Místo: čínská čtvrť. Cíl: místní "král". Zadání první mise po té obligátní výukové je jednoduché jako facka. Jenže: cíl určený k likvidaci si vykračuje po tržišti, kde jsou desítky svědků. Motají se tu prodavači smažených nudlí, nakupující, několik policistů a samozřejmě gangsterova ochranka.
Správný zabiják likviduje svůj cíl tak, aby to buď vypadalo jako nehoda, anebo alespoň z místa, kde vás nikdo nedokáže identifikovat. Nejenže je pak práce čistší, ale i odchod ze scény je o dost jednodušší, když se muži zákona nepředhánějí s gangstery v tom, kdo vám do zad udělá víc děr.
Takže co teď? Jak grázla odpravit? Nejlepší je pořádně projít celou tržnici a kouknout se po únikových cestách nebo vhodných místech k likvidaci toho panáka ve světlém obleku.
Jak si vedl HitmanHitman: Codename 47 (70 %) Hitman 2: Silent Assassin (90 %) Hitman: Contracts (77 %) Hitman: Blood Money (84 %) |
Hmmm, tuhle uličku hlídá policajt. Proč asi? Jen tak kolem něj projít nejde, zvlášť bez převleku. Ale instinkt mi ukazuje, že u ústí uličky je rozvodná skříň, ve které se můžu pohrabat. Elektrikářem snadno a rychle. O pár okamžiků později už brblající policista řeší, jak dráty znovu pospojovat. Není problém se mu proplížit za zády.
Na konci podle očekávání leží sladká odměna. Byt s oknem vedoucím přímo na trh. A na stole leží odstřelovací puška. Takže už jen stačí najít v moři lidí svůj cíl, a prásk. Není to sice úplně čisté a po střelbě je třeba se zašít do skříně nebo kontejneru a počkat, dokud hemžení gangsterů a policistů neskončí, ale je to zabití rychlé a beze svědků.
Ti trpělivější zabijáci ovšem vyčkají a po dostatečně dlouhé době se "král" přijde podívat přímo do tohoto bytu. Je totiž evidentně jeho. A to je jako dělané pro tichošlápky. Struna kolem krku je totiž elegantnější a tišší než projektil.
Jako myška, nebo radši s rachotící bouchačkou?
Hra vás přitom nutí přemýšlet a být pokud možno tichým likvidátorem. Váš výkon totiž bodově hodnotí a na konci úrovně podle toho odmění třeba odemknutím rychlejšího přebíjení zbraní nebo větší odolností vůči střelbě.
Je tudíž lepší likvidovat jen označené cíle a šikovně využívat převleky. Zabijete civilistu? Body dolů. Zmerčily vás stráže a naháněly vás přes půl mapy? Body dolů. A tak dále. Každá úroveň má přitom navíc různé specifické výzvy, po jejichž splnění se vám výsledné skóre o několik procent zvyšuje.
Hitman: Absolution
Ty se týkají stejně tak převleků jako likvidace cílů různými způsoby. Spousta těchto modifikátorů se přitom navzájem vylučuje, a nikdy je tak nezískáte všechny při jednom průchodu. A to perfekcionisty bude mohutně pohánět k opakovanému hraní a průzkumu všech zákoutí.
Obavy z toho, že se nový Hitman zvrhne jen v další střílečku, jsou tedy evidentně liché. Jistě, pokud chcete, můžete se hrou prostřílet. Pak ale počítejte s tím, že Agent 47 není John Rambo, a i když pár kulek snese, není to prostě ono.
zdroj: www.youtube.comPři hraní zkrátka cítíte, že tohle je stealth akce, kde jedno škrcení vydá za všechny kulky světa. A to je jedině dobře.
Instinkt pro nováčky
Asi největší kontroverze vyvolalo přidání "instinktu" do hry. Ten připomíná "orlí pohled" ze série Assassins Creed, a zavání tak nadpřirozenými schopnostmi. Nováčci nicméně dozajista ocení, že jim ukáže nepřátele i přes zeď a dovolí jim postřílet tři ozbrojené stráže během vteřiny.
A ti ostatní? Ti si instinkt prostě vypnou a pojedou si tak, jak jsou zvyklí z minulosti. Bez nápověd, bez berliček a s vědomím, že každá chyba se tvrdě trestá. Zvlášť na vyšší obtížnost, kdy jsou stráže pohotové a věčně podezřívavé.
Z těch dvou hodin strávených s holohlavým zabijákem máme rozhodně dobrý pocit. Stihli jsme proběhnout tři levely a každý z nich je dostatečně velký, aby zabavil i ty největší hračičky. Ideálně i víc než jednou.
Agent 47 se po několika letech odpočívání vrací do služby a vypadá to, že nezahálel a pilně trénoval na svůj velký comeback. I motivace je tentokrát silná. Dá se totiž říct, že tohle putování od kontraktu ke kontraktu je osobní. Hodně osobní. A začíná už 20. listopadu na PC, PlayStation 3 a Xboxu 360.