Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

PRVNÍ DOJMY: Holohlavý zabiják z nového Hitmana se vrací v plné síle

aktualizováno 
Strávili jsme dvě hodiny ve společnosti holohlavého zabijáka s čárovým kódem na zátylku. A i když Hitman: Absolution přidává nějaké berličky pro nováčky, všichni zkušení virtuální zabijáci mohou zůstat klidní.

Místo: čínská čtvrť. Cíl: místní "král". Zadání první mise po té obligátní výukové je jednoduché jako facka. Jenže: cíl určený k likvidaci si vykračuje po tržišti, kde jsou desítky svědků. Motají se tu prodavači smažených nudlí, nakupující, několik policistů a samozřejmě gangsterova ochranka.

Správný zabiják likviduje svůj cíl tak, aby to buď vypadalo jako nehoda, anebo alespoň z místa, kde vás nikdo nedokáže identifikovat. Nejenže je pak práce čistší, ale i odchod ze scény je o dost jednodušší, když se muži zákona nepředhánějí s gangstery v tom, kdo vám do zad udělá víc děr.

Takže co teď? Jak grázla odpravit? Nejlepší je pořádně projít celou tržnici a kouknout se po únikových cestách nebo vhodných místech k likvidaci toho panáka ve světlém obleku.

Hitman: Absolution

Hitman: Absolution

Jak si vedl Hitman

Hitman: Codename 47 (70 %)
"Zajímavý pokus o přiblížení každodenního života nájemného vraha, který ale moc nevyšel."

Hitman 2: Silent Assassin (90 %)
"Podařilo se vytvořit stylovou, atmosférickou a výborně hratelnou stealth akční hru, která si vzala to nejlepší z prvního dílu a odstranila nedostatky."

Hitman: Contracts (77 %)
"Hitman: Contracts není špatná hra, jen to není takový skok, jako byl mezi jedničkou a dvojkou."

Hitman: Blood Money (84 %)
"Zbrusu nový engine posunuje Hitmana do nových rozměrů."

Hmmm, tuhle uličku hlídá policajt. Proč asi? Jen tak kolem něj projít nejde, zvlášť bez převleku. Ale instinkt mi ukazuje, že u ústí uličky je rozvodná skříň, ve které se můžu pohrabat. Elektrikářem snadno a rychle. O pár okamžiků později už brblající policista řeší, jak dráty znovu pospojovat. Není problém se mu proplížit za zády.

Na konci podle očekávání leží sladká odměna. Byt s oknem vedoucím přímo na trh. A na stole leží odstřelovací puška. Takže už jen stačí najít v moři lidí svůj cíl, a prásk. Není to sice úplně čisté a po střelbě je třeba se zašít do skříně nebo kontejneru a počkat, dokud hemžení gangsterů a policistů neskončí, ale je to zabití rychlé a beze svědků.

Ti trpělivější zabijáci ovšem vyčkají a po dostatečně dlouhé době se "král" přijde podívat přímo do tohoto bytu. Je totiž evidentně jeho. A to je jako dělané pro tichošlápky. Struna kolem krku je totiž elegantnější a tišší než projektil.

Jako myška, nebo radši s rachotící bouchačkou?

Hra vás přitom nutí přemýšlet a být pokud možno tichým likvidátorem. Váš výkon totiž bodově hodnotí a na konci úrovně podle toho odmění třeba odemknutím rychlejšího přebíjení zbraní nebo větší odolností vůči střelbě.

Je tudíž lepší likvidovat jen označené cíle a šikovně využívat převleky. Zabijete civilistu? Body dolů. Zmerčily vás stráže a naháněly vás přes půl mapy? Body dolů. A tak dále. Každá úroveň má přitom navíc různé specifické výzvy, po jejichž splnění se vám výsledné skóre o několik procent zvyšuje.

