Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

HW minutky: viry proti pirátům?

  12:00aktualizováno  12:20
Největší světová hudební vydavatelství se zoufale snaží zastavit volné šíření hudby. Jejich nejnovější prostředek stojí za bližší pohled. || Tim Sweeney, hlavní programátor Epicu, nastiňuje svůj přístup k 64bitovým procesorům.

Hudební Matrix započal výrobu svých hlídacích robotů...
Když tak někdy sleduji přemoralizované brojení proti „hudebnímu pirátství na Internetu“ (rozuměj: internetovému sdílení komprimované hudby velkým množstvím lidí), tanou mi na mysli vtíravé otázky. Je snad heslem všech těch rozhořčených kapel a interpretů „Buď nás budete poslouchat za peníze nebo nás nebudete poslouchat vůbec“? Chápu podnikatelské postoje vydavatelských firem, ale co vede umělce, kteří se svými zisky už dávno a navždy vyčlenili nad úroveň 99,9 % obyvatel této planety, k zásahům proti prostým lidem, kterým se líbí jejich tvorba...? To stojí za úvahu. Cítí tito umělci jako svoje prvotní poslání tvorbu, sdělování svých pocitů a prožitků co největšímu obecenstvu, dávání podnětů k zamyšlení atd., anebo jsou jejich primárním hybatelem peníze a ostatní je až druhotné? Má snad taková Metallica pocit existenčního ohrožení? Je jejím hlavním přáním, aby ji co nejvíce lidí poslouchalo, nebo aby si jí co nejvíce lidí kupovalo?

Nechci se příliš pouštět do tématu, na které lze nahlížet z mnoha úhlů pohledu, leč při přečtení zprávy agentury Reuters o nejnovějších „protipirátských“ aktivitách jsem si nemohl odpustit případný úvod :-). Nuže, o co jde? Známý americký list New York Times (NYT) tento týden uveřejnil článek o tom, že největší vydavatelské značky světa (Universal, Warner, Sony, BMG a EMI) v tichosti financují vývoj prográmků zvláštního určení. Tyto prográmky pro ně tvoří zhruba tucet malých a neznámých softwarových firmiček, a to ze zcela zřejmého důvodu: renomované firmy by si nemohly dovolit takto hazardovat se svou pověstí. Ony prográmky totiž mají za úkol „narušovat počítače a internetová připojení“ lidí, kteří si stahují hudbu a porušují tím autorská práva.

NYT ve svém článku „Softwarová kulka má zabít hudební pirátství“ mluví o tom, že vydavatelské firmy se ve snaze zastavit pád svých zisků vydávají až na hranu zákona. Zaplavit Internet programy, které se maskují jako hudba, a přitom po spuštění fungují jako různě nepříjemné viry, je zatím nejagresivnější strategie, ke které chřadnoucí giganti sahají – uvidíme, jak se jim tato hra s ohněm vyplatí. Vyvíjené „střely“ jsou různého kalibru: od neškodných přesměrovávačů na webové stránky, kde si lze požadovanou hudbu legálně zakoupit, přes zatuhávače, které způsobí zamrznutí počítače na několik minut, prohledávače pevných disků mazající nalezenou „pirátskou“ hudbu až po vyhazovače internetového připojení.

„Můžete udělat spoustu věcí – a některé z nich jsou docela ošklivé,“ říká Marc Morgenstern, generální ředitel softwarové firmy Overpeer, která je financována několika velkými hudebními značkami. Morgenstern své klienty odmítl jmenovat, nicméně uvedl, že jeho firma nedistribuuje žádné programy, které by porušovaly zákon. „Naší filozofií je učinit stahování pirátské hudby obtížnou a frustrující záležitostí bez toho, abychom překročili čáru.“ Overpeer je se svými 15 zaměstnanci největší z firem, které tyto pokoutní programy pro hudební vydavatelství vyvíjejí.

