Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Odbočka od hlavní série Halo je jen průměrná střílečka

aktualizováno 
Obrazově zvládnutý přírůstek do herní rodinky Halo s přídomkem Spartan Assault není vysloveným propadákem, ale také ničím, co by vám v dobrém vyrazilo dech.
55

Halo: Spartan Assault

Platforma: Xbox360
Výrobce: .dat/Akella

  • Halo stylizace
  • Kooperativní režim
  • Neodladěné ovládání
  • Systém mikrotransakcí
  • Některé mise jsou frustrující

Skrz naskrz průměrná střílečka, která boduje jen díky zasazení do universa Halo a slušným technickým zpracováním.

Herní karta

Halo: Spartan Assault | foto: Microsoft

Halo: Spartan Assault je zasazen do doby mezi Halo 3 a Halo 4, ale pokud čekáte strhující příběh, asi budete zklamaní. Připraveno je jen pár animací mezi jednotlivými kapitolami, které nastíní, co se vlastně děje. 

Titul je střílečkou, na kterou nahlížíte z "ptačí perspektivy". Je rozdělen do několika kapitol, které se štěpí do úrovní. Dohromady čítá nějakých třicet misí, zaberou však maximálně pár minut.

Dění se tak v průběhu hraní neukládá, pouze mezi úrovněmi, což se může s ohledem na jejich délku zdát logickým krokem. Někdy by záchytné body nebyly od věci, protože často plníte několik úkolů v jedné misi a pokud zemřete, musíte si je zopakovat všechny. A jelikož jsou některé docela otravné, tak nebudete asi nadšení z toho, že si jimi projdete třeba třikrát. 

Halo: Spartan Assault

Halo: Spartan Assault

Úkoly jsou klasického ražení, od standardního zmasakrování nepřátel přes požadavek na zničení určitých objektů až po otravné eskortní mise. Obvykle běháte po svých, ale čas od času usednete do bojového vozidla, což je příjemné zpestření.

Jak to vypadá s filmem Halo

Moc dobře ne. Přípravy sice začaly už v roce 2005, kdy byl jako výkonný producent jmenován Peter Jackson (Hobit), scénář napsal Alex Garland (Sunshine) a smlouvu na režii podepsal Neill Blomkamp (District 9), jenže v roce 2006 se začal předělávat scénář a několikrát se zastavily a obnovily přípravy filmu. Blomkamp o rok později oznámil, že je projekt u ledu, ale Jackson naopak tvrdil, že vznikne. 

V roce 2009 projevil zájem o účast na filmu Steven Spielberg (byť neupřesnil na jaké pozici), ale produkce se znovu nerozjela. V minulém roce pak Blomkamp, bez ohledu na to, že původně tvrdil, že by pro něj bylo obtížné vrátit se zpět k práci na Halo, prohlásil, že má stále zájem o režii. Problémem je, že práva na filmovou adaptaci se vrátila zpět Microsoftu, takže filmová společnost, která bude chtít projekt vyslat do kin, je bude muset odkoupit.

Chvilku si asi budete zvykat na ovládání. Levou analogovou páčkou se pohybujete, pravá slouží k zaměřování. Ale není to tak lehké, jak se může na první pohled zdát. Titul sází na rychlé tempo a přesně zamířit může být komplikované. Chvíli potrvá, než vám vejde ovládání do krve a naučíte se pálit správným směrem. A je to důležité, protože munice je omezené množství. Problém s ovládáním platí i pro vozidla.

Nepříliš nápadité zbraně a otravné mikrotransakce

Ústřední postava si do akce bere dvě zbraně, dva typy granátů a speciální schopnosti. Zbraně a speciální talenty můžete před vstupem do úrovní obměnit. K tomu potřebujete zkušenosti, které získáváte za úspěch v hraní. Právě s nimi platíte za nové zbraně/schopnosti, ale vylepšení zakoupíte jen pro danou misi. Pokud je budete chtít použít znovu, musíte opět platit. 

Jestliže vám budou chybět zkušenosti, je tu ještě možnost mikrotransakcí. Zkušeností je málo, takže jestliže vysloveně trváte na tom, že si inventář vybavíte podle svého, asi vám nezbude než investovat skutečné peníze. Ale pokud se vám nechce platit, není problém hrát i s automaticky přiděleným vybavením.

Halo: Spartan Assault

Halo: Spartan Assault

Halo: Spartan Assault

Halo: Spartan Assault

Arzenál navíc ani není kdovíjak zajímavý. Najdete tu tak dva lákavější kousky, ale jinak je to vcelku nuda. Fajn možností je, že před každou misí je možné si zvolit určité podmínky, které hraní okoření.

Je to potřeba, protože hra sama o sobě nevyžaduje žádné větší taktizování, jde spíše o zběsilé kosení nepřátel bez nutnosti důmyslnější strategie. Maximálně se občas schováte za překážku nebo vezmete nohy na ramena, jestliže je vyčerpán váš štít. Umělá inteligence nepřátel není kdovíjak vypilovaná, takže opravdu spíše jen naběhnete do určité lokace, všechno vystřílíte a utíkáte dál.

Kooperací nic nezkazíte

Kampaň pro jednoho hráče je poměrně krátká, dá se zvládnout za čtyři až pět hodin, herní dobu pak prodlužuje vcelku zábavný kooperativní režim. Nejde o nic zázračného, ale pobavit se u toho určitě dá.

Fotogalerie

Pochvalu si zaslouží příjemné technické zpracování, které je zvládnuté jak obrazově, tak zvukově. Fandové Halo ocení, že hra na původní tituly odkazuje a budou se ihned cítit jako doma. Ovšem bez ohledu na povedené řemeslné zpracování zážitek Halo: Spartan Assault rozhodně není tak intenzivní, jak se doufalo.

Samozřejmě nejde o právoplatný přírůstek do série, ale ani to není omluva, aby tvůrci podcenili aspekty jako slušný výběr zbraní nebo přívětivější ovládání. Hra tak vybočuje z průměru pouze tím, že nese v názvu značku Halo. Dostupná je pro Windows 8, Xbox One a Xbox 360.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

55 %

Čtenáři

43 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 17 čtenářů

Témata: Windows 8, Xbox, Xbox One


Nejčtenější

Blizzcon 2016
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

PaRappa The Rapper: Remastered
RECENZE: Předběhněte frontu na záchod díky svému rapovému umění

Prapředek kdysi tolik populárních rytmických her se vrací v remasterované podobě. A je to pořád stejný úlet.  celý článek

Andrej Kiska a Peter Vasterbacka
Slovenský prezident jednal s tvůrcem Angry Birds o hrách do škol

Slovenský prezident Andrej Kiska se na svém Facebooku pochlubil fotkami ze setkání s vývojářem populárních Angry Birds.   celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Další z rubriky

Hearthlands
RECENZE: Budování města ve strategii Hearthlands kazí neustálé válčení

Budovatelská strategie z fantasy prostředí zní jako skvělá zábava. Jenže stačí málo a dobrý nápad se snadno utopí v šedi.   celý článek

Hearthstone: Journey to Un’Goro
RECENZE: Hearthstone: Journey to Un’Goro je plný nových nápadů i nudy

Karetní expanze Hearthstone: Journey to Un’Goro přidává zajímavé herní mechanismy, ale i prvky z minula, které bychom oželeli.   celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.