Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Heroes of Might and Magic V

  12:01aktualizováno  25. ledna 2006 1:17
Strategická série Heroes of Might and Magic patří mezi legendy. V současné době se pracuje na dalším díle, což ale není žádné překvapení. Co ale překvapení možná bude, jsou informace, které potvrdil producent hry Fabrice Cambounet. Čtěte v tomto preview.

Heroes of Might and Magic V

Strategická série Heroes of Might and Magic patří mezi ty nejlegendárnější a najde se jen velmi málo lidí, kteří by ji neznali. Bohužel, velká fanouškovská komunita této série byla vydáním čtvrtého dílu rozdělena na dva nesmiřitelné tábory, což mají na svědomí docela razantní změny a úpravy provedené ve zmiňovaném 4. díle. Nicméně, nyní už je všeobecně známá informace to, že ve vývoji je díl pátý, který má býti dílem revolučním, zlomovým, snadněji přístupným a tak dále a podobně. Určitě už máte představu, z všelijakých diskusí a článečků, co od pětky můžete čekat. Ale nenechte se mýlit, protože velká spousta takto nabytých informací se nemusí zakládat tak úplně na pravdě. Právě proto tu máme pár postřehů o této hře, zprostředkovaných producentem hry. Předem musím upozornit, že informace, které podal Fabrice Cambounet, možná rozboří pár mýtů, všeobecně považovaných za fakta.

Ona lehká dezinformovanost hráčské komunity pochází ze dvou hlavních zdrojů. Tím prvním byla videa, prezentovaná na E3. Šlo totiž jen o promo ukázky, která s finální verzí hry nemají až tak společného. V mnoha ohledech bylo okleštěno menu a interface a kvůli akci a efektům byl zjednodušen herní systém. Druhým důvodem je to, že sami autoři prozatím nepodali o tomto projektu příliš mnoho informací, a to z toho důvodu, že hra ještě není v závěrečné fázi vývoje a to co je v současnosti součástí hry se ve výsledné verzi nemusí vůbec objevit – snažili se předejít právě oné desinformovanosti.

Předem musím upozornit, že informace, které podal Fabrice Cambounet, možná rozboří pár mýtů, všeobecně považovaných za fakta.

Heroes of Might and Magic V

Hned na začátku je potřeba zdůraznit, že hesla jako „zjednodušování,“ „zlehčování“ a „snadná dostupnost širokým masám“ jsou v tomto případě čistě zavádějící a nemají vůbec nic společného s herním konceptem. Autoři se sice chystají hru zjednodušit a zpřístupnit, ale to se projeví spíše v obsáhlém tutoriálu a v eliminaci zbytečně dlouhých textů, zjednodušení a zpříjemnění interfaceu a podobně. Možná, že autoři také nejprve testovali reakce hráčů a s tím zjednodušováním na to jdou opatrně.

První, co by vás mohlo překvapit, je celý svět Might & Magic. V tomhle díle se totiž bude začínat úplně nanovo. Starý svět byl totiž již velice „komplikovaný“ a prý dokonce chybělo několik detailů, takže by se klidně mohlo stát, že by se zapálení fandové mohli dopátrat nějakých zásadních rozporů. A navíc prý bylo cílem vytvořit vlastní, bohatý, svět, kam by snadno šel zasadit nový příběh.

V předchozím odstavci by možná mohlo být pominuto slovíčko „první,“ jelikož to první co každého trkne je grafika. Tentokrát nebyla opominuta a bylo věnováno dost času na její vyšperkování. Cílem bylo vytvořit žijící svět s dostatečným množstvím detailů, který by lahodil oku. Uvidíte barevný svět plný „zářivých“ předmětů hrdinů, monster a monumentálních měst. Hlavní bylo, aby na první pohled každý jasně poznal, že jde o Heroese.

Heroes of Might and Magic V

Docela zásadním problémem, hned ze začátku, bylo rozhodnutí, jestli se má nový díl přiklonit více k 3. či 4. dílu. Rozhodnutí týkající se každého jednotlivého detailu zabralo hodně času a vyžádalo si zdlouhavé dohadování a hádky. Nejvíce času zabralo asi rozhodnutí o to, jestli se mají hrdinové účastnit bojů či nikoliv. Ve výsledku to dopadlo tak nějak neutrálně (viz níže). Nakonec z toho vzešlo něco, co si z obou dílů bere to, co bylo pravděpodobně nejlepší a nejoblíbenější a k tomu přidává spousty nového. Dokonce byla implementována halda „nepovinných“ drobností, takže si hráč může vybrat.

Mezi informace, které každého zajímají, patří i otázka měst. Víme, že co město, to jiný národ, což znamená jiné jednotky a jiná kouzla. S tím ruku v ruce jdou jeho silné a slabé stránky. V současné době je k dispozici informace pouze o dvou městech z šesti. Ta dvě města jsou známa z videa a jde o Lidi a Démony, odvěké to rivaly. Zatímco lidé se mohou chlubit obrovským hradem, démoni spoléhají na „pekelnou jámu.“ Přestože nejsou známy další podrobnosti, přeci jen můžeme nastínit zbytek. Ze zbylých čtyř měst prý bude jedno kompletně nové a další tři budou tak nějak namixovaná z ostatních známých „národů.“

Nejvíce času zabralo asi rozhodnutí o to, jestli se mají hrdinové účastnit bojů či nikoliv.

Heroes of Might and Magic V

No a druhá asi nejexponovanější součást hry jsou souboje. Už z dostupného videa je jasné, že ani tady nebudeme nuceni koukat na nic ošklivého. Ale to je tak všechno, co by mělo souhlasit jak na videu, tak v reálu. Souboje určitě nejsou jen automatické. Dokonce nejsou ani jen tahové. Hráč má k dispozici dokonce dva herní módy. První je klasicky tahový a ten druhý je „dynamický.“ To zní zajímavě, ale ještě si budeme muset počkat, než se dozvíme co to doopravdy je a jak to funguje. A nyní konečně k těm hrdinům. Jejich role byla hodně zvažována a došlo se k tomu, že hrdina bude přítomen boje a bude schopen do něj i nějak zasahovat. Zásahy sice nejsou specifikovány, ale zřejmě půjde o klasická kouzla a schopnosti, z nichž bude valná většina záviset na národu, ke kterému daný hrdina patří. Ale krom všeho ostatního to bude hlavně velitel a vůdce. To vyústilo v to, že hrdina vždy potřebuje armádu a stejně tak i armáda potřebuje vždy hrdinu. Docela zásadní změna je i v boji samotném, a to konkrétně v protiútocích. Ty byly zrušeny, prý z důvodu „velkého množství informací, které hra chrlí na hráče v jednom okamžiku.“ Velikost bitevního pole má zůstat oproti předchozím dílům nezměněná, jen pokud budou mít soupeři málo jednotek, budou bojovat, pro zrychlení, na menších mapách.

Heroes of Might and Magic V

K dalším změnám se dá přiřadit změna vzhledu krajiny a obsazených dolů, což samo o sobě má přinášet hráčům dobrý pocit z dobře vykonané práce. V podstatě spíš půjde o to, že snadno poznáte, komu daná část krajiny patří a jestli vám někdo neleze do zelí. A ještě jedna drobnost. Za hrdinou, jak se pohybuje po mapě, zůstává barevná „linka.“ Díky tomu se už nepřátelský hrdina neztratí a krásně poznáte kde všude se byl podívat. A podle tloušťky linky prý půjde odhadnout i level dotyčného hrdiny.

Veškeré tyto informace jsou platné k „dnešnímu datu“ a sami autoři říkají, že se ledacos ještě může změnit. Není se čemu divit, protože vyvíjet hru, jako je tahle, je dost záhul a je docela problém uspokojit všechny fanoušky. Aby to dopadlo co nejlépe, jsou plánovány i nějaké betatesty (uzavřený i veřejné) a první z nich by měl začínat už někdy ke konci léta.

Nezbývá než popřát tvůrcům hodně štěstí a nám vlastně přesně to samé. A k tomu pevné nervy, protože Q1 2006 je ještě zatraceně daleko.

Index očekávání: 90%

Autor:
Témata: Hesla
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?

Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...