Hellboy - Mignolův comics na PC

Plný název hry zní Hellboy: Dogs of the Night a za těmito pěti slovy se skrývá pokus o převedení comicsové série na PC. Vlastně ani nejde o převedení v pravém slova smyslu, protože prostředí i postavy budou unikátní, speciálně vytvořené pro potřeby této hry, ale dohled autora série Mika Mignoly by měl být dostatečnou zárukou kontinuity Hellboyových příběhů.
Hellboy: Dogs of the Night

Pokud znáte comicsové příběhy od Mika Mignoly, máte přede mnou náskok (a chcete-li tento náskok dohnat, neváhejte navštívit Comics server, kde je o Hellboyovi několik článků). Jediné, co jsem o nich zjistila, je to, že každá série Hellboye má naprosto jiný příběh a jiné postavy a tato skutečnost nepochybně autorům PC hry Hellboy: Dogs of the Night usnadnila situaci. Nemusí se totiž týrat co nejvěrnějším převodem prostředí a charakterů postav, ale naopak se jim otevřela možnost stvořit docela nové pokračování comicsové série, jen místo papírové podoby jí vtisknou o něco trvanlivější počítačovou.

Kvůli co největšímu přiblížení originální sérii si tvůrci - tým Dark Horse Interactive - přizvali ke konzultacím autora série Mika Mignolu. Ačkoliv tedy měli volné ruce ve výběru prostředí i postav, nechtěli se zpronevěřit duchu comicsu a celý koncept hry vytvořili pod Mignolovým dohledem. Postavy i lokace jsou tedy zbrusu nové a napsané speciálně pro hru, ale sounáležitost s papírovými vydáními by měla být přesto jasně zřetelná.

Hellboy: Dogs of the Night

S přiblížením grafické podoby už to asi bude horší. Autoři sami prohlašují, že se snažili co nejvíc zachovat styl kresleného comicsu, ale nakolik se mohou 3D prostory a postavy vizuálně podobat kresleným místnostem a hrdinům, to si nedovedu dost dobře představit. Hra bude rozdělena do šesti epizod, některé se budou odehrávat ve středověkých kulisách, jiné vás přenesou do neznámých dimenzí a další ještě někam dál, ať už v prostoru či v čase. Postava Hellboye, jíž budete ovládat z pohledu třetí osoby, bude zvládat kromě základních pohybů ještě třeba sbírání předmětů, šplhání, různé druhy bojových technik a některé její akce budou k dispozici pouze v konkrétních situacích - například v kostele si můžete zahrát na varhany. Hraní Hellboye by každopádně měla být stejná nekomplikovaná zábava, jako když si v něm čtete, a přispět k tomu by mělo i velmi jednoduché ovládání, kdy většina akcí bude proveditelná stisknutím jediné klávesy.

Poslední informací budiž jako obvykle zmínka o datu vydání: Hellboy se chystá vyjít v červnu letošního roku a vydavatelem nebude nikdo méně známý než Cryo Interactive.