Harbinger - RPGčková vesmírná opera

  • 23
Harbinger je akční RPG, které se narozdíl od většiny ostatních RPG neodehrává ve fantasy světě, ale v čistě sci-fi prostředí. Dostanete se na palubu vesmírné lodi, která ničí světy a vyhlazuje civilizace, ale ne všichni její pasažéři jsou s takovým jednáním srozuměni.
Harbinger

Harbinger je akční RPG, které se narozdíl od většiny ostatních RPG neodehrává ve fantasy světě, ale v čistě sci-fi prostředí. Začneme-li příběhem, jako první je třeba si ozřejmit, co to takový Harbinger vlastně je. V tomto případě je to kosmická loď, která kde se objeví, tam sto let neroste vůbec nic, natož tráva. Ničivému rozletu Harbingeru neuniknou nejen civilizace, ale ani jejich domovské planety, které po ničitelově průletu přestávají existovat. Jen občas jsou někteří přeživší obyvatelé vyzvednuti do útrob kosmického plavidla, kde se stanou buďto dělníky v lodních pracovních táborech případně materiálem pro laboratorní pokusy. Ne všichni se ale s takovým osudem spokojí, a tak se čas od času některý z dělníků nebo pokusných vzorků ztratí a přidá k tajnému hnutí odporu. Hrou procházíte jako jeden z členů tohoto uskupení a na výběr máte hned ze tří různých postav.

Harbinger

Prvním je klasicky člověk - jeho největší výhodou je dokonalá znalost rozložení všech lodních prostor a odhodlání pomstít se za všechny ty krušné roky strávené na nucených pracích. Další volbou je robotický bojovník složený z mozku zabitého nepřítele a těla, které kdysi patřilo nemyslícímu stroji. Původně sestrojen pro gladiátorské zápasy byl po prohraném souboji odsouzen k sešrotování, ale členové osvobozenecké organizace jej opět dali dohromady a přizpůsobili svým potřebám. Poslední postavou, za níž můžete hrát, je představitelka rasy zvané Culibine. Její lidé ji Harbingeru nabídli jako výměnu za ušetření planety, ale poté, co se přesunula na palubu, byl celý svět zničen i se všemi jeho obyvateli. Poslední zástupce rodu Culibine ve vesmíru přísahal svým věznitelům strašnou pomstu a hned po útěku začal osnovat plány, v nichž hlavní roli hraje Culibinina schopnost libovolně využívat okolní volně proudící energii.

Není jasné, zda se na Harbingeru dočkáme nějakých klasických questů a subquestů. O struktuře hry se zatím ví jen to, že rozhovorů s NPC bude citelně méně než bojových sekvencí. Zajímavostí by mohla být inzerovaná AI protivníků, kteří by neměli čekat na určitých místech, až na ně narazíte, ale měli by se sami pohybovat po rozlehlých lodních prostorách (což v postatě znamená to, že pokud jste už jednou vyčistili místnost od všech stráží, nemůžete si být jisti, že při příštím průchodu tím samým místem tu ještě pořád bude prázdno. Nakolik je tahle vlastnost pro Harbinger přínosem, to si netroufám říct, protože mě pokusy o podobné "oživování mrtvol" zatím vždycky překvapovaly pouze nepříjemně). Zachován zřejmě zůstane tradiční vývoj postav v závislosti na jejich zkušenostech a jisté je i to, že každá z postav bude ovládat jiné unikátní dovednosti.

Harbinger používá 3D engine vyvinutý autorským týmem Silverback Entertainment, který obsahuje všechna ta dynamická osvětlení, odrazy a další efekty. Zatím podporuje pouze rozlišení 640x480, ale vzhledem k vydání plánovanému až někdy na rok 2001, je ještě možné, že ledacos bude do té doby jinak.