Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Historie žánrů: tahové strategie

  12:00aktualizováno  12:10
V našem seriálu jsme si povídali zatím jen o těch strategiích, jejichž děj probíhá v reálném čase. Nad těmi se však pravověrní stratégové jen ušklíbnou a vrátí se ke svým Ocelovým Panterům. Pro ně, ale i pro ty, kdo se chtějí poučit o historii dalšího z herních žánrů, je tu tento článek.

Master of Orion 2 Dnes si povíme o poslední odrůdě strategií - o strategiích tahových. Tahovky sice nejsou tak populární jako strategie realtimové a budovatelské, nicméně i přesto mají celou řadu příznivců. Tahové strategie zatěžují mozek docela intenzivně, spousta lidí miluje pocit moci, kterého se při velení nad desítkami jednotek, ale i budování celé civilizace při hraní tahovek dostává. Přeskočíme základní věci, jako to, že nejdříve táhne jedna strana a druhá se musí jenom koukat, a potom se role prostřídají, a rovnou přejdeme k typickým znakům. Dobrou tahovou strategii poznáte podle toho, zda má mladší bratříčky. Nejlepší série tahových strategií se totiž dočkaly celé řady pokračování. Mnoho tahovek má kořeny v populárních stolních hrách. Nebudeme ale zdržovat a pustíme se rovnou do představovaní jednotlivých her.

Samozřejmě už i na ZX Spectru vycházely tahové strategie. Pokud chceme zmínit alespoň jednoho nejznámějšího zástupce, nesmíme zapomenout na vůbec první hru Sida Meiera, a to NATO Commander (1985), simulaci třetí světové války, na svou dobu neskutečně propracovaná hra - grafika sice nic moc, ale hra počítala kupříkladu i s morálkou nebo únavou jednotek.

Civilization 2 Do konce 80. let a začátku 90. sahají kořeny několika velmi známých ság, o kterých si teď povíme víc.

Hra Warlords (1989) a její dvě pokračování (1992 a 1998) jsou také fantasy tahové strategie, které se ovšem na rozdíl od známých Heroes soustředí více na boj. Na začátku máte jedno město a jednoho hrdinu, cílem je zničit všechny své soupeře, kterých je osm. Každé město může produkovat několik typů jednotek, které na rozdíl od Heroes mohou cestovat po mapě samostatně. Herní prostředí je oproti HoMaM sérii chudší, přesto Warlords baví spoustu lidí. Zřejmě je to dobře namixovanou kombinací příběhu a hratelnosti. V jednoduchosti je někdy síla! Jednotlivé díly se od sebe liší především grafikou a minoritními změnami v systému hry. Minulý rok se objevila i hra Warlords: Battlecry, což ale byla strategie realtimová a ještě ne úplně povedená. V současné době jsou všichni fanoušci této série od společnosti SSI maximálně natěšení na čtvrtý díl, o kterém již probíhají herními kuloáry jisté zvěsti.

V roce 1991 přišel Sid Meier se svou přelomovou hrou, legendou všech tahových strategií a modlou všech hráčů, kterým nejde jen o krev a mozky rozstříknuté po stěnách - Civilization. Battle Isle 4 V Civilization jste se stali vůdcem celého národa a vaším úkolem bylo provést jej úspěšně historií někdy od roku 3 000 před Kristem až po blízkou budoucnost. Takže jste stavěli města, cvičili jednotky a vynalézali nové technologie, to vše jste museli skloubit tak, abyste pokud možno a) zůstali na světě sami (zničení ostatních civilizací šlo docílit mnoha způsoby), nebo b) jako první úspěšně vyslali vesmírnou loď s kolonisty k Alfě Centauri. Civilization byla bezesporu hrou velkého významu - byla naprosto originální a v podstatě založila jednu z odrůd strategických her, byla velmi propracovaná a vychytaná do nejmenších detailů a především disponovala ďábelskou hratelností. Znamenala i velký komerční úspěch, a tak nebylo divu, že roku 1996 vyšlo pokračování s prozaickým názvem Civilization 2. Na první pohled šlo jen o Civilizaci v novém a hezčím grafickém kabátku optimalizovanou pro Windows, ovšem kdo se do hry hlouběji ponořil, objevil spoustu dílčích novinek a vylepšení, na kterých měla velkou zásluhu pravá ruka Sida Meiera, další známá osobnost, Brian Reynolds.

