Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Heaven and Hell - božská strategie

  12:00aktualizováno  11:51
Představte si Black and White v grafickém kabátu Settlers. Že je to nesmysl? Ani ne - vývojáři z německého týmu MadCat Interactive pracují na hře, která bude přesně tak vypadat. Ale tím výčet nových originálních nápadů Heaven and Hell ani zdaleka nekončí. Hrát totiž nemusíte jen za boha jako v B&W, ale pokud budete chtít, klidně i za ďábla...

Heaven and Hell

Ačkoliv nesmírně vyhypovaný Black and White nenaplnil všechny optimistické prognózy, je nadevše jasné, že má před sebou žánr "božských" strategií relativně růžovou budoucnost. Proto není divu, že se do vývoje podobných her pouštějí i jiné týmy - například německý MadCat Interactive, který pod křídly rozpínajícího se CDV chystá Heaven and Hell, který slibuje přinést několik velmi originálních prvků...

Již několikrát jsem si u německých her (zejména z produkce CDV) posteskl, že "budovatelská" mentalita našich západních sousedů předurčuje tamější vývojáře k tvorbě (jak jinak) budovatelských her. Právě Heaven and Hell je ale onou výjimkou, která dané pravidlo potvrzuje - hráč totiž tentokrát nebude muset obtížně stavět, ale rovnou přijde k hotovému. Ano, hotovému světu kolem roku 1500 před naším letopočtem, který obývají čtyři poměrně vyhraněné národy a který si žije vlastním životem. Všechny obyvatele však spojuje jedna velmi zásadní věc - ekonomika. Na to, aby si jednotlivé civilizace zajistily jakés takés přežití, je potřeba vzájemné spolupráce. Heaven and Hell Do této idylky jak vystřižené z představ některých skalních příznivců hippies však přichází síla v pravdě božská - hřáč, který má coby Bůh (nebo naopak ďábel - vybrat se dají obě dvě strany) za úkol konvertovat co nejvíce lidí a zajistit si, aby právě on byl tím jediným, koho budou lidičkové (ať již coby bigotní katolíci nebo ortodoxní satanisté) nejméně pětkrát denně uctívat. K dosažení svého cíle budou mít síly Dobra i Zla širokou škálu prostředků - ať již v podobě živelných pohrom (epidemie, povodně, mraky kobylek), nebo sedmi rozmanitých mesiášů se speciálními dovednostmi, které je vhodné občas vypustit na povrch zemský. Dosažení určité duchovní úrovně (jinými slovy - když se bude hráči klanět určitý počet nebohých smrtelníků) znamená posun do další, komplikovanější mise.

Narozdíl od stránky ideové nepůjde po té technické o žádný velký převrat - typicky německy roztomilá grafika v podobě pseudo-2D pohledu (krajina a postavičky budou vymodelovány z polygonů, ale jinak vše vypadá jako u settleroidních her) má k trojrozměrnému světu Black and White sice daleko, ale svému účelu by měla sloužit neméně dobře. Heaven and Hell Architektura a bojové jednotky jednotlivých civilizací by měly ještě více prohloubit onu slibovanou rozmanitost - nebudou chybět stavby v arabském stylu, kamenné boudy s doškovou střechou, ani plátěné polní příbytky nomádů (tu a tam se objeví lahůdka v podobě dokonale vyvedeného katapultu). U všech postaviček půjde podle typu oblečení na první pohled zjistit jak národnost, tak i pracovní zařazení - pohled na šamana, který mává s ohnivou holí uprostřed davu fanatických vesničanů, je více než výmluvný. Autoři rovněž slibují, že se bude během hraní plynule střídat den a noc, což by mělo mít velký vliv na schopnosti jednotlivých stran (pekelníkům se daří lépe pod rouškou tmy a naopak).

Bohužel, přesné datum vydání Heaven and Hell je stále ve hvězdách. Podle všeho by měl den D nastat nejpozději začátkem čtvrtého čtvrtletí příštího roku, takže je dost možné, že si v CDV hru hýčkají coby jeden z trumfů pro vánoční trh. Jisté však je, že současně s PC verzí vyjde nová "božská" strategie i pro konzoli Xbox. Uvidíme, jaké další informace o tomto slibném projektu nám přinesou následující týdny a měsíce - první obrázky vypadají více než dobře a samotný nápad s "příchodem k hotovému" má také něco do sebe.

Autor:


Témata: Xbox


Nejčtenější

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Další z rubriky

Postava Hanza v Overwatch
Blizzard změnil názor, v Overwatchi bude režim deathmatch

Ještě loni na akci Blizzcon se tvůrci týmové střílečky Overwatch bránili přidání režimu deathmatch, v němž zápasí všichni proti všem. Po uvedení sekce Arcade...  celý článek

Grimoire : Heralds of the Winged Exemplar
Dílo šílence, nebo génia? Přes 20 let vyvíjená hra je konečně hotová

Krokovací dungeon Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar byl poprvé oznámen v roce 1997. Po více než dvaceti letech je konečně venku. Jeho přijetí je však...  celý článek

Fallout 4: Game of the Year  Edition
Koncem září vyjde Fallout 4 v edici Game of the Year

Necelé dva roky po vydání vyjde kompletní edice postapokalyptické hry na hrdiny Fallout 4.   celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.