Rainbow Six Siege

Rainbow Six Siege | foto: Ubisoft

Vývojáři nového Rainbox Six vysvětlují, proč ve hře chybí oživení

  • 3
Titul Rainbow Six Siege chce nabídnout taktickou akci i v rámci síťové hry. Jedním z prvků, který to má zajistit, je absence oživení v rámci jednoho zápasového kola.

Na tomto prvku je postavena klasická střílečka Counter-Strike, tvůrci nové akce Rainbow Six však tento koncept chtějí rozvést.

„Jeden život je přesně takový, jak to zní. Pro každé kolo v Tom Clancy’s Rainbow Six Siege máte jeden život. Pokud o něj přijdete, mezi živé se před dalším kolem nevrátíte. Při návrhu hry jsme přišli na to, že chybějící oživení ovlivňuje tři pilíře, které ve hře chceme: týmovou spolupráci, taktiku a napětí,“ píší vývojáři na oficiálním blogu.

Tvůrci upozorňují, že tyto prvky jsou ústředními parametry pro celou sérii a z moderních stříleček takřka vymizely. „I při hraní v týmu kladou akce důraz na bleskové reflexy a potlačují ostatní dovednosti. Můžete se tak cítit osaměle.“ To však podle autorů Rainbow Six Siege nehrozí.

Chybějící možnost oživit se totiž nutí hráče k větší spolupráci a vyžaduje lepší přehled o mapě, plánování i komunikaci.

V Rainbow Six Siege budou hráči týmu užiteční i po smrti. Mohou například sledovat bezpečnostní kamery, využívat malá bezpilotní vozítka či mapu sledovat z přelétajícího vrtulníku. Mrtví spoluhráči se tak stávají zdrojem informací a nutí i nepřátelský tým k odlišnému stylu hraní.

Jednotlivá kola zápasů jsou však krátká a končí do tří minut. Není proto třeba se obávat, že po smrti budete mimo akci příliš dlouho.

Hra Rainbow Six Siege vzniká pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. Vydání tvůrci plánují na příští rok a titul vůbec nebude zahrnovat sólo hru (první dojmy z E3).