Karetní hry mají nového krále, Hearthstone měsíčně vydělá 480 milionů

  • 35
Společnosti Blizzard Entertainment se podařilo zopakovat nevídaný úspěch. Nejprve s World of Warcraft ovládla trh on-line her na hrdiny, když titul v době největší slávy získal přes deset milionů předplatitelů. Nyní se hrou Hearthstone dobyla digitální svět sběratelských karetních her.

Hearthstone podle statistické společnosti SuperData generuje okolo 20 milionů dolarů měsíčně, což odpovídá přibližně 480 milionům korun. A celý žánr by letos měl vytvořit příjmy ve výši 1,3 miliardy dolarů. To by pro sběratelské karetní hry byla historicky nejvyšší částka.

Podle SuperData je navíc loňský obrat Hearthstonu větší než součet tří největších konkurentů. A pozici ještě posílilo dubnové uvedení mobilní verze, kterou hraje devět milionů uživatelů. Na PC oproti tomu titulu holduje osm milionů lidí.

„Stejně jako se World of Warcraft po vydání stal dominantní on-line hrou na hrdiny, Heartstone je nyní špičkou mezi digitálními sběratelskými karetními hrami. Blizzard vytvořil hru, která je přístupnější než zavedené hry jako Magic: The Gathering, aniž by obětoval propracovanou a chytlavou náplň pro hardcore hráče,“ řekl ředitel společnosti SuperData Joost van Dreunen.

Hearthstone
Hearthstone
Hearthstone
Hearthstone

Úspěch karetní hry Heartstone vede ke vzniku řady klonů.

„Vydavatelé jako Electronic Arts a Bethesda kvůli tomu vytvářejí nové karetní hry a Wizard of the Coast také přepracovali svou videoherní sérii Magic,“ dodává van Dreunen.

Firma odhaduje, že nejprofitabilnější platformou pro žánr v příštím ruce budou chytré telefony, které vytvoří příjem okolo 532 milionů dolarů. Společnost zároveň upozorňuje, že hráči na mobilech utrácejí méně než lidé s tablety či PC.

Ze statistik také vyplývá, že sběratelské karetní tituly patří mezi žánry s vůbec největším podílem mužských hráčů. Je jich zhruba 80 % a jejich průměrný věk se pohybuje okolo 31 let.