Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: One Night in Karazhan je fajn jednohubka s pár zajímavými kartami

aktualizováno 
One Night in Karazhan je standardní, přesto zábavné rozšíření karetní hry Hearthstone. Důležitější jsou však nové karty. Ty sice nijak výrazně nemění staré pořádky, některá povolání je však uvítají. Zvětšují také prostor pro experimentování.
80

Hearthstone: One Night in Karazhan

Platforma: PC
Výrobce: Blizzard

  • Konečně přišel na řadu Karazhan
  • Zábavné souboje s bossy
  • Nové karty příjemně osvěžují hru
  • Raději bych temné pojetí Karazhanu

Herní karta

Hearthstone: One Night in Karazhan | foto: Ondřej Zach

Když jsem z pozvánky pochopil, že dalším dobrodružstvím v kartičkách Hearthstone bude oblíbená věž Karazhan, měl jsem velkou radost. Tu však záhy spláchlo ohlášení, že jej tvůrci uchopí odlehčeněji. Motivem je totiž velká party, kterou pořádá mág Medivh. Jediný problém je, že Medivh někam zmizel a hráči ho musí najít. Ale nakonec to zase tak špatně nedopadlo.

K dispozici je prolog zdarma a čtyři placené části. Kdo však hraje alespoň trochu pravidelně, vystačil si s herní měnou. A hned v prologu to tvůrci rozjeli ve velkém. Cílem bylo, aby se hráč cítil dostatečně cool (a koupil si i další části), což se povedlo. Hrajeme totiž za Medivha, který má kartičky, k jakým se běžně nedostaneme. Například za jednu manu vyvolá legendárního miniona, za dvě many má během kola zvýšenou spell damage o +5 a podobně.

Hearthstone: One Night in Karazhan

Hearthstone: One Night in Karazhan

V první části stojí za pozornost legendární šachový turnaj, který je nejenom asi to nejoriginálnější, co One Night in Karazhan nabízí, ale u nějž je třeba i myslet jinak. Funguje to tak, že se vykládají do řady karty figurek, které na konci kola automaticky provedou svůj efekt. Zároveň je třeba brát v potaz, že oponent může každé kolo za dvě many zničit vaší figurku, která je v řadě vlevo.

Druhou část reprezentují tři opery. Nejznámější je asi Romeo a Julie, mě však nejvíce bavila Červená karkulka, v níž všichni mí minioni sice mají hodnoty 1 / 1, ale jejich vyložení stojí jen jednu manu. Asi netřeba dodávat, jak se s tím dá vyhrát. Pro mého tempo mága šlo o procházku růžovou zahradou.

Hearthstone: One Night in Karazhan

Hearthstone: One Night in Karazhan

Ve třetí části mě nejvíc bavil drak Nightbane, kdy hráči začínají rovnou s plnou manou. Asi netřeba dodávat, že to je pořádný masakr. Špatný nebyl ani Terestian Illhoof, kterého lze zranit jen zabíjením impů na hrací desce. A lepší je si pospíšit, protože vás brzy přečíslí.

Finále nijak zvlášť nepřekvapilo. Při souboji s Shade of Aran mají všichni zúčastnění +3 spell damage, což pro tempo mága nebyla žádná výzva. Finále, tedy nalezení Medivha, je pak rozdělené na dvě fáze, přičemž důležité je co nejrychleji opustit tu první.

Hearthstone: One Night in Karazhan

Hearthstone: One Night in Karazhan

Střetnutí jsou vymyšlena hezky a po prvním zahrání okamžitě pochopíte, jak svůj balíček upravit. Problém však je v samotném konceptu, kdy bosse musí porazit nejenom ostřílený profík, ale i začátečník s malou kolekcí karet. Celým dobrodružstvím jsem tak prosvištěl s jedním balíčkem. Vím, že je tu ještě režim „heroic“, kde by to nešlo, ale jelikož za jeho pokoření není žádná odměna, neláká mě.

