Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mikrotransakce ve střílečce Halo 5 u hráčů vyvolaly odpor

  13:00aktualizováno  13:00
Halo 5 se veze po vlně "komfortních" mikrotransakcí. Jejich začlenění do síťové hry však hráčská komunita kritizuje.

Halo 5: Guardians - režim Warzone | foto: Microsoft

V titulu totiž existuje Requisitions System (REQ), kterým lze odemykat zbraně, brnění, vzhledy i třeba animace. Pro zpřístupnění nových prvků je třeba získávat REQ balíky, kterými vás hra odměňuje například za zvyšování úrovně (Spartan Rank) a plněním specifických úkolů.

Kromě toho jsou k dispozici i za peníze, což vývojáři označují za komfortní nákup. O část z vybraných peněz se navíc bude soutěžit na turnajích.

Hráčské obavy a kritiku se snaží zklidnit šéf vývojářů Josh Holmes, který na oficiálním webu napsal, že v síťovém módu aréna lze využívat jen kosmetické úpravy. „Chceme tím zajistit, že hráči začnou se stejnými zbraněmi a dovednostmi. To je součást naší vize pro vyvážené soupeření v arénové síťové hře.“

Fotogalerie

Situace je však odlišná v režimu Warzone, kde soupeří dva týmy po dvanácti lidech. V těch údajně vývojáři chtěli hráčům nabídnout větší svobodu. „V rámci Warzone budete mít během zápasu možnost využít řadu zbraní a vozidel z vaší zásoby REQ (balíků).“

To vyvažuje energický systém, kdy nejdřív musíte v daném zápase nashromáždit určitý počet bodů a teprve poté lze REQ balík aktivovat.

„REQ systém je navržený tak, aby hráče odměňoval stabilním přísunem obsahu, a udržoval tak hraní svěží. Nové REQ balíky budeme přidávat i po vydání hry, aby byly stále k dispozici nové hračky. Veškerý REQ obsah je možné odemknout standardním hraním v síťové hře,“ vysvětluje Holmes.

Halo 5 vzniká exkluzivně pro konzoli Xbox One a Honza Srp byl z titulu na herní výstavě E3 nadšený.

O titulu napsal: „Z pouhých 20 minut v přísně kontrolovaných podmínkách samozřejmě nemůžu vynášet závěry, nicméně je jasné, že pod vší tou nezbytnou komerční fasádou je multiplayer Halo 5 neskutečně chytlavý a zábavný. Investici by si zasloužil i sám o sobě, bez příběhové kampaně.“ (Jeho dojmy čtěte zde.)

Autor:




Nejčtenější

Horizon Zero Dawn
VIDEO: Pravěk budoucnosti na poutavém časosběrném videu ve 4K

Podívejte se na časosběrné video z akce Horizon Zero Dawn. K vidění je příroda, robotická monstra i pozůstatky původní civilizace.  celý článek

Uncharted 4
Uncharted bude drsný film, scénárista slibuje kulervoucí akční scény

Je až s podivem, že s ohledem na (ne)úspěšnost většiny předchozích videoherních filmů tvůrci ještě nekapitulovali a stále vznikají nové adaptace oblíbených...  celý článek

Záběr z reklamy na Nier: Automata
VIDEO: Podívejte se na herní reklamu, kterou v Japonsku nemohou vysílat

Propagační video k titulu Nier: Automata autoři kvůli japonské televizi museli cenzurovat. Zmizely z něj záběry likvidovaných panenek a probodnuté dívky....  celý článek

Middle-Earth: Shadow of War
Obchod předčasně prozradil pokračování úspěšné hry Shadow of Mordor

Masakrování orků ve světě Pána prstenů bude pokračovat. Vzniká totiž hra Shadow of War, která navazuje na Middle-earth: Shadow of Mordor z roku 2014.   celý článek

Sniper Elite 4
Trefit na dva kilometry je v Sniper Elite 4 jednodušší než si uvařit kafe

Téměř tři roky jsme museli čekat na to, než studio Rebellion opráší zanesenou hlaveň a vyčistí špinavý okulár odstřelovací pušky tak, abychom si z ní zase...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.