Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hannibal: The Silence is Broken

  12:00aktualizováno  21. září 1:00
Pokud vás fascinovalo Mlčení jehňátek a líbil se vám Hannibal, jistě budete potěšeni oznámením vývoje hry na motivy této filmové série. Leč nebude se jednat o hororovou adventure, jak by mohl leckdo předpokládat, ale hra bude žánrově patřit do krabičky se štítkem FPS, čímž se bude podobat sofistikovanějšímu Undying.

HannibalUž v roce 1986 nás filmaři vystrašili prvním kriminálním psychothrillerem s postavou Hannibala Lectera, jenž v něm pomáhal agentu Willu Grahamovi nalézt masového vraha, který si měsíc co měsíc udělá obřadný čajový dýchánek spojený se změnou stavu svých spoluobčanů ze "šťastná rodina" na "mrtvá rodina". O půl dekády později vznikl film Mlčení jehňátek, o mnoho známější a úspěšnější než jeho předchůdce, přestože děj schéma původního filmu zhruba kopíroval. Jen postavu Willa Grahama nahradila agentka Clarice Starlingová, při jejíž tvorbě měli tvůrci opravdu skvělý nápad postavit proti sobě sympatickou, inteligentní, lehce naivní a čerstvě vycvičenou agentku a vysoce inteligentního, mrazivě kultivovaného masového vraha a zkušeného manipulátora Dr. Lectera, který si se svým něžným protějškem jen tak ledabyle s nevinným úsměvem zahrává.

Po loňské premiéře třetího dílu, který je už o něčem jiném než Mlčení jehňátek (a dle mého názoru nebyl jeho důstojným nástupcem), jsou tady francouzsko-slovinští Arxel Tribe, oznamující vydání akční hry Hannibal, která by měla nejspíše volně sledovat dějovou linii posledního filmového dílu. Příběh, o němž máme jen velice kusé informace, zhruba Hannibalpopisuje hon nyní již zkušené agentky Starlingové na prchajícího Dr. Hannibala "Cannibala" Lectera, a tak během hry vycestujeme ze Spojených Států a podíváme se do některých evropských lokalit, například do italské Florencie.

Hra Hannibal je koncipována jakožto hororová střílečka z pohledu první osoby se silným příběhem, výrazným motivem duelu Hannibal - Starlingová a množstvím originálních prvků. Jednou z autory vychvalovaných vlastností bude možnost své protivníky zajmout a vyslýchat. Rozhodně vám toho totiž více řekne lump v poutech a s prostřeleným kolenem, než lump v tratolišti krve a s obsahem své mozkovny homogenně rozmáznutým na nedaleké stěně. Právě možnost získávat z nepřátel různé informace vás bude nutit střílet jen do nohou a rukou, namísto jednoduché exekuce headshotem.

Dalším vylepšením, se kterým se v klasických střílečkách nesetkáme, je změna chování NPC v závislosti na chování hráče. NPC postavy mají různé charakteristiky, jako je úroveň agresivity, odhodlání nebo síla vůle, které rozhodují, jak se budou v konkrétních situacích chovat - zda prchnout, nebo se vrhnout do zuřivého boje. Dalším drobtem k větší reálnosti přispěje i Hannibalskutečnost, že hra bude rozlišovat, zda máte jen vytaženou zbraň, nebo zda s ní na někoho míříte. Jako další příklad může posloužit možnost legitimovat se, což některým postavám jistě rozváže jazyk, naopak jiní z provinilců mohou znervóznět a vzít nohy na ramena. Dalším originálním prvkem bude faktor úzkosti, ovlivňující vnímání osoby, která je ve stresu.

Hra poběží na enginu Jupiter od firmy Monolith a ačkoliv autoři slibují všechny možné efekty, grafické hody zejména v interiérech a možnost rozbít většinu předmětů, na které narazíte, musím říci, že podle stávajících screenshotů mě Hannibal nijak zvlášť neuchvátil. Nejvíce mi vadí nepřirozené a v některých případech příliš jednoduché modely postav - nakonec se sami můžete přesvědčit v naší galerii. Ovšem na takových detailech hra nestojí a Hannibal má, dle mého názoru, velký potenciál stát se přinejmenším zajímavým titulem. Jen do toho Arxel Tribe, udělejte dobrou a atmosférickou akční hru, u které se také budeme hodně bát!

Autor:




Nejčtenější

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři jí předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Další z rubriky

Dota 2
Umělá inteligence porazila profíka v Dotě 2, ten další kolo vzdal

Bot vytvořený neziskovou organizací OpenAI, za níž stojí magnát Elon Musk, porazil na turnaji ve hře Dota 2 jednoho z nejlepších profesionálních hráčů.  celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři jí předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Turnaj The International ve hře DoTa2 nabídl rekordní výhry.
Vítězové turnaje v Dota 2 si odnesli rekordních 10 milionu dolarů

Právě skončený světový turnaj ve hře Dota 2 byl přinejmenším z hlediska vyplacených výher tou dosud největší událostí ve světě e-sportu. Vítězové si přišli...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.