Které karty se skutečně hrají? Jednoznačně legendární Barnes: stojí čtyři many s hodnotami 3 / 4 a po vyložení náhodně vyvolá 1 / 1 kopii miniona z balíčku. Je to sice loterie, ale taková, kdy se dá takříkajíc „jít štěstíčku naproti“, jestli mi rozumíte. Třeba takový Ragnaros či Sylvanas soupeře nepotěší. Je to prakticky povinnost pro balíčky založené na efektu Deathrattle (efekt se provede v okamžiku, kdy je minion zničen).

Hearthstone: One Night in Karazhan

Hearthstone: One Night in Karazhan

Hearthstone: One Night in Karazhan

Hearthstone: One Night in Karazhan

Líbí se mi také Medivh, the Guardian, který po vyložení vyzbrojí hráče holí Atiesh. Ta říká, že po seslání kouzla se vyvolá náhodný minion téže hodnoty. Zní to super, ale obávám se, že se hodí jen do velmi kontrolních balíčků. Za osm many je Medivh totiž pomalý.

U lovce mě zaujala karta Cloaked Huntress, která stojí 3 many s hodnotami 3 / 4 a jejíž efekt říká, že vyložení Secrets stojí nula many. To je zejména v kombinaci s Lock and Load (za každé seslání kouzla líznutí náhodné karty) skvělá věc.

Hearthstone: One Night in Karazhan

Hearthstone: One Night in Karazhan

Hearthstone: One Night in Karazhan

Hearthstone: One Night in Karazhan

Druida pak nakopla karta Enchanted Raven, což je minion s hodnotami 2 / 2 za jednu manu. A je to Beast. S kartou Mark of Y’Shaarj (za 2 many přidá minionovi + 2 / + 2, a pokud je to Beast, lízne kartu) jde o parádní kombo.

Mnohé nové karty nemají univerzální použití, ale hodí se jen do určitého typu balíčku. A k experimentování. Neznamená to, že všechny jsou použitelné při šplhání po rancích. Ale ruku na srdce. Občas je fajn narazit i na balíčky, které sice nevyhrávají často, ale neznáte je.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

85 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 36 čtenářů

Témata: Loterie, s-karta


Nejčtenější

Injustice 2
Takhle se to dělá. Injustice 2 je nejlepší mlátička posledních let

Pokračování komiksové bojovky Injustice: Gods Among Us přináší bohatý obsah, několik lákavých novinek i spoustu zajímavých postav.  celý článek

Jak dlouho bude trvat, než digitální kopie zcela nahradí ty fyzické?
Konec krabicových her na dohled? Prodeje digitálního obsahu rostou

Dvě z největších herních vydavatelství letos oznámily, že částky utržené z digitálního prodeje převýšily ty z prodeje fyzických kopií. Konec krabicovek se tak...  celý článek

Far Cry 5
První trailer potvrzuje zasazení Far Cry 5 do americké Montany

Firma Ubisoft zveřejnila krátké poutací video, z něhož je patrné, že pátý díl populární akční série Far Cry bude zasazen na americký severozápad.  celý článek

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Resident Evil (2002)
Tak to netrvalo dlouho, filmový Resident Evil dostane reboot

Zombie podívaná Resident Evil bude oživena dříve, než se čekalo.  celý článek

Další z rubriky

Thimbleweed Park (PC)
RECENZE: Thimbleweed Park je jako stroj času, který vás přenese 25 let zpět

Autoři zodpovědní za ty největší adventurní klasiky od Lucas Arts dávají vzpomenout na doby dávno minulé.  celý článek

Kona
RECENZE: Na tajuplnou detektivku Kona jen tak nezapomenete

Soukromý detektiv Carl Faubert přijíždí do bezútěšného severního Quebecku, aby řešil případ, na který do smrti nezapomene. A vy, pokud máte rádi netradiční...  celý článek

The Surge
RECENZE: Ve sci-fi The Surge budete umírat na každém kroku. Stojí to za to

S tím, jak se v posledních let řada vývojářů vydala cestou zjednodušování a větší přístupnosti pro širší publikum, nastoupil i opačný trend. Nejznámějším...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.