Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Heroes Chronicles – nenechte se podojit!

  12:00aktualizováno  15. února 2003 10:47
Slyšte příběh o tom, jak se nás, hráče, zase jednou pokoušela velká zavedená firma odrbat, a jak se jí to, doufejme, nepodaří. V dnešní dvourecenzi se vám pokusím přiblížit „nové“ produkty firmy New World Computing a jejího distributora 3DO - hry ze série Heroes Chronicles.

Heroes ChroniclesPřátelé, rodáci a věrní. Slyšte příběh o tom, jak se nás, hráče, zase jednou pokoušela velká zavedená firma odrbat, a jak se jí to, doufejme, nepodaří. V dnešní dvourecenzi (pokud ovšem raději nečtete dvě recenze psané přes kopírák) se vám pokusím přiblížit „nové“ produkty firmy New World Computing a jejího distributora 3DO, hry ze série Heroes Chronicles s podtituly Warlords of Wastelands a Conquest of the Underworld.

Když kdysi v prehistorii počítačové zábavy (počátek devadesátých let) vydala jedna australská firmička tahovou fantasy strategii Warlords, nikdo ještě netušil, o jak úspěšný žánr se bude jednat. O několik let později vyšel první titul série Heroes of Might and Magic od New World Computingu, a ukázalo se, že je to obrovský hit. V rychlém sledu vznikl i díl druhý a k němu několik datadisků s novými kampaněmi. Otevřený přístup společnosti, která s hrou distribuovala i editor map, se vyplatil a hráči sami vyrobili řádově stovky nových scénarií.

Třetí díl vyšel zhruba před dvěma roky, přinesl řadu nových prvků a vylepšil hru ve všech Heroes Chroniclessměrech – grafiku, hratelnost, množství hrdinů, měst, artefaktů, kouzel i nestvůr a tak dále. Všichni už si zvykli na to, že 3DO vydává spousty reedicí, datadisků a vůbec se snaží vydělat co nejvíc peněz při co nejmenší námaze, a tak nikoho nepřekvapilo, že vyšly dvě velké nové kampaně – Armageddons Blade a Shadow of the Death. Obě dvě nějakým způsobem rozšiřovaly původní hru a dávaly hráči možnost trávit před monitorem další desítky hodin.

Mimochodem, nedávno vyšla další reedice Heroes of the Might and Magic III, která obsahuje jak původní kampaň Restoration of Erathia, tak i dvě výše jmenované. Suma sumárum, 3x sedm (šest plus jedna bonusová) tažení, přičemž každé z nich obsahuje tři až deset misí, a řada nezávislých scénárií navrch. Pokud jste žádnou z nich nehráli, pak tohle je určitě tip na výhodnou koupi.

Nikdy předtím na nás nezkoušelo 3DO takovou fintu jako nyní. Heroes Chronicles totiž nejsou ROZŠÍŘENÍM původní hry, ale její OKLEŠTĚNOU verzí. Posuďte sami – místo původních osmi typů měst potkáte v každém z podtitulů maximálně čtyři, příslušným Heroes Chronicleszpůsobem je také snížen počet nestvůr, které budete verbovat do své armády, několik tažení v rámci každé kampaně se smrsklo na pouhých osm jednotlivých misí a ve hře neexistuje možnost, jak si zahrát jednotlivé scénário. Navíc dostáváte pouze o něco kompaktnější příběh než obvykle, pár nových hrdinů, tutorial, nové filmíky mezi jednotlivými misemi a trochu grafiky v menu a při nahrávání.

Celý příběh Heroes Chronicles se točí kolem barbara Tarnuma. První díl, Warlords of Wastelands, vypráví o jeho vzestupu a pádu, pýše a brutalitě, a boji utlačovaných barbarů proti čarodějům. Tarnum je zabit, ale jeho duše není bohy vpuštěna do ráje. Ve druhém díle se vrací, aby pomohl královně Catherine v jejím epickém tažení proti démonům Underworldu, kteří z ráje unesli duši jejího otce. Vlastní boje a prozkoumávání jednotlivých misí je dokreslováno velmi často texty, které se objevují jednak po odehrání určitých dní, ale i při vstupu do konkrétních lokací na každé mapě. Hra tak dostává novou dimenzi, a téměř by se dala srovnávat se čtením kvalitní fantasy povídky.

