Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Heroes of M&M IV: The Gathering Storm

  12:00aktualizováno  15. února 2003 10:07
Nad královstvím se snášejí mraky. Zlý čaroděj Hexis nabírá každým okamžikem větší a větší moc a neohlíží se na trosky a spálenou zemi, která zůstává za ním. Pět hrdinů se schází, aby vybojovali poslední, a dost možná marný boj. Pomozte jim najít mocné artefakty a s jejich pomocí zničit zlo v datadisku k Heroes of Might & Magic IV!

Jak vypadá obal hry?
Zde vidíte vlastnosti jedné z nových nestvůr - gobliního krále Série Heroes of Might & Magic vznikla jako malé strategické odbočení od nepoměrně slavnější RPG ságy. Ačkoli Might & Magic mají již na kontě devět dílů a Heroes teprve nedávno dosáhli čtvrtého, v popularitě se s nimi již dávno mohou měřit, pokud už nejsou míle napřed. Ve specifické oblasti fantasy tahových strategií promixovaných s RPG si zajistily permanentní vstupenku na prezidentskou sesli, našly si statisíce nadšených hráčů po celém světě – a, což je pro tuto recenzi obzvlášť důležité, vydělaly firmě New World Computing dostatek peněz na to, aby se jim vyplatilo vydat i nějaký ten datadisk.

Protože jsme se titulem HOMM4:TGS zabývali poměrně často a podrobně v žurnálech a novinkové sekci, měli byste mít již slušné povědomí o příběhu. Přesto neuškodí si ho ve stručnosti zopakovat, protože je tím nejlepším, co v datadisku najdete (i přes úděsná jména hlavních hrdinů…). Magická škola v jedné z misí první kampaně

Nad zemí Lodwar se vznášejí mračna. Šílený čaroděj Hexis se snaží ovládnout svět a nebere přitom ohled na zpustlou a spálenou zemi, která zůstává v jeho šlépějích. Jeho nohsledi se mění ve strašlivé, krvelačné nestvůry a jeho moc je stále ničivější. Poslední tajnou nadějí všech obyvatel je pětice hrdinů, která se schází v jedné nenápadné krčmě. Po několika pivech vzniká odvážný plán, který může Lodwar zachránit – každý z nich se vypraví za jedním z mocných artefaktů, s jejichž pomocí snad bude možné se Hexisovi postavit. Ale času je málo, strašlivě málo, a tak rychle utíká…

Největším (a v podstatě skoro jediným) přínosem The Gathering Storm je šestice kampaní. Z nich jen pět je přístupných od začátku – teprve až všichni hrdinové najdou předměty, které hledali, mohou se vydat na cestu za Hexisem a jeho armádami ve finální sérii misí. Pojďme si teď říci k jednotlivým kampaním něco víc.

První kampaň se nazývá Masters of Magic, nabízí celkem 5 misí, a vyniknou v ní hlavně schopnosti arcimága Bohba, který vládne uměním všech magických škol. Cesta za mýtickými Nevarovými artefakty ani tak nebude lehká, neboť si je přivlastnili mocní mágové pěti kouzelnických umění.
Na první pohled fádní screenshot skrývá jednu legrácku - z nám neznámého důvodu nazvali autoři této mise jedno z měst Trenčín... Další na řadě je Opposites Attract, která obsahuje 4 mise, v nichž hlavní roli hraje čaroděj Kozuss. Tomu se podařilo ovládnout magii řádu a chaosu, ale ani to nemusí v divoké Aldamarské džungli plné barbarských kmenů na cestě za Náhrdelníkem rovnováhy stačit.
Another Bard's Tale, taktéž o 4 misích, vypráví příběh sličné trubadúrky Agraynel, která se vydává na ostrov úsvitu, kde by se mohla nacházet kouzelná mandolína slavné bardky Aiffe. Poslední dobou se zde začala ve větší míře objevovat zlá stvoření a nad ostrov se stahují mraky – a jistě to není náhodou…
Might Makes Right – to je přesně heslo hrdiny další, 4 mapy čítající kampaně – barbara Dogwoggla. Ten baží po tygřím brnění a přilbici, bude ale muset předtím porazit tři šílené bratry, kteří ovládli blízké království.
Předposlední je A Matter of Life and Death o 5 misích, kde se zmocníme role nekromantky Ality (kupodivu je to skutečně kladná postava). Ovládá však i magii života, a tak není divu, že se vydává jak za pláštěm temnoty, tak za prstenem světla.
Konečně The Gathering Storm (4 mise) se vám otevře až po splnění předchozích pěti, a setkáte se v něm se všemi svými vypiplanými hrdiny i s jejich dovednostmi, kouzly a artefakty. Zde vidíte jednu z nových nestvůr - Dark Champion To vše budete muset využít na nelehké cestě (zabere celé čtyři mise) za pacifikací již několikrát zmíněného Hexise.