Inu, doufejme, že Symantec, Grisoft a další antivirové firmy se nebudou ostýchat obohatit své produkty o detekci nových, tentokrát komerčních virů... :-)

Zdroje: New York Times, Reuters



Tim Sweeney o 64bitovém hardwaru a softwaru
Hlavní programátor firmy Epic a zřejmě nejznámější postava spojená s 3D akcemi začínajícími slovem Unreal, totiž Tim Sweeney, je notorickým propagátorem 64bitových procesorů, což znamená, že plně stojí za plány firmy AMD a nesouhlasí s despektním postojem Intelu. Server FiringSquad s ním o této záležitosti udělal malé interview, z něhož jsem pro vás vyňal některé zajímavé pasáže.

    Budete do 64bitového Unreal Tournamentu 2003 přidávat nějaké zvláštnosti, které by ho odlišovaly od 32bitové verze?
    Ne. Naším cílem při portování UT2003 do 64bitového prostředí bylo ukázat, že se to dá udělat s malým množstvím práce, že je daná platforma stabilní a připravená pro hraní. Nemáme tam nic, co by opravdu dokázalo využít více než 4 GB RAM nebo velkého virtuálního adresového prostoru. Velmi viditelné výhody 64bitového prostředí přinese až další generace Unreal engine, což bude kolem roku 2005. My jako firma ovšem, vzhledem k našim novým vývojářským nástrojům, pociťujeme již nyní silnou potřebu pracovat v 64 bitech, a očekávám, že na konci tohoto roku se budeme na 64bitové prostředí dívat jako na něco, bez čeho se nemůžeme při práci obejít. Očekáváme, že se tato potřeba přenese během příštích 12 měsíců i na ostatní herní vývojáře, během 24 měsíců na náročné zákazníky a do 36 měsíců na celý zbytek trhu.

    Co si myslíte o mikroarchitektuře Athlonu 64 a Opteronu? Jak důležitý je integrovaný řadič paměti a 64bitová architektura? Která z vlastností těchto nových procesorů je nejvýznamnější?
    Velkou a neoddiskutovatelnou výhodou je zdvojnásobení počtu registrů. Integrovaný řadič paměti vidím také jako velkou výhodu, protože umožňuje snížení latence paměti na polovinu. Integrování řadiče do čipu přirozeně znamená, že firma AMD bude muset být schopna dostatečně často upgradovat jádro procesoru, aby udržovala krok s tím, jak poroste rychlost dostupných pamětí. Pokud bude řadič AMD stále schopen pracovat jen s 333 MHz, zatímco na trhu bude dostupná a Intelem podporovaná 533MHz paměť, stane se z výhody nevýhoda.

    Jak důležitou roli budou hrát 64bitové instrukce ve vašem enginu nové generace? Budete přidávat pro majitele 64bitových systémů nějaké exkluzivní vlastnosti?
    Vypadá to, že 64 bitů bude nutných pro vývoj. A protože dáváme editor úrovní Unrealu a skriptovací knihovnu k dispozici uživatelům, ovlivní to i hráče, nejen nás. Co se týče hraní, budeme podporovat 32 i 64 bitů. Podle toho, jaké množství obsahu nám ve hře nakonec vyjde, možná přijdeme s režimy obsahujícími například velmi detailní textury, které budou vyžadovat 64 bitů. Vlastní způsob hraní se však nebude nijak lišit.

UT2003

Zdroj: FiringSquad

Autor:
  • Nejčtenější

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Poslechněte si první skladbu z Kingdom Come: Deliverance 2

České studio Warhorse zveřejnilo první skladbu z chystaného pokračování historického RPG Kingdom...

Další dobrodružství archeoložky Lary by se mohlo odehrávat v Indii

Známá herní archeoložka Lara Croft by se mohla ve svém dalším dobrodružství Tomb Raider podívat do...

Sony ustoupilo. Víkendovou válku o hru Helldivers vyhráli hráči

Provozovatelé vynikající týmové střílečky Helldivers 2 po třech měsících od jejího vydání oznámili...

Měl jim pomoci propagovat hru, místo toho ji v přímém přenosu zepsul

Měla to být historická událost v téměř dvacetileté historii online hry MapleStory, nakonec ostře...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....

Ukradené auto s AirTagem si našel, ale od policie dostal vynadáno

Vyjít ráno před dům a nenajít tam svůj vůz je noční můrou každého majitele. Do takové nezáviděníhodné situace se dostal...