Společnost Blue Byte jsme si v souvislosti se ságou The Settlers zmínili již v článku o budovatelských strategiích, nicméně tento německý vývojářský tým má na svědomí i pětici kultovních her, které spojuje jeden svět a dvě slova názvu: Battle Isle. První díl vyšel v roce Incubation 1991 a jednalo se o tahovou strategii s podobně propracovanými pravidly, jako mají hry pro válečné fanatiky (Steel Panthers, East Front apod.), která se ovšem odehrávala v budoucnosti. Hra měla strhující příběh, variabilní jednotky a propracované vztahy mezi nimi, skvěle navržené mise a na svou dobu vynikající zpracování. Jasný hit. K téměř úplné dokonalosti však tento námět dovedl až díl druhý (1993), překvapivě nazvaný Battle Isle 2, který vylepšil všechno, co se na BI vylepšit dalo, a i když nepřinesl žádné výrazné inovace (kromě 3D ukázek bojů, které ale časem nakonec stejně všichni vypnuli), šlo o tak dobrou hru, že na to nikdo nehleděl a všichni pařili a pařili, dokud neuhynuli bídnou smrtí vyhladověním, neboť šlo o opravdu návykovou záležitost, jejíž dohrání nebylo záležitostí jednoho odpoledne. V roce 1995 vyšel ještě díl třetí, který byl adaptován na prostředí Windows a disponoval o něco lepším zpracováním. Nekonala se žádná revoluce, ale BI3 rozhodně nebyl žádný propadák.

V naší pouti historií se dále přesuneme do první poloviny let devadesátých, kdy vycházelo velké množství opravdu kvalitních tahových strategií.

Sid Meier v této době (konkrétně to byl rok 1994) vytvořil ještě jednu vynikající tahovou strategii, která však nedošla u většiny recenzentů a hráčů patřičného docenění - Colonization. Master of Magic Tato hra simulovala osidlování Nového světa a ačkoli se na první pohled zdálo, že jde o bohapustou kopii Civilization, nebylo tomu tak - proto ti, kdo ji předem odsoudili, přišli o skvělý zážitek úplně jiného rázu než v nejznámější Sidově hře, Colonization kladla větší důraz na obchod a na boj, zajímavé byly také konflikty s domorodým obyvatelstvem a pěkně zpracovaná byla i závěrečná válka o nezávislost.

Master of Magic je zajímavou hrou, kterou by bylo možno popsat jako adaptaci Civilization do fantasy prostředí. To by bylo ale vůči tvůrcům trochu nefér. Jde totiž o vydařenou strategii, která si vzala to nejlepší z Civilizace, Warlords a RPG her a všechno to spojila do jednoho navýsost hratelného celku. Tuto hru z roku 1994 v poslední době nestoudně okopírovali GOD v úspěšném projektu Age of Wonders, který všichni srovnávali s Heroes, ale stačí jediný pohled na Master of Magic a je jasné, kde tvůrci brali inspiraci. To ovšem na kvalitách Age of Wonders nic nemění.

Tahových strategií, které rekonstruují největší a nejznámější bitvy 2. světové války, vyšla spousta. Panzer General (1995) je jednou z prvních. Provede vás celou 2. světovou válkou Panzer General 2 v jedné dlouhé kampani. Samozřejmostí jsou také sólo bitvy.

Oba díly Steel Panthers bývají označovány za jedny z nejlepších tahových strategií. Už první díl (1995) překonal Panzer Generala prakticky ve všem. Můžete hrát nejen za všechny světové velmoci, ale i za menší státy, které průběh 2. světové války ovlivnily méně (Rumunsko, Jugoslávie). K dispozici jsou čtyři tažení za největší mocnosti (USA, Velká Británie, Německo, Japonsko) i editor misí. Jednotky mají k dispozici několik druhů střel. Zajímavostí je to, že se může na jednom políčku nacházet vícero jednotek. Stejně tak jako u dílu prvního, tak i u druhého je ovládání naprosto skvělé a intuitivní. Steel Panthers 2: Modern Battles (1996) jako jediná tahovka nabízí všechny významné vojenské konflikty po skončení 2. světové války; SP 2 vás zavede do všech koutů světa - od Vietnamu, přes Afghánistán až po Irák. Jeden scénář se dokonce odehrává v Praze roku 1968. Autoři vymysleli i celou řadu hypotetických konfliktů. SP 2 je rozhodně jedna z nejlepších tahovek, které kdy vyšly.