Heroes ChroniclesBohužel je tady ještě další věc, která Heroes Chronicles ubírá body, a tou je obtížnost. Vzhledem k tomu, že hrdinu (a jeho blízké) přebíráte z mise do mise, včetně jeho zkušeností, vlastností, kouzel a některých artefaktů, zvrhávají se poslední mise ve frašku. Jsem zvýklý hrát HOMM3 stylem, kdy se snažím hrdinu vytrénovat v každé misi maximálním způsobem (obejít všechna místa, která zvyšují vlastnosti a naučit ho všechna dostupná kouzla). Pátá a šestá mise v Conquest of the Underworld se odehrávají na nejmenších mapách, a Tarnum měl v tuhle chvíli všechny vlastnosti někde mezi 30 a 40. Neobtěžoval jsem se proto vůbec nějakou výstavbou města a verbováním nových armád, ale prošel misi jen s partou Pikemenů, které dostal na začátku. Všechny nestvůry a hrdiny po cestě jsem prostě ukouzlil. Tarnum měl naučeno Expert Logistic a Pathfinding pro co nejlepší a nejrychlejší přesuny, Expert Earth Magic kvůli kouzlu Slow na všechny nepřátelské jednotky, a zbytek vykonala libovolná útočná kouzla.

V poslední misi už byly všechny jeho vlastnosti vyšší než padesát, a závěrečnou bitvu proti hrdinovi se stovkami nestvůr (včetně asi patnácti Archdevils) vyhrál s pouhými čtyřmi Heroes ChroniclesArchangels a šesti Efreety, jedním Armageddonem a pár sesláními kouzla Resurrection (Zmrtvýchvstání). Tomuhle já neříkám výzva, ale selanka.

Z headquarters firmy 3DO se v poslední době ozývá samé bučení, jak si jejich manažeři trénují dojení nanečisto. Libovolný z dílů série Heroes Chronicles je práce pro jednoho programátora (který okleští engine), dva designéry (návrh misí a příběhu) a sedm grafiků (na filmíky) asi tak na jeden týden. Nevylepší to už ani nabídka, že při zakoupení dvou samostatných dílů série si můžete stáhnout jednu (jinou) kampaň z webu zdarma, nebo dokonce při zakoupení tří najednou ještě jednu další.

V českých luzích a hájích se podobnému jednání říká zlodějina, a nic na tom nezmění ani fakt, že za každý díl zaplatíte zhruba polovinu toho, co za normální plnou hru. Pokud by všechny čtyři díly byly vydány v jednom datadisku (a nebojte se, na to určitě také za cca půl roku dojde), dostala by ta hra ode mě tak možná 50%. Takhle je to slabých 15% za pěkný příběh, a varování pro vás všechny – ruce pryč od podobných chytáků (a chytráků).

Heroes Chronicles
Výrobce: New World Computing
Distributor: 3DO
Distribuce v ČR: hra u nás zřejmě nebude distribuována
Oficiální homepage: www.3do.com/products/pc/chronicles/
Minimální konfigurace: Pentium 133, 32MB RAM, 230 HDD
Doporučená konfigurace: Pentium II 300, 64MB RAM, 230 HDD
3D karty: ne
Multiplayer: ne
Verdikt: Pokud toužíte po ne nekompletním a předraženém datadisku, jsou Heroes Chronicles přímo pro vás. Jinak se tomtuto titulu raději vyhněte.
Hodnocení: 15%

Autor:




Nejčtenější

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Arma 3 Laws of War
Přídavek do Army 3 umožní hrát za humanitárního pracovníka

Ve hrách zcela neobvyklý pohled na válečné peklo nabídne přídavek Laws of War pro Armu 3. Vyzkoušíte si v něm roli nestranného humanitárního pracovníka.   celý článek

Dota 2
Umělá inteligence porazila profíka v Dotě 2, ten další kolo vzdal

Bot vytvořený neziskovou organizací OpenAI, za níž stojí magnát Elon Musk, porazil na turnaji ve hře Dota 2 jednoho z nejlepších profesionálních hráčů.  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Další z rubriky

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Syberia 3 (PC)
RECENZE: Na výrobě Syberie 3 se až příliš šetřilo

Třetí Syberia se předchozím hrám série nevyrovná. Dolů ji táhne především technické zpracování a minimalistický příběh. Přesto by si ji opravdoví fandové mohli...  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Soutěž: vyhrajte první český elektrokočárek
Soutěž: vyhrajte první český elektrokočárek

Pohon, světla, automatické houpání a ohřívač stravy vám usnadní každý výlet.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.