Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co očekáváte od herních strojů nové generace?

aktualizováno 
Grafická extáze a výkon, který umožní dosud neviděné hrátky s herním prostředím, inovace, ale i dostatek kvalitních her. Vize a přání hráčů se různí. Napište nám do diskuze, jakou cestou by se v ideálním případě měla ubírat zařízení, na nichž hrajeme hry.
Budou takto jednou vypadat i postavy ve hrách, nebo je honba za realismem nesmyslná?

Budou takto jednou vypadat i postavy ve hrách, nebo je honba za realismem nesmyslná? | foto: Profimedia.cz

Na podzim vyjde herní konzole Wii U od Nintenda. Ovladač s dotykovou obrazovkou může zprostředkovat zajímavé zážitky. Například se plížíte coby vesmírný mariňák v Aliens: Colonial Marine temnou chodbou, zatímco ovladač se promění v pulsní radar.

Jenže: ačkoliv takový nápad může fungovat, z technologického hlediska není na Wii U "next-gen" vůbec nic. Je totiž zhruba na úrovni několik let starého Xboxu 360 či PlayStation 3.

O SONY a Microsoftu zatím s jistotou víme pouze to, že na konzolích nové generace pracují. Na trhu se objeví zřejmě koncem roku 2013. Čím chtějí překvapit, nevíme. Zcela jistě se ale nevzdají pohybových nadstaveb Kinect a Move.

A co PC? S tím, jak se životní cyklus PlayStation 3 a Xboxu 360 chýlí ke konci, nabývají na významu opět počítače. Výhody nad uzavřenou specifikací přebíjí jejich hrubý výkon.

Do popředí se dostávají i hry na mobilních platformách. Důkazem toho je i pokus sjednotit roztříštěnost platformy Android pod hlavičkou mobilní konzole OUYA (projekt vzniká díky financím skrze server Kickstarter).

Nebo už tentokrát vyjde další pokus o virtuální realitu? Budou herní mašiny budoucnosti snímat například náš tep a na základě toho individuálně připravovat herní zážitek? Zprostředkují i vůně? Nebo je honba za realismem nesmyslná?

O úspěchu nakonec stejně rozhodnou hry. K čemu by byl úžasný herní stroj, na kterém by nebylo co hrát.

Napište nám do diskuze, co očekáváte od herních strojů a poraďte vývojářům, čeho by se měli naopak vyvarovat. A vůbec nevadí, pokud trochu popustíte uzdu fantasii.

Autor:




Nejčtenější

Gesto Inkling Girl před patchem
Tohle se nepovedlo. Nintendo muselo odstranit ze hry obscénní gesto

Společnost Nintendo v novém patchi odstraňuje vítězné gesto jedné z herních postaviček, protože je v některých státech vnímáno jako silně urážlivé.   celý článek

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Mortal Kombat: Legacy
Třetí film Mortal Kombat měl být jako brutální Avengers

Jak to aktuálně vypadá s filmem Mortal Kombat? V plánu bylo natočit drsný film s komiksovým nádechem. Co však zůstalo ze slibných plánů, je ve hvězdách. Film...  celý článek

Minecraft
Opustil práci, aby mohl provozovat Minecraft server pro autistické děti

Stuart Duncan je otcem malého autisty. Jelikož je hra Minecraft jedním z mála prostředí, kde se jeho syn cítí dobře, rozhodl se opustit dobře placenou kariéru...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.