Hitman: Absolution
Hitman: Absolution

Hitman: Absolution

Ty se týkají stejně tak převleků jako likvidace cílů různými způsoby. Spousta těchto modifikátorů se přitom navzájem vylučuje, a nikdy je tak nezískáte všechny při jednom průchodu. A to perfekcionisty bude mohutně pohánět k opakovanému hraní a průzkumu všech zákoutí.

Obavy z toho, že se nový Hitman zvrhne jen v další střílečku, jsou tedy evidentně liché. Jistě, pokud chcete, můžete se hrou prostřílet. Pak ale počítejte s tím, že Agent 47 není John Rambo, a i když pár kulek snese, není to prostě ono.

Při hraní zkrátka cítíte, že tohle je stealth akce, kde jedno škrcení vydá za všechny kulky světa. A to je jedině dobře.

Instinkt pro nováčky

Asi největší kontroverze vyvolalo přidání "instinktu" do hry. Ten připomíná "orlí pohled" ze série Assassins Creed, a zavání tak nadpřirozenými schopnostmi. Nováčci nicméně dozajista ocení, že jim ukáže nepřátele i přes zeď a dovolí jim postřílet tři ozbrojené stráže během vteřiny.

Fotogalerie

A ti ostatní? Ti si instinkt prostě vypnou a pojedou si tak, jak jsou zvyklí z minulosti. Bez nápověd, bez berliček a s vědomím, že každá chyba se tvrdě trestá. Zvlášť na vyšší obtížnost, kdy jsou stráže pohotové a věčně podezřívavé.

Z těch dvou hodin strávených s holohlavým zabijákem máme rozhodně dobrý pocit. Stihli jsme proběhnout tři levely a každý z nich je dostatečně velký, aby zabavil i ty největší hračičky. Ideálně i víc než jednou.

Agent 47 se po několika letech odpočívání vrací do služby a vypadá to, že nezahálel a pilně trénoval na svůj velký comeback. I motivace je tentokrát silná. Dá se totiž říct, že tohle putování od kontraktu ke kontraktu je osobní. Hodně osobní. A začíná už 20. listopadu na PC, PlayStation 3 a Xboxu 360.

Autor:




Nejčtenější

Hosteska na E3 2003
Komentář: Je výstava E3 svátek všech hráčů, nebo jen oslava konzumu?

E3 je tradičně pro herní průmysl událost roku. Vzhledem k tomu, že většina zásadních oznámení je zveřejněna na tiskových konferencích vysílaných v přímém...  celý článek

Nintendo Post E3 2017 Event
Na návštěvě v Nintendu: fronta na králíky a skvělý Yoshi ve světě miniatur

Hlavním tahákem při návštěvě německé centrály Nintenda byla akce Super Mario Odyssey, o níž jsme psali v pondělí. Fronty se ovšem tvořili ještě u hry, u níž by...  celý článek

Dishonored 2
Designér Prey, Dishonored či Arx Fatalis odchází z herního průmyslu

Raphael Colantonio z Arkane Studios se po vydání úspěšné hry Prey rozhodl stáhnout z herního průmyslu a věnovat se rodině. Za 17 let kariéry dokázal z malého...  celý článek

John Romero prodává svoje originálky s Doomem 2
Kupte si originální diskety Dooma 2 přímo od Johna Romera

Slavný vývojář prodává originální kopii jedné ze svých nejslavnějších her. V tuto chvíli je cena zhruba 11 000 Kč a stále stoupá.   celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
Snažit se o otevřený svět byla chyba, kají se tvůrci zabugované hry

Sniper: Ghost Warrior 3 byla ambiciózní hra, která se však nevydařila úplně podle tvůrčího záměru. Autoři přiznávají, že pustit se do vývoje otevřeného světa...  celý článek

Další z rubriky

Killing Room preview build
Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední...  celý článek

Chůze po planetě v Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda bude sci-fi hra na hrdiny jako řemen. Nové info

Připravovaná sci-fi hra Mass Effect: Andromeda je zasazena do lidstvem neprobádané galaxie. Pokud se tvůrčímu týmu Bioware podaří naplnit přání fanoušků, máme...  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.