Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

PRVNÍ DOJMY: Holohlavý zabiják z nového Hitmana se vrací v plné síle

aktualizováno 
Strávili jsme dvě hodiny ve společnosti holohlavého zabijáka s čárovým kódem na zátylku. A i když Hitman: Absolution přidává nějaké berličky pro nováčky, všichni zkušení virtuální zabijáci mohou zůstat klidní.

Místo: čínská čtvrť. Cíl: místní "král". Zadání první mise po té obligátní výukové je jednoduché jako facka. Jenže: cíl určený k likvidaci si vykračuje po tržišti, kde jsou desítky svědků. Motají se tu prodavači smažených nudlí, nakupující, několik policistů a samozřejmě gangsterova ochranka.

Správný zabiják likviduje svůj cíl tak, aby to buď vypadalo jako nehoda, anebo alespoň z místa, kde vás nikdo nedokáže identifikovat. Nejenže je pak práce čistší, ale i odchod ze scény je o dost jednodušší, když se muži zákona nepředhánějí s gangstery v tom, kdo vám do zad udělá víc děr.

Takže co teď? Jak grázla odpravit? Nejlepší je pořádně projít celou tržnici a kouknout se po únikových cestách nebo vhodných místech k likvidaci toho panáka ve světlém obleku.

Hitman: Absolution

Hitman: Absolution

Jak si vedl Hitman

Hitman: Codename 47 (70 %)
"Zajímavý pokus o přiblížení každodenního života nájemného vraha, který ale moc nevyšel."

Hitman 2: Silent Assassin (90 %)
"Podařilo se vytvořit stylovou, atmosférickou a výborně hratelnou stealth akční hru, která si vzala to nejlepší z prvního dílu a odstranila nedostatky."

Hitman: Contracts (77 %)
"Hitman: Contracts není špatná hra, jen to není takový skok, jako byl mezi jedničkou a dvojkou."

Hitman: Blood Money (84 %)
"Zbrusu nový engine posunuje Hitmana do nových rozměrů."

Hmmm, tuhle uličku hlídá policajt. Proč asi? Jen tak kolem něj projít nejde, zvlášť bez převleku. Ale instinkt mi ukazuje, že u ústí uličky je rozvodná skříň, ve které se můžu pohrabat. Elektrikářem snadno a rychle. O pár okamžiků později už brblající policista řeší, jak dráty znovu pospojovat. Není problém se mu proplížit za zády.

Na konci podle očekávání leží sladká odměna. Byt s oknem vedoucím přímo na trh. A na stole leží odstřelovací puška. Takže už jen stačí najít v moři lidí svůj cíl, a prásk. Není to sice úplně čisté a po střelbě je třeba se zašít do skříně nebo kontejneru a počkat, dokud hemžení gangsterů a policistů neskončí, ale je to zabití rychlé a beze svědků.

Ti trpělivější zabijáci ovšem vyčkají a po dostatečně dlouhé době se "král" přijde podívat přímo do tohoto bytu. Je totiž evidentně jeho. A to je jako dělané pro tichošlápky. Struna kolem krku je totiž elegantnější a tišší než projektil.

Jako myška, nebo radši s rachotící bouchačkou?

Hra vás přitom nutí přemýšlet a být pokud možno tichým likvidátorem. Váš výkon totiž bodově hodnotí a na konci úrovně podle toho odmění třeba odemknutím rychlejšího přebíjení zbraní nebo větší odolností vůči střelbě.

Je tudíž lepší likvidovat jen označené cíle a šikovně využívat převleky. Zabijete civilistu? Body dolů. Zmerčily vás stráže a naháněly vás přes půl mapy? Body dolů. A tak dále. Každá úroveň má přitom navíc různé specifické výzvy, po jejichž splnění se vám výsledné skóre o několik procent zvyšuje.

Hitman: Absolution
Hitman: Absolution

Hitman: Absolution

Ty se týkají stejně tak převleků jako likvidace cílů různými způsoby. Spousta těchto modifikátorů se přitom navzájem vylučuje, a nikdy je tak nezískáte všechny při jednom průchodu. A to perfekcionisty bude mohutně pohánět k opakovanému hraní a průzkumu všech zákoutí.

Obavy z toho, že se nový Hitman zvrhne jen v další střílečku, jsou tedy evidentně liché. Jistě, pokud chcete, můžete se hrou prostřílet. Pak ale počítejte s tím, že Agent 47 není John Rambo, a i když pár kulek snese, není to prostě ono.

Při hraní zkrátka cítíte, že tohle je stealth akce, kde jedno škrcení vydá za všechny kulky světa. A to je jedině dobře.

Instinkt pro nováčky

Asi největší kontroverze vyvolalo přidání "instinktu" do hry. Ten připomíná "orlí pohled" ze série Assassins Creed, a zavání tak nadpřirozenými schopnostmi. Nováčci nicméně dozajista ocení, že jim ukáže nepřátele i přes zeď a dovolí jim postřílet tři ozbrojené stráže během vteřiny.

Fotogalerie

A ti ostatní? Ti si instinkt prostě vypnou a pojedou si tak, jak jsou zvyklí z minulosti. Bez nápověd, bez berliček a s vědomím, že každá chyba se tvrdě trestá. Zvlášť na vyšší obtížnost, kdy jsou stráže pohotové a věčně podezřívavé.

Z těch dvou hodin strávených s holohlavým zabijákem máme rozhodně dobrý pocit. Stihli jsme proběhnout tři levely a každý z nich je dostatečně velký, aby zabavil i ty největší hračičky. Ideálně i víc než jednou.

Agent 47 se po několika letech odpočívání vrací do služby a vypadá to, že nezahálel a pilně trénoval na svůj velký comeback. I motivace je tentokrát silná. Dá se totiž říct, že tohle putování od kontraktu ke kontraktu je osobní. Hodně osobní. A začíná už 20. listopadu na PC, PlayStation 3 a Xboxu 360.

Autor:




Nejčtenější

The Occupation
V The Occupation budeme zachraňovat britskou svobodu

Je právě 24. října roku 1987 a hlavní hrdina, novinář, má čtyři hodiny na to, aby zabránil přijetí kontroverzního zákona.  celý článek

GoG Galaxy
Vyšla dosud největší aktualizace GoG Galaxy, konec bety je na spadnutí

Nepovinný klient GoG Galaxy digitální distribuce GoG se naučil spoustu nových funkcí a brzy opustí betu. Finální verze bude dostupná během dubna, zájemci však...  celý článek

Red Faction: Armageddon
Slevové šílenství nekončí. Osvědčené hry koupíte až o 80 % levněji

Další vydavatelství spustilo lákavou slevovou akci. Tentokrát je spojená s hrami společnosti THQ Nordic, které za zlomek ceny nabízí například Darksiders, Red...  celý článek

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
V parádní slevové akci koupíte výhodněji Tomb Raider, Hitmana i Deus Ex

Vydavatelství Square Enix spustilo slevy, díky kterým výhodněji zakoupíte celou řadu z jeho značek. Na výběr jsou například Final Fantasy XV, Life is Strange...  celý článek

ARMS
Představení postav a zbraní z neotřelé bojovky ARMS na Switch

ARMS je slibná bojovka na Nintendo Switch, která využívá pohybového ovládání. Hrát ovšem půjde i tradičně přes tlačítka. Podívejte se na hratelné postavy a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.