Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlajková loď Microsoftu nezklamala, je to bomba. Hráli jsme Halo 5

  18:50aktualizováno  18:50
(Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Vyzkoušeli jsme si multiplayer připravovaného pokračování jedné z největších značek současnosti, Halo 5: Guardians. Překvapení se nekoná, je to opravdu pecka.

Halo 5: Guardians - režim Warzone | foto: Microsoft

Microsoft nám na letošní E3 dává opravdu zabrat. Zatímco tisková konference začínala kvůli evropským hráčům nečekaně ráno, takže jsme si kvůli ní museli v Los Angeles přivstat, afterparty, na níž jsme si ukazované tituly mohli zahrát, se konala až pozdě večer. Časový slot pro zahrání Halo 5, nejžhavějšího želízka v ohni, jsme obdrželi až v půl dvanácté večer. Čekání se však bohatě vyplatilo.

Halo 5: Guardians - režim Warzone
Halo 5: Guardians - režim Warzone

Halo 5: Guardians - režim Warzone

Ukázka z režimu pro jednoho hráče, která byla prezentovaná na tiskovce, vypadala monumentálně, dlouhodobou trvanlivost hře ale vtiskne až multiplayer. Vyzkoušeli jsme si proto nový mód Warzone, v němž se utkaly dva týmy hráčů o 12 lidech.

Do boje

Během krátkého briefingu se dozvídáme pozadí chystané mise. Na planetě Alluvion probíhá bitva o výzkumné centrum, kterou bychom měli zvrátit na naši stranu. Hraju za tým červených a prvním úkolem je rychlým výsadkem osvobodit základnu od útočících Prometheanů. Ti jsou ovládání umělou inteligencí (slouží vlastně jako typičtí creepové v dnes tolik populárních MOBA hrách). Po jejich likvidaci konečně dostáváme přístup k nákupu lepšího vybavení, které rychle nahrazuje počáteční „obyčejné“ kombo samopal + pistole.

Jak přibývají pomyslné zářezy na virtuální pažbě, se samozřejmě dostáváme ke stále lepším a lepším zbraním. Řada přijde i na obrněné roboty, ikonické džípy Warthog nebo dokonce létající stroje. Nicméně zpátky na začátek.

Po obsazení základny se rozjíždí skutečný boj s druhým týmem, přičemž pravidla jsou jasná: kdo první nasbírá 1000 bodů, vyhrál. Trik je v tom, že v tomto módu získáváte body za spoustu činností, takže hratelnost jen tak do stereotypu neupadne. Likvidujeme útočící výsadky i nepřátelské generály, zabíráme význačná místa nebo se snažíme vyhodit jedním mocným útokem základnu protivníků do povětří. To vše v rámci jedné mapy.

Originalita se přeceňuje

Ve výsledku tu máme chytlavou akci, beroucí si inspiraci v Battlefieldech, MOBA hrách (multiplayer online battle arena), ale třeba i takovém Titanfallu. Nedostatek originality vůbec nevadí, hlavní je, že se ve hře neustále něco děje. A i když jsem umíral až ostudně často, díky okamžitému návratu do akce nedocházelo k žádným nudným prostojům. Velkou roli v tom hrála i perfektně navržená mapa, kde byl prostor jak pro odstřelování z dálky a prohánění se v rychlých vozech, tak i pro mnohem sevřenější přestřelky v interiérech budov.

Halo 5: Guardians - režim Warzone

Halo 5: Guardians - režim Warzone

Na rozdíl od výše zmíněných her mi navíc přišlo, že hra funguje i v nesehraných tlupách, kde každý spíše jede jen na své vlastní triko. Proti zkušenému týmu samozřejmě banda nováčků nebude mít šanci, nedochází ale k situacím, kdy jeden rebel kazí výkon celému týmu, tak jako například v módu Heist u nového Battlefieldu.

Po grafické stránce je to dnešní AAA standard. Nepochopte mě špatně, hra je opravdu pohledná a je radost se na ni dívat, na druhou stranu jsem si ani jednou neřekl ono vytoužené „wow“. Doufejme tedy, že autoři zajistí slibovaný běh v rozlišení 1080p při stabilních 60 snímcích za vteřinu, jak od začátku slibují.

Halo na E3 2015

Halo na E3 2015

Z pouhých 20 minut v přísně kontrolovaných podmínkách samozřejmě nemůžu vynášet nějaké závěry, nicméně je jasné, že pod vší tou nezbytnou komerční fasádou je multiplayer Halo 5 neskutečně chytlavý a zábavný a investici by si zasloužil i sám o sobě, bez příběhové kampaně. Xbox One tak zřejmě brzy konečně dostane svoji vytouženou „killer app“.

Autor:


Témata: E3 2015


Nejčtenější

BadFly Interactive
V zahraničí řeší české vývojáře, vyhrožovali kvůli negativním recenzím

Říká vám něco název BadFly Interactive? Pokud ne, nejste sami. Tak se jmenuje malé české studio, které vytváří nezávislé hry. A v souvislosti s projektem Dead...  celý článek

(ilustrační snímek)
Hacker z provozu vyřadil giganty. Vlastní firmu, která před útoky chrání

Hackerská síť Mirai měla loni na svědomí výpadky služeb Twitteru, PlayStation Network, ale třeba i magazínu The Verge. A podle obsáhlé investigativní reportáže...  celý článek

Gravity Rush 2
RECENZE: Gravity Rush 2 je další parádní exkluzivita na PlayStation 4

Jedna z nejlepších her pro handheld PlayStation Vita se dočkala pokračování, které jde mnohem dále než originál. Na první pohled možná vypadá obyčejně, ale...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.