Byl by velký hřích zapomenout na kultovní sérii Heroes of Might and Magic od New World Computing, jejíž první díl vznikl v roce 1995 v podstatě jako vedlejší produkt RPG ságy Final Liberation Might and Magic. Jde o kombinaci strategie a RPG ze světa Might and Magic. Ani jedna složka není příliš propracovaná, ale dohromady jde o skvělou hru s báječnou atmosférou.

Když mluvíme o první polovině 90. let, nesmíme zapomenout na první ze série her o mimozemšťanech prozaicky nazvaný UFO: Enemy Unknown. Hra vyšla v roce 1994 a v podstatě se stala zakladatelem žánru taktických tahovek. Zde poprvé jste ovládali komando vycvičených vojáků a takticky jste je komandovali v boji proti zrůdám z planety XY. Nicméně nejen samotným bojem jste se v této hře zabývali - v "mezičasech" mezi jednotlivými invazemi jste budovali své základny, zkoumali technologie a cvičili vojáky. UFO: Enemy Unknown je bezesporu klasika jak má být. V roce 1995 vyšel druhý díl série pod názvem X-COM: Terror from the Deep. Hra byla založena na stejném principu, velmi originální však byl fakt, že jste bojovali většinu času pod vodou. To sebou samozřejmě neslo úplnou změnu zbrojního arzenálu (plamenomet vám pod vodou k ničemu nebude) a bojové taktiky.

Call to Power Vynikající série tahových strategií Jagged Alliance započala v roce 1995, kdy Sir-Tech vydal stejnojmennou hru. A o co jde? Bojujete na tropickém ostrově a k jeho dobití vám slouží několik žoldáků, které si musíte najmou. Pro celou sérii Jagged Alliance jsou typické RPG prvky. Jeden žoldák umí brilantně zacházet s výbušninami, druhý zase perfektně léčí zranění a další je zase elitní střelec. Vybírat můžete z několika desítek postav, některé z nich „přežily“ i do (zatím) posledního dílu.

V letech 1996 a 1997 si hráči tahovek neměli možnost stěžovat - opět vyšla řada kvalitních her jejich oblíbeného žánru.

Na své si přišli milovníci realistických strategií z 2. světové války, a to u série "Five Stars" od SSI. Ta započala hrou Panzer General, o které jsme si pověděli výše. Další hra z této série, Allied General (1996), vylepšila grafiku, ovládání i celý herní systém, nicméně boje se pořád týkaly 2. světové války. Vše se změnilo s příchodem hry Fantasy General (1996). Tanky, dělostřelectvo a kulomety jsou vyměněny za rytíře, kouzelníky a katapulty. Na začátku si vyberete jednoho ze čtyř hrdinů, tedy vaše ego ve hře. Každý hrdina má k dispozici jiné jednotky a jiné speciální vlastnosti. Fantasy General je pravděpodobně z celé série Five Stars UFO: Enemy Unknown nejlepší, a to právě díky atraktivnímu fantasy prostředí. V pořadí čtvrtá hra, Star General (1997), se zase odehrává v daleké budoucnosti a nabízí boje jak na planetách, tak i ve vesmíru. Série Five Stars je uzavřena hrou Pacific General (1997). Vše se tentokrát točí kolem slavných námořních bitev 2. světové války.

Osmnáct měsíců po prvním díle Jagged Alliance vyšlo jeho volné pokračování Deadly Games. Tentokrát jste museli plnit konkrétní úkoly v po sobě jdoucích misích.

V letech 1996 a 1997 vyšlo několik datadisků pro Steel Panthers a nepovedený třetí díl této série - Steel Panthers 3: Brigade Command.

V lednu 1997 se milovníci fantasy tahovek dočkali druhého dílu Heroes of Might and Magic s podtitulkem Succesion Wars, který přinesl jistá vylepšení systému hry, dva nové hrady, spoustu nových nestvůr a hlavně opět skvělou hratelnost. Ještě v průběhu roku 1997 se dočkal datadisku Price of Loyalty.

