Heroes of Might and Magic V – dojmy z bety

  12:05
Pátý díl očekávané fantasy strategie se pomalu blíží ke konečnému cíli a díky nedávno uveřejněné betaverzi si na tomto místě můžete přečíst dva z našich názorů.

Heroes of Might and Magic V Ondřej Zach: Vždy při ohlášení nového dílu z pohádkové strategické série Heroes of Might & Magic autoři hovořili o tom, že kompletně předělají systém a výsledkem vlastně bude úplně jiná hra. To se naštěstí nikdy tak docela nestalo. Když byla ohlášena pětka, mnozí se zděsili, poněvadž hra vychází i na konzole a hovořilo se o celkovém zjednodušování herního modelu. O něco později pak autoři přicházejí s vysvětlením, že je vlastně nikdo nepochopil a zjednodušovat se bude pouze uživatelské rozhraní. My jsme si betaverzi hry, jež umožňuje hrát pouze přes internet a službu UBI, pořádně zahráli a s úlevou můžeme konstatovat, že se vlastně mnoho nezměnilo. Hra se skutečně inspiruje populárním třetím dílem a pokud bychom měli hovořit o revoluci, tak ta se koná maximálně na poli grafického zpracování.

Na výběr máme ze šesti frakcí: Heaven, Inferno, Necropolis, Preserve, Dungeon a Academy.

Heroes of Might and Magic V Jelikož se jedná o neoptimalizovanou betaverzi, je nesmyslné hodnotit nároky na HW, či různé nedodělky. Betaverze předkládá dvě hratelné mapy, bohužel v betaverzi nelze zapnout simultánní odehrávání kol, čili se bitvy relativně protahují. Na výběr máme ze šesti frakcí: Heaven, Inferno, Necropolis, Preserve, Dungeon a Academy. Každá z nich tradičně nabízí rozdílné jednotky, architekturu a styl staveb a samozřejmě i speciální bonusy. Hrdinové brázdí mapu, sbírají poklady a získávají zkušenosti. Ty postupně investují do některého z odvětví, jako třeba lepší logistika, morálka jednotek a podobně. V podstatě největší novinkou je již zmíněné grafické zpracování. Vše je nyní ve 3D, což mnohými nebývá přijímáno vždy s otevřenou náručí, právě díky určité ztrátě atmosféry, která čpí ze staré dobré 2D grafiky. Zejména grafické zpracování měst se dle mého názoru ve čtvrtém díle nepovedlo. Pětka je jiná. Vše je sice renderované, ale autorům se podařilo zachovat značný díl pohádkovosti. Města nyní vypadají opravdu úžasně, lze si pěkně rotovat – ale ne na úkor ovládání. Nákup jednotek ve městě je samozřejmě nejrychlejší přes příslušnou ikonku ve spodním menu. Vlastně pětka je ve všem velmi intuitivní. Konečně se vrátilo i populární dobývání měst – hradby lze opět ničit, na věžích stojí střelecké jednotky. Hrdinové se bitvy účastní jen pasivně, tj. sesílají kouzla, případně vystřelí šíp z luku, ale stále stojí na jednom místě - pěkně v pozadí bitvy. Jistě si pamatujete na čtvrtý díl, kdy se počítač soustředil právě na hrdiny.

Celkově se toho mnoho nezměnilo – pokud je o herní systém, který se více inspiruje druhým a třetím dílem. Oproti tomu na grafickém zpracování se autoři vyřádili a přechod do plnohodnotného 3D prošel bez problémů. Nezbývá než těšit se na plnou verzi hry a již nyní plánovat, kde na hraní vzít čas. Heroes of Might & Magic 5 vás o něj zaručeně připraví.

Index očekávání: 95%

Heroes of Might and Magic V Katka Kalinová: Nebudu zde rozepisovat, co již zmínil Ondra výše. I já se na nové Heroesy těšila, u minulých dílů jsem strávila více než hodně času. Přesto jsem se dost obávala změny z 2D do 3D prosředí. Pro mne ale právem. Samozřejmě tím nechci shazovat grafickou stránku hry, ta se povedla na výbornou a přeci jen je to betatest a nějakých vylepšeních se jistě ještě dočkáme. Ale u některých her je zvyk železná košile, a zarytí fandové tuto změnu akceptovat nebudou. Možnosti kamery jsou sice hezké, můžete libovolně kameru natáčet, přibližovat či oddalovat. Ale ruku v ruce s tím jde i schovávání surovin či nepřátel. Často jdete pro hromádku surovin a přes stromy si nevšimnete, že tam na vás číhá skupinka větší, než jsou vaše možnosti. Další z věcí u které mi to vadilo bylo město. Sice autoři přidali do levé části obrazovky volby jednotlivých budov, ale pokud si chcete na něco ve městě jen tak kliknout, budete chvilku tápat a hledat.

Často jdete pro hromádku surovin a přes stromy si nevšimnete, že tam na vás číhá skupinka větší, než jsou vaše možnosti a schopnosti.

Heroes of Might and Magic V Jak již zmínil Ondřej, v herním systému naštěstí k moc změnám nedošlo, některé samozřejmě jsou, ovšem po chvilce hraní si je jistě osvojíte. Kritizovat HW nároky nemohu ani já, protože na mém stroji se vše hýbalo tak jak mělo, a různé grafické či technické nedodělky mi ani v betatestu kritizovat nepřísluší. Co se týče minulého dílu, mne osobně se moc nelíbil ani po grafické stránce, ani po herní. Proto jsem se obávala příchodu dalšího dílu a dalších změn, co autoři přinesou. I když jsem kritizovala přechod do 3D, není se čemu divit. Hra jde s dobou, jen někteří hráči tuto změnu nelibě nesou, a já patřím mezi ně. Přesto jsem si zahrála a musím říci, že hra určitě chytne i staré fandy této hry, jen hře musejí dát čas a šanci, aby si na tuto změnu zvykli. Proto pokud vám tato vlastnost nevadí, přičtěte si k mému indexu očekávání dalších 10%.

Index očekávání: 85%

A na závěr pro vás máme pořádnou nadílku několika obrázků z betaverze, které se do článku nevešly. Takže neváhejte a navštivte naší galerii nebo se podívejte do karty Heroes of Might and Magic V, kde jsou kromě obrázků dostupná také videa nebo preview.

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...