Kampaně jsou to hlavní, co The Gathering Storm do původní hry přináší, krom toho se jedná ještě o čtyři nové nestvůry (Goblin Knight – tak trochu obdoba Crusadera, Evil Sorceress – nechutně obrací kouzla, trochu jako Faerie Dragon, Gargantuan – silná nestvůra s vrhacími schopnostmi kyklopa a Dark Champion – dobrý bojovník a nepříjemný soupeř každého hrdiny), šestnáct artefaktů, o které se hraje v jednotlivých misích prvních pěti kampaní (vesměs se jedná o kombo artefakty, takže po navlečení celé sady získáte nějaký ten příjemný bonus), sadu nových samostatných misí, 11 nových budov na hrací ploše (jedná se o rekrutovací budovy pro nové nestvůry, pět magických obchodů a might/magic arena) a také multiplayerový patch (ten si ale majitelé HOMM 4 mohou stáhnout i samostatně). Zdá se, že je toho hodně, ale s nestvůrami se potkáte jen občas, totéž platí pro artefakty a budovy, a když k tomu připočítáme, že nedošlo k žádným změnám v hratelnosti, vyjde nám z toho jasný obraz – The Gathering Storm vypadá a hraje se úplně stejně jako původní hra.

Nechápejte ovšem závěr předchozího odstavce nijak špatně. Začátek druhé mise kampaně za barbara Dogwoggla Heroes of Might & Magic IV stále ještě považuji za vynikající hru a The Gathering Storm jí dělá jenom čest. Všechny mise jsou totiž pěkně nadesignované, obsahují originální prvky (třeba magické školy v první kampani poskládané z budov, které přidávají bodíky ke kouzelnických schopnostem, postavené na dosud neviděném podkladu), příběh je opět velmi silný, a nelze si stěžovat ani na kvantitu scénářů a tím pádem délku zábavy – dohrát jednu kampaň mi zabralo celé odpoledne nepřetržitého hraní, celková herní doba se tak může vesele pohybovat v řádu desítek hodin, což je na datadisk více než slušné. Verdikt je tedy, myslím, nasnadě: The Gathering Storm je klasickým datadiskem. Nemění úspěšný systém hry, přináší několik méně důležitých novinek (neutrální nestvůry, artefakty apod.) a hlavně – nabízí šest skvělých kampaní a dvacet dalších misí, které vám vydrží na hodně dlouho. Jste-li majiteli Heroes of Might & Magic IV, neměli byste nad jeho koupí dlouho váhat.

P.S.: Z důvěryhodných zdrojů jsme se nedávno dozvěděli, že se v 3D0 jednak pracuje na druhém datadisku k HOMM 4 (což se dalo očekávat a navíc se to už obecně ví), ale především – že je v přípravě i pátý díl celé série, který by měl světlo světa spatřit už na Vánoce příštího roku! Jakmile získáme podrobnější informace, pochopitelně se s vámi o ně podělíme v žurnálu či novinkovém článku…

Heroes of Might & Magic IV: The Gathering Storm
Výrobce: New World Computing
Distributor: 3DO
Distribuce v ČR: CD Projekt, kompletně v češtině
Stáhněte si: screenshoty
Oficiální homepage: www.heroes4.com
Minimální konfigurace: procesor 300 MHz, 64 MB RAM
Doporučená konfigurace: procesor 400 MHz, 128 MB RAM
3D karty: ne
Multiplayer: ano
Verdikt: Datadisk, který sice nijak zvlášť hru nemění, ale za koupi rozhodně stojí.

Hodnocení:

76%

Autor:




Nejčtenější

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Další z rubriky

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Hellblade je dokonalá simulace šílenství, kde vítězí forma nad obsahem

Netrpělivě očekávaná hra Hellblade klame tělem. Místo akční a brutální hratelnosti přináší spíše přemýšlivou návštěvu do hlavy člověka postiženého duševní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.