Jagged Alliance 2 V průběhu roku 1997 si Blue Byte dovolili odbočku ze série Battle Isle nazvanou Incubation. V tomto případě totiž šlo o taktickou tahovku ve stylu UFO. Dominoval silný příběh s mimozemskou rasou Scay´Ger a mariňáky v hlavní roli (tentokrát ale nebylo jednoznačné, kdo je dobrý a kdo zlý) a specifická pravidla, která nebrala ohled na realističnost, takže se z Incubation staly v podstatě - když si odmyslíme veškeré 3D pozlátko (= hra disponovala opravdu sofistikovaným 3D enginem, takže jste mohli nepříteli pohlédnout do tváře) - šachy s jinými figurkami a pravidly. Hra měla skvělou atmosféru boje o přežití, výtečně navržené mise a rozmanitou škálu nepřátel. Museli jste myslet opravdu strategicky, abyste přežili, a to je třeba ocenit.

Fragile Allegiance (1997) je trochu netradiční vesmírná tahová strategie. Ano, budeme kolonizovat, ale tentokrát to budou jen malé asteroidy, a to za účelem dobytí vzácných surovin pro vyděračskou společnost Tetra corp. Stavba těžařského komplexu se podobala trochu SimCity. Dále jste se museli na nižší úrovni starat o výrobu v továrnách (kosmické bojové křižníky, rakety atp.). Další úrovní byl samozřejmě boj, do kterého jste však měli jen omezenou možnost zasahovat. Fígl byl v tom, že jste kvůli omezenosti surovinových zdrojů museli stále kolonizovat další a další asteroidy, což úplně změnilo styl hry. Fragille Allegiance Fragile Allegiance byl hodně originální kousek (z podobných mě napadá jen K240 ještě na Amize) a i když na něj dnes málokdo vzpomíná, šlo o opravdu výtečnou strategickou hru.

Třetí pokračování X-COMu, X-COM: Apocalypse, jenž na naše monitory dorazil v létě 1997, opět přinesl změnu prostředí a tentokrát i větší změny v grafice. Nezachraňovali jste již celou Zemi, ale jen jedno, byť obrovské město.

Rok 1997 nám dále přinesl Panzer Generala 2. Ten se sice odehrával na klasických šestiúhelnících, avšak autoři dokázali z 2D zpracování vyždímat co nejvíc. Mapy vypadají dokonale plasticky, všechny jednotky odpovídají svým skutečným předlohám a stejné je to i se zvuky.

Pomalu se přesouváme do let 1998 a 1999, kdy jsme se dočkali velké vlny strategií realtimových a žánr tahovek tak zdánlivě ustoupil do pozadí. I přesto se v těchto hubenějších letech objevila řada kvalitních her, které stojí za připomenutí.

Jsme-li vlastenci, nesmíme zapomenout na jednu z prvních podařených slovenských her - Spellcross (1998) obsahuje vše, co by měla dobrá tahová strategie mít. Zajímavý příběh, X-COM: Terror from the Deep perfektní grafiku, vybalancované jednotky a intuitivní ovládání. Zkombinovat moderní techniku s temnou magií se podařilo na výbornou. Škoda jen, že jsme mohli hrát pouze za lidi a ne za nepřítele – Other Side. Samotná hra se odehrává v nedaleké budoucnosti, kdy byla země napadena orky, draky, duchy, kouzelníky a jinou podobnou havětí. Na počátku máte na starost malé územíčko a musíte jej ubránit. Postupem času se boj za záchranu Země mění v útok proti Other Side. Nepřítel sice moc inteligence nepobral, avšak kvalita je nahrazena kvantitou. Ve více než stovce misí postupně pobijete tisíce nepřátel. K jejich vraždění slouží pěchota, tanky, dělostřelectvo, vrtulníky apod. Každá jednotka se jednak zoceluje v žáru bitev, jednak ji lze za tučný peníz upgradovat. Nejdříve ale musíte příslušné vylepšení vynalézt. Nelze se divit, že hra Spellcross u nás vzbudila takovou vlnu ohlasu. V roce 1998 vydali jednu tahovou strategii i čeští Zima Software. Byl to Signus: Artefact Wars, což rozhodně nebyla špatná hra, ale kvalit Spellcrossu rozhodně nedosahovala.

Do roku 1998 můžeme také zařadit vznik podařené, i když nepříliš známé série z prostředí úspěšné deskové hry Warhammer 40.000. První díl se jmenuje Final Liberation. Pokud si tuto taktickou strategii nevybavujete, možná vám něco řeknou názvy dalších dílů, Spellcross které vyšly v letech 1999 a 2000 - Rites of War a Chaos Gate. Prostředí Warhammeru má něco do sebe, proto nejen milovníci deskových her si přišli na své.

Sid Meier je opravdu machr. Jeho Alpha Centauri (1999) dokázala levou zadní překonat i legendární Civilization, a to díky desítkám skvělých nápadů (jak už to bývá u Sida zvykem). Už samotné prostředí – daleká, záhadná planeta – je značně originální. Na rozdíl od Civilizace nabízí Alpha Centauri možnost skládání vlastních jednotek, pro lenochy je celá řada tanků, pěchoty, letadel i lodí předem připravena, takže se se skládáním nemusí obtěžovat. Z dalších nápadů stojí za zmínku terramorfing. Reliéf krajinky se v průběhu hry mění, a to jednak samovolně (vznik sopek, zemětřesení, globální oteplování), tak i vlivem hráče. Věda, rovněž pojata značně originálně, se na rozdíl od Civilizace stává velice zábavnou součástí hry. Můžete totiž pouze volit směr vývoje, nikoliv však konkrétní technologii. Co vědátoři vynaleznou, je otázka náhody. K tomu přičtěte perfektní atmosféru, sedm odlišných stran a perfektní budovatelsko-tahová strategie je na světe. Alpha Centauri se brzy dočkala datadisku Alien Crossfire.

Hned za pár týdnů od vydání hry Alpha Centauri zamířilo na naše harddisky pokračování legendární CivilizationCivilization: Call to Power. S nádhernou Alpha Centauri grafikou a také hudbou přišla celá řada inovací. Určité procento výroby je odváděno do fondů veřejných prací a z tohoto fondu se pak čerpají prostředky pro stavbu infrastruktury. Odpadá tak nutnost používání speciálních stavěcích jednotek - cesty, doly, farmy, atp. se prostě stavějí klikem myší. V Call to Power lze také stavět celou řadu nevojenských jednotek, které mohou uplatňovat svůj vliv, i když s nepřítelem zrovna neválčíte. Otrokáři z měst berou obyvatele do otroctví, špióni získávají tajné informace o nepříteli a vynalezených technologiích atd. V Call to Power můžete také určit míru připravenosti armády - čím je armáda ve větší pohotovosti, tím mají jednotky více „života“, ale také její vydržování v pohotovosti stojí více peněz.

Když už se mluví o "civilizačních" hrách, zmíníme ještě reedici Civilization 2 s názvem Test of Time, která neztratila nic z půvabu původní hry, ale na "novou generaci" představovanou Alphou Centauri a Call to Power prostě nestačila.

O letních prázdninách roku 1999 přišla hra Jagged Alliance 2. Mnohými lidmi je označována jako nejlepší tahovka všech dob, něco na tom asi bude :o). Silný příběh, neuvěřitelná detailnost simulace, propracovanost a realističnost celé hry a staří známí žoldáci - není divu, Call to Power 2 že se z JA2 stala vynikající hra.

Mix tahové strategie, adventury a RPG. Takto se dá charakterizovat výborná hra Gorky 17 (1999). Přeskočíme vypravování skvělého příběhu a přejdeme rovnou k tahovým bojům. Pokud narazíte na nepřítele (obvykle nejrůznější mutanti), hra se přepne do izometrického pohledu a tahový boj může začít. Nepřátel je prakticky vždy obrovská přesila, navíc každý druh mutantů je imunní proti určité zbrani. Střelbu autoři pojali značně originálně. Každá zbraň střílí pouze horizontálně a vertikálně. S některými zbraněmi se dá vystřelit na více políček najednou (raketomet, granátomet), plamenomet zase pálí pouze na krátkou vzdálenost, