O Hellgate: London se již nějakou dobu mluví jako o jedné z největších herních nadějí pro příští rok. Vzhledem k tomu, že studio Flagship za sebou ještě nemá jediný projekt, se to zdá poněkud odvážné. Stačí však dodat, že většina vývojářského týmu se shoduje s tím, který stál za nesmírně návykovým Diablem, a jakékoliv pochybnosti se rázem rozplynou. Hra už je v hledáčku novinářů hodně dlouho a vypadá to, že ještě nějakou dobu bude, protože za ní přeci jen stojí na termíny nepříliš hledící ex-Blizzard a také proto, že Flagship před několika dny ohlásili online hru Mythos, jež by podle všeho měla vyjít ještě před Hellgate. To vše ukazuje na termín někdy ve druhé polovině příštího roku, a abychom si dlouhé čekání trochu ukrátili, podívali jsme se po nových informacích. Pokud jste tak ještě neučinili, měli byste si přečíst starší, ale pořád hodnotné megapreview s hromadou starších poznatků.
Ovládání zbraní je dokonce rozlišeno na levou a pravou ruku, přičemž o každou se staráte příslušným myšítkem.
Tím, co na hře nejvíce přitahuje, je zřejmě skutečnost, že vypadá a zčásti se i hraje jako střílečka z pohledu první osoby, ale v pozadí pracují RPG mechanismy dodávající hloubku. Takže si užijeme vylepšování vlastností, odemykání schopností či nejrůznějších sil a pochopitelně i dlouhodobý hnací motor podobných titulů – sbírání předmětů. Přesto je však na akční prvek kladen značný důraz. Ovládání zbraní je dokonce rozlišeno na levou a pravou ruku, přičemž o každou se staráte příslušným myšítkem.Zatímco povolání templáře, který se zaměřuje na boj chladnými zbraněmi, a kabalisty, jenž je příznivcem magických kvérů, žádají po hráči zaměření směru útoku jen v přibližné rovině, přičemž automatika se postará o zbytek, u lovce je tomu jinak. Ten musí skutečně manuálně mířit. V nedávné době se o něm objevily zajímavé poznatky, takže si na ně pojďme posvítit. Lovec se soustředí především na statistiky přesnosti, koncentrace, síly vůle a staminy. S postupem po levelech se tak může profilovat buď jako odborník přes střelné zbraně, nebo jako průzkumník. Je rovněž potřeba vybrat si jednu ze tří odlišných dovednostních větví. Specializace přes zbraně přinese kupříkladu větší pravděpodobnost kritického zásahu, případně schopnost projektilů odrážet se a zraňovat tak více nepřátel najednou. Hodně zajímavé je vydat se cestou šikovných udělátek, jako jsou třeba automatizovaní dronové či chodící střílny, které poskytují podpůrnou a krycí palbu. Ani poslední odbornost není vůbec k zahození. Jedná se totiž o maskování, kdy postupem času budete čím dál tím hůře detekovatelní. Zatímco templáři jsou příslušníky starobylého řádu, zastávají lovci post technologicky nejvyspělejších charakterů ve hře. Začínají se silným brněním a v průběhu hry se ho snaží stále vylepšovat, stejně jako získávat mocnější střelné zbraně.
Mnohem zajímavější však byly další zbraně, jako například příruční granátomet, který sice vypaloval projektily jen na krátkou vzdálenost, ale tyto zraňovaly široký okruh protivníků.
Přestože hra ještě rozhodně není v konečném stadiu, měli vybraní novináři možnost si ji vyzkoušet. Jejich dojmy vám zprostředkovaně přinášíme. Prezentace nabídla povolání lovce, který v obou rukou svíral termální blastery. V této fázi se kosení nepřátel podobalo klasické střílečce s povedenou hratelností. Mnohem zajímavější však byly další zbraně, jako například příruční granátomet, který sice vypaloval projektily jen na krátkou vzdálenost, ale tyto zraňovaly široký okruh protivníků. Granáty se prý daly vylákat i za překážkami schovaní nepřátelé a vůbec s nimi byla sranda, jelikož se chovaly poměrně realisticky. Nedostatky lovce se neprojevují pouze ve špatném zacházení se zbraněmi na blízko, ale i nedostatkem zdraví, tudíž je potřeba neustále mít prst na patřičném „hotkey“ dodávajícím ozdravné lektvary. Nebo to chce mít dobrou partu přátel za zády.Šťastlivci měli příležitost ozkoušet si kooperativní multiplayer, který fungoval přinejmenším uspokojivě. Zde se dostal na scénu kabalista. Ten rovněž může vládnout dvěma zbraněmi, nicméně jeho obvyklá kombinace spočívá v jednom střelném kvéru a magickém udělátku v druhé ruce, jímž dokáže vyvolávat mocné energetické výboje všeho druhu. Kabalistu většinou poznáte podle toho, že se to kolem něj jen hemží bláznivými barvami vyvolanými kupříkladu výstřely z plazmických zbraní a doplněných o jakési fialové blesky. Ovšem nejen tím se vyznačují kabalisté. Toto povolání totiž nabízí ještě další dva směry vývoje. Buď můžete jít cestou vyvolávání nejrůznějších elementálů, nebo se sami proměňovat ve všelijaká monstra. Něco nám říká, že právě kabalista bude dost možná nejoblíbenější postavou. Dost se přibližuje formě novodobého kouzelníka a nabízí hráčům mnoho způsobů, jak jeho roli hrát. Se svými kouzly může být ideálním podpůrným charakterem, ale po proměně v monstrum zastane i hodně drtivou sílu.
Avšak ani ostatní charaktery nejsou vůbec k zahození. Jsou dohromady sice pouze tři, nicméně jelikož se každé povolání dále větví, lze se dobrat až devíti různých způsobů hraní, o všemožných kombinacích ani nemluvě. Podle očitých svědectví je už teď hra velice dobře vyvážená, takže všechny postavy mají co říci. A kupodivu už je i dost dobře hratelná, včetně mnoha počátečních questů. Funguje i náhodné generování apokalyptického Londýna, který působí skutečně impresivně.
Avšak ani ostatní charaktery nejsou vůbec k zahození. Jsou dohromady sice pouze tři, nicméně jelikož se každé povolání dále větví, lze se dobrat až devíti různých způsobů hraní.
Vývoj Hellgate: London je tak radost sledovat. Každá prezentace přináší novinky a je vidět, že vývoj postupuje kupředu kýženým směrem. Flagship Studios však chtějí jen to nejlepší, a tak se zatím ani neodhodlali potvrdit jakýkoliv termín vydání. My doufáme, že aspoň do konce příštího roku by mohlo být hotovo. Kéž by bylo ještě dříve a snad ne později.Index očekávání: 95%