Hei$t

Hei$t

Hei$t - preview

  • 2
Dobrý den, chcete si u nás založit sporožiro, klasické konto nebo jen vložit hotovost? Nic z toho, jen si chci hotovost vybrat. Násilím.

Hei$tPíše se rok 1969. Johnnyho Suttona právě pustili po jednom nevydařeném kšeftu z vězení v San Franciscu a on se už zase chystá dělat neplechu. Svolá dohromady starou partu, jíž vévodí on a jeho strýček Sal – jenž ho také z báně dostal. Johnny má plán, chce pomstít svého otce, který zemřel při bankovní loupeži. A to tak, že vykrade všechny banky ve městě, kterých je přesně padesát.

Mario Puzo?
Hry o bankovních lupičích nejsou velmi frekventované, já osobně si tedy nevybavuji, že bych nějakou takovou hrál. Možná že si myslíte, že by to mohla být celkem zábava, dívat se, jak si hrstka lidí hraje na policajty a zloděje, no a konečně tedy někdo přišel s nápadem nějaký takový titul vyvinout, konkrétně pak Codemasters společně s inXile Entertainment.

Nebudete však vykrádat jen banky, ale i bary, restaurace, noční kluby či obrněná auta.

Nebudete však vykrádat jen banky, ale i bary, restaurace, noční kluby či obrněná auta. Díky menším vloupáním pak má Johnnyho parta dost peněz na to, aby mohla Hei$tzaplatit potřebné nářadíčko na složitější loupeže , a tak se postupem času dostane dál, do daleko lépe zabezpečených a rozsáhlých komplexů budov. Každá banka má také úplně jiný kamerový systém, tudíž hráče Hei$t prostě donutí taktizovat a plánovat. Rovněž bude ve hře obsažen jakýsi limit zabitých civilistů; v průběhu celého vloupání si musíte hlídat mušku, stejně tak i při útěku s penězi.

Útěk bude jedním z velice důležitých komponent hry. Umíme si to živě představit, tehdejší dobové silné káry, narážející do sebe v ulicích San Francisca, na silnici barikády a pruhy s ostny. Jak jsme již poznamenali, děj se odehrává v roce 1969, v době Hippies a všech vyznavačů míru a lásky. Uvidíme dokonce nějaké ty demonstrační transparenty „Make love, not war!“ a většina civilistů bude i dobově oblečena, všichni jistě přinejmenším z obrázků známe tehdejší kalhoty do zvonu a batikovaná trička. Virtuální podoba San Francisca by měla být obzvláště věrně vykreslená, avšak pořád tak, jak Frisco vypadalo v sedmdesátých letech. Jak vidíte na screenshotech, grafika vypadá slibně a Hei$tvzhledem k avizované velké rozloze města dost dobře.

Pokud se únik (jakožto součást loupeže) podaří tak, jak jej Codemasters zatím prezentují, mohli bychom se dočkat něčeho na způsob NfS: Hot Pursuit s bankovními krádežemi. Vozidla, jimiž budete před policií unikat, mají být plně modifikovatelná – výkon i vzhled bude možné upravovat.

Sem se mi dívejte!
Občas se také může stát, že se akce nepodaří úplně podle plánu. Pak je vcelku možné, že policisté přijedou dřív a obklíčí budovu. Jestliže se to opravdu stane, přijde na řadu drastická forma vyjednávání ve formě střílení rukojmích (Reservoir‘s Dogs?). Policisté tak budou donuceni ustoupit a uvolnit vám cestu.

Pokud se nechcete s nepřáteli dělit, není nic lehčího než ustřelit jejich vyslanci hlavu.

Mezi vykrádáním bank však zbude místo na nějakou tu vedlejší zábavičku, o což se postarají kontakty všude po Friscu. Když někomu prokážete nějakou službu, prozradí Hei$tvám za to například rozložení kamer a přesný čas, kdy se spustí alarm v té které bance. Taktéž se dá vedlejšími questy vydělat na vylepšení vehiklu či na nákup silnějších zbraní. Stejně zajímavě zní konexe s technickými službami, které vám při útěku zajistí pomoc – pronásledovatelům se do cesty postaví velké popelářské auto, a vy tak získáte náskok. Rovněž by mělo jít zkorumpovat vysoce postaveného velitele policie, aby přikázal svým jednotkám, že vás mají nechat být. Samozřejmě, vše kolem korupce bude stát hodně peněz, takže si nějak vydělávat musíte. Nějaká ta loupež se tedy musí obejít bez vedlejších záležitostí a zajišťování volné cesty, bude to jen na hráči, jakou cestou se dá. Narazíte ovšem také na konkurenční gangy, s nimiž byste měli mít možnost uzavírat různé pakty, jelikož by při závěrečné honičce mohli dělat problémy. Zároveň však za to budou něco chtít, tudíž jim musíte věnovat nějaký ten podíl ze zisku. Pokud se ale nechcete s nepřáteli dělit, není nic lehčího než ustřelit jejich vyslanci hlavu.

Dani California
Hei$tLoupež se podle posledních informací skládá z plánování, průzkumu, akce a útěku. Při plánování se celý tým gangsterů sejde, vybere si zbraně, typ výbušniny k otevření trezoru a rozebere úroveň zabezpečení. Veškeré plány však navrhujete vy, kolegové se pouze podílí na získávání informací – ne, opravdu se nedočkáme tak dobré umělé inteligence, aby sama navrhla možný postup, což by zároveň ale bylo i značně svazující, a tím pádem nudné. Další důležitou součástí samotné loupeže je průzkum jejího okolí, zajišťování zmiňované pomoci od známých lobistů z ministerstva vnitra a obhlížení rozestavění kamerového systému. Jakmile se dostane na akci, nejste v tom už sami. Pod ruku se vám dostanou dva spolupracovníci, jmenovitě tedy Crumb, jehož specialitou je boj a střelba, a Kit the Kid, což je sice již slušný stařík, nicméně zároveň i velice schopný řidič.

Ostatní členové party (Cracker – výbušniny; Sal – plánování) nejde ovládat, jednají pod velením umělé inteligence. To, že nejsou hratelní, však nutně neznamená, že je Hei$tnebudete mít pod kontrolou. Všem bez výjimky budete moci rozkazovat, a to buď klasicky pomocí příkazů nebo prostřednictvím headsetu, když si nastavíte specifický hlasový příkaz a k němu přiřadíte jakoukoliv akci.

Umělá inteligence by měla být velmi dynamická a měla by se měnit podle vašich příkazů. Což ve zkratce znamená, že pokud parťákům budete často dávat rozkaz zabít rukojmí, zvyknou si je vraždit automaticky. Stejně tak by se na nich mělo projevovat i vypětí, které když dosáhne vrcholu, začne být příčinou nepříčetnosti, a kolegové tak začnou střílet úplně po všem.

Lupičské výhledy
Takže si to shrňme – máme lupičskou akci, specializující se jen a pouze na vyprávění ze života zlodějů. Přitažlivě zní i koncept volnosti a korumpování, jednání s konkurenčními gangy a automobilové honičky. Pokud se něco v inXile radikálně nezvrtne, mělo by jít o přinejmenším zajímavý počin. Grafika vypadá v rámci možností slušně a rozdávání příkazů přes headset se nám také líbí. Uvidíme tedy, jak se s tím tvůrci popasují, vydání hry je naplánováno na druhé čtvrtletí tohoto roku.

Index očekávání: 80%