplayer Halo 5 neskutečně chytlavý a zábavný. Investici by si zasloužil i sám o sobě, bez příběhové kampaně.“ (Jeho dojmy čtěte zde.)

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.