Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Hight Impact Paintball - Plesk!

  12:00aktualizováno  9. července 2001 4:20
Pokud není hra určena široké hráčské veřejnosti, ale jen její určité části, jedná se často o dokonalé simulátory různých sportů, dopravních prostředků atd. Ne vždy se ale dílo podaří a někdy se dokonce zdá, že tvůrci sami nepochopili smysl toho, co se hrou snaží napodobit. Pak to dopadne jako u HIP.

High Impact Pantball Místo řvaní automatickým pušek lupání vzduchu, místo hvízdání kulek sotva slyšitelné svištění, místo bubnování střel do kamenů jen čvachtavé šplouchnutí. A nakonec místo akce a taktiky jen nuda zmatek.

Již z prvního odstavce je asi každému zřejmé, že tato hra asi nedopadne v celkovém hodnocení nijak růžově. Protože věcí, o kterých se dá u této hry mluvit, je víc než dost, vezmeme všechno hezky popořadě a můžu se vám zaručit, že se budu snažit o maximální objektivitu.

Ať si říká kdo chce co chce, základem každé hry je zábava. Nebo, řekněme, hratelnost. HIP je po této stránce vlastně docela dobrý. Pokud máte rádi akce typu Quake, kde ovšem střílíte s přesností maximálně do dvaceti metrů a kadence zbraně za nic nestojí, zvlášť když se vám každou chvíli zasekne. Ano, logicky je to nesmysl, protože paintball přece není žádná doomovka. Naopak - co zásah, to vyřazení. Člověk by čekal spíš takové tréninkové Rainbow Six. Ale nic takového se nekoná. V praxi nakonec budete muset, tak jako všichni počítačoví hráči, pobíhat šíleně po hřišti a pálit jako šílení.

High Impact Pantball Tímto bych se rád dostal k malému varování. Jste-li příznivci paintballu a proto vás tento titul zajímá, nepočítejte s tím, že by vám mohl skutečnou hru nějak přiblížit. Pokud dokonce patříte k vyznavačům military stylu, zapomeňte na HIP rovnou, protože ze hřiště se nehnete.

Když jsme se tak hrubě prodrali stylem hry, nemůžeme si nepovšimnout další věci, která ve hře tohoto typu rozhoduje o hratelnosti. Tím je chování počítačových hráčů. Víte, strašně rád bych nějak hodnotil umělou inteligenci (AI), ale co neexistuje, to nelze popsat. Jeden příklad za všechny. Při celkem známé hře Capture the Flag (ukořistění vlajky soupeřícímu družstvu) se proti sobě všichni rozeběhnou středem hřiště a střílí jako šílení. Jestli některá z postav myslí na krytí sebe samé nebo svých spoluhráčů, pak to velmi úspěšně zastírá. Na poli plném zátarasů se útočící skupina pohybuje přímým během odkrytou uličkou. Po prvním kole to prokouknete a pak stačí oběhnout hřiště bokem, kde se zásadně nikdo nezdržuje, doběhnout k nehlídané vlajce, sebrat ji, s trochou kličkování zmizet mezi stromy a prchat ke své vlajce. Hurá, máte vyhráno.

High Impact Pantball Kladnou stránkou hry je střelba. Kuličky jako ve skutečnosti doletí sotva padesát metrů, na větší vzdálenost zahýbají a vy jste nuceni střílet s náměrem jako z minometu. Právě v tom je rozdíl mezi HIP a hrami se skutečnými zbraněmi a ostrou střelbou. Zatímco v takové hře byste na sto metrů s dobrým zaměřovačem trefili soupeře do sotva viditelné hlavy, v HIPu jste někdy rádi, když na třicet metrů trefíte půlku odkrytého těla, zvlášť s některou ze slabších zbraní. Na druhou stranu, když vám protihráč zaběhne do vašeho krytu a s klidem si klekne zády k vám a kouká ven, nemáte problém ho trefit. Přesně tohle se mi totiž v HIPu několikrát stalo.

Obávám se, že o logice, inteligenci a strategii by se dalo mluvit ještě dlouho. Momenty, kdy vše tohle chybí, ve hře převládají poměrem 8:2. Oněch dvacet procent je hra všichni proti všem, kdy zmatený běžecký styl počítačových hráčů slaví úspěch, protože na hřišti to bzučí jako v úle a nikdy nevíte, kdo se za vámi objeví. Nějaké krytí v takovou chvíli skutečně postrádá jakýkoliv smysl.

High Impact Pantball Jaké styly hry jsou tedy pro vás připraveny? V nabídce je pět druhů her, všechny na hřišti. Free for all (všichni proti všem), Capture the flag, Speed ball (vystřílení soupeřícího družstva), Siege (dobývání nebo bránění pevnosti) a Practice field (tréninkový prostor). Před hrou se vyzbrojíte zbraní, zásobníkem, bombou, případně dovybavíte zbraň delší hlavní pro vyšší dostřel nebo zaměřovačem. Nakonec si vyberete spoluhráče a rovnou do hry. V ní je pak po zastřelení každý hráč mávnutím kouzelného proutku opět nasazen na počátečním místě svého družstva nebo zcela náhodně. Pouze v případě Speed ballu se střelení nevrací, protože jde o to vystřílet soupeře.

Ještě je třeba se zmínit o volbě Quick Play. Tímto tlačítkem se přímo z hlavního menu dostanete do hry, kterou jste zvolili při posledním hraní. Nemusíte se tedy zdržovat žádnými parametry a ocitáte se rovnou na hřišti.

Ještě ke hrám. Pro každý typ jsou bohužel v nabídce jen dvě mapy. Stejná hřiště se ale brzy omrzí, protože je po pár kolech znáte jak své boty. Ke hře je sice dodáván i map editor, ale možná mohli tvůrci sami u něj strávit o nějaký čas déle a nabídnout hráčům víc možností.

High Impact Pantball Nesmíme zapomenout ani na hru v módu multiplayer, protože ta se díky špatně naprogramované AI stává asi jedinou možností, jak si zahrát s rozumným protivníkem. HIP nabízí hru přes internet, pomocí LAN a nakonec i přes server GameSpy, kde máte možnost se připojit k některé z běžících her.

A teď k technické stránce HIPu. S oblibou je nejdřív zmiňovaná grafika, která v dnešní době často hraje prim. V tomto případě je grafika ve srovnání se zbytkem hry nadprůměrná. Lidé vypadají jako lidé, stromy jako stromy a světe div se, nebe je modré. To grafice úplně stačí k tomu, aby získala medaili za Nejlepší vlastnost hry. V porovnání s jinými hrami je však grafika přinejlepším průměrná. Navíc by nebylo špatné trochu lépe odladit kolize, protože postava probíhající prostředkem autobusu, dívající se skrz zeď nebo stojící na stromě není nic neobvyklého. K onomu stání na stromě. Tohoto efektu dosáhnete tím, že se nenecháte vylekat zvláštní situací, která někdy nastane po vašem zastřelení nebo sebrání střeliva. Najednou jste vymrštěni do výšky asi sto metrů, díváte se na hřiště z ptačí perspektivy, a pak pomalu padáte zpět.

High Impact Pantball Hudba se ve hře objevuje jen v menu, ve hře už ji neuslyšíte. Vzhledem k tomu, že orientace pomocí zvuků střelby je při boji velmi podstatná, absence muziky je spíš kladem. Zvuky se omezují na střelbu, pleskání kuliček a občasné výkřiky "I am hit".

Suma sumárum, Hight Impact Paintball je hra podprůměrná. Pokus o vytvoření počítačové náhražky hry, která je bezpečnou náhražkou boje, je sám o sobě riskantní. Ovšem i tak, při lepší práci na grafice, alespoň nějaké práci na taktice a umělé inteligenci a rozšíření hry si tento titul mohl najít svou cílovou skupinu. Obávám se ale, že za těchto okolností si HIP zahrají jen skalní paintballisté ve stavu pokročilých abstinenčních příznaků, a pouze multiplayer. Ve hře proti počítači se totiž k realitě nepřiblíží ani na dohled. A tak nezbývá než zvolat: "HIP, HIP, hurá pryč!"

High Impact Paintball
Výrobce: Sunstorm Interactive Inc.
Distributor: WizardWorks Inc.
Minimální konfigurace: PII 266, 32MB RAM, 150 MB harddisk, 4MB video
Doporučená konfigurace: PII 350, 64MB RAM, 150MB harddisk, 12MB 3D video
3D karty: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Špatně provedený a dosti nedotažený pokus o simulaci paintballu.
Hodnocení: 45%

Autor:
Témata: simulátor
  • Nejčtenější

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Měl jim pomoci propagovat hru, místo toho ji v přímém přenosu zepsul

Měla to být historická událost v téměř dvacetileté historii online hry MapleStory, nakonec ostře...

Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Prezident Nintenda: nástupce Switche oznámíme v tomto fiskálním roce

Po mnoha spekulacích, náznacích a těžko ověřitelných zprávách od leakerů přichází Nintendo s...

Padl další rekord v Magicu. Legendární Black Lotus se prodal za 69 milionů

Neznámý sběratel stanovil nový rekord populární karetní hry Magic the Gathering. I přes to, že se...

Houpají se prsa hrdinek správně? Autoři hry to za otázku pořádně schytali

Má to být jen nevinná hra o farmaření, ovšem kvůli jednomu příspěvku na sociálních sítích ohledně...

Poslechněte si první skladbu z Kingdom Come: Deliverance 2

České studio Warhorse zveřejnilo první skladbu z chystaného pokračování historického RPG Kingdom...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....

Ukradené auto s AirTagem si našel, ale od policie dostal vynadáno

Vyjít ráno před dům a nenajít tam svůj vůz je noční můrou každého majitele. Do takové nezáviděníhodné situace se dostal...