Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co očekáváte od herních strojů nové generace?

aktualizováno 
Grafická extáze a výkon, který umožní dosud neviděné hrátky s herním prostředím, inovace, ale i dostatek kvalitních her. Vize a přání hráčů se různí. Napište nám do diskuze, jakou cestou by se v ideálním případě měla ubírat zařízení, na nichž hrajeme hry.
Budou takto jednou vypadat i postavy ve hrách, nebo je honba za realismem nesmyslná?

Budou takto jednou vypadat i postavy ve hrách, nebo je honba za realismem nesmyslná? | foto: Profimedia.cz

Na podzim vyjde herní konzole Wii U od Nintenda. Ovladač s dotykovou obrazovkou může zprostředkovat zajímavé zážitky. Například se plížíte coby vesmírný mariňák v Aliens: Colonial Marine temnou chodbou, zatímco ovladač se promění v pulsní radar.

Jenže: ačkoliv takový nápad může fungovat, z technologického hlediska není na Wii U "next-gen" vůbec nic. Je totiž zhruba na úrovni několik let starého Xboxu 360 či PlayStation 3.

O SONY a Microsoftu zatím s jistotou víme pouze to, že na konzolích nové generace pracují. Na trhu se objeví zřejmě koncem roku 2013. Čím chtějí překvapit, nevíme. Zcela jistě se ale nevzdají pohybových nadstaveb Kinect a Move.

A co PC? S tím, jak se životní cyklus PlayStation 3 a Xboxu 360 chýlí ke konci, nabývají na významu opět počítače. Výhody nad uzavřenou specifikací přebíjí jejich hrubý výkon.

Do popředí se dostávají i hry na mobilních platformách. Důkazem toho je i pokus sjednotit roztříštěnost platformy Android pod hlavičkou mobilní konzole OUYA (projekt vzniká díky financím skrze server Kickstarter).

Nebo už tentokrát vyjde další pokus o virtuální realitu? Budou herní mašiny budoucnosti snímat například náš tep a na základě toho individuálně připravovat herní zážitek? Zprostředkují i vůně? Nebo je honba za realismem nesmyslná?

O úspěchu nakonec stejně rozhodnou hry. K čemu by byl úžasný herní stroj, na kterém by nebylo co hrát.

Napište nám do diskuze, co očekáváte od herních strojů a poraďte vývojářům, čeho by se měli naopak vyvarovat. A vůbec nevadí, pokud trochu popustíte uzdu fantasii.

Autor:




Nejčtenější

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je příjemná vzpomínka na devadesátá léta

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.