17" LCD displeje – nyní už i
pro hráče a grafiky
S tím, jak ceny LCD panelů klesají, se stále více
běžných hráčů (rozuměj: hráčů s omezenými rozpočty) zajímá, jestli by
nebylo užitečné vyměnit CRT monstrum, které jim dosud prohýbá desku stolu
a žere spoustu elektřiny, za elegantní placku z tekutých krystalů.
Donedávna bylo rozumnou odpovědí celkem jasné „NE“ – hlavní důvod tkvěl
v „pomalosti“ zobrazování. Pomalostí u monitoru rozumíme příliš dlouhou dobu odezvy, která je nejčastěji
definována jako průměrná doba, za kterou jeden obrazový bod daného monitoru
dokáže zhasnout a znovu se rozsvítit. Tato doba se udává
v milisekundách, a pokud je příliš dlouhá, jeví se každý pohyb na
obrazovce jako rozplizlý. To je ovšem pro hráče velmi nepříjemná záležitost,
protože až na velmi specifické typy her se na obrazovce vždy něco pohybuje. Další slabinou LCD,
která však více než hráče trápila grafiky, je nízký kontrastní poměr, tj. počet
zobrazitelných odstínů mezi nejtmavším a nejsvětlejším bodem daného
monitoru.
Dnes už má řada výrobců na trhu LCD s 20ms a dokonce 16ms dobou odezvy, které disponují kontrastním poměrem 450:1 nebo 500:1, což zavdalo serveru Tom’s Hardware Guide příčinu k opětovnému přezkoumání vhodnosti nejrychlejších současných 17" LCD pro hraní a práci s grafikou. Testovány byly modely Hyundai Q17, Iiyama AS4314UTG, NEC LCD1760V, Proview PS-776D, Solarism LM-1730 a ViewSonic VG170m. Při posuzování výsledků je třeba vzít v úvahu, že v tomto segmentu ještě neuvedli na trh dva výrobci z nejvýznamnějších – Samsung a LG – od kterých lze vzhledem k jejich renomé očekávat, že přijdou s kvalitními řešeními. Všechny testované LCD byly vybaveny buď 20ms panelem Hyundai nebo 16ms displejem AU Optronics.
Kupodivu se ukázalo, že 20ms displeje vykazovaly podstatně kratší dobu dosvitu, tedy méně rozplizlé animace, než 16milisekundové. Na vině jsou ovšem konstrukční specifika 16ms displejů AU Optronics a nelze to generalizovat i na případné další 16ms displeje jiných výrobců, které se časem objeví. Zatím se dá říct, že jak po stránce kvality zobrazení, z hlediska vybavení, záručních podmínek a ceny celkem s přehledem vyhrál Hyundai Q17. Za 379 dolarů (nejlevnější ze všech) nabízí kontrastní poměr 450:1, svítivost 260 cd/m2, kromě analogového i digitální výstup, USB hub a navíc integrované repráčky.
Závěrem mi to nedá, abych neupozornil na něco pro hráče obzvlášť nevhodného, a to jsou současné levné výprodeje zejména 15" LCD. Jedná se prakticky ve všech případech o modely, jejichž některé parametry jsou velmi slabé, tudíž lze tyto LCD použít snad pro graficky nenáročné kancelářské aplikace, nikoli však pro hraní.
Zdroj: Tom's Hardware Guide
Australští hackeři požadují po
Microsoftu oficiální podporu Linuxu na Xboxu
Xbox jakožto okleštěný
počítač vybízel od počátku své existence softwarové experimentátory
k pokusům o implantaci alternativních programů do této černé skříňky.
A protože motorem Xboxu je okleštěná verze Windows, jedním z hlavních
cílů „nabourávačů“ bylo rozběhnout na Xboxu jiný operační systém – vzhledem
k dnešnímu rozložení sil samozřejmě Linux. Tento projekt byl dokonce dotován
částkou 200 000 dolarů, která připadne na konci letošního roku
nejúspěšnějšímu řešiteli (případně řešitelům) tohoto zvláštního kvizu.
S Xboxem lze dělat různé kousky, pokud použijeme některý z dostupných mod čipů – tedy provedeme (nebo si necháme provést) úpravu své konzole. Oněch 200 000 dolarů však bylo vypsáno na zprovoznění Linuxu bez takovýchto hardwarových pomůcek. Tento cíl se již podařilo jednomu hackerovi splnit, když dokázal šikovně využít nedostatku ve hře 007: Agent Under Fire (podobný nedostatek se údajně vyskytuje ještě v několika dalších hrách). Nyní se však přihlásila dosud anonymní skupina hackerů s tím, že objevila způsob, jak na Xboxu spouštět Linux bez jakýchkoli HW modifikací a bez závislosti na jakékoli hře.
Daná skupina kontaktovala novináře, protože se údajně snaží neúspěšně již delší dobu kontaktovat Microsoft. Jejich požadavkem je, aby softwarový gigant sám přišel s oficiálním zavaděčem Linuxu pro Xbox, jinak hodlají uveřejnit řadu děr v xboxím softwaru, a to v horizontu několika týdnů. Autoři hodlají zveřejnit nejen popis děr, ale i hotové prográmky k jejich využití, které si bude možné stáhnout z Internetu a nahrát do Xboxu prostřednictvím paměťové karty. Jediný komentář Microsoftu zatím zněl v tom smyslu, že celou věc řeší jeho oddělení pro boj s piráty.
Zdroj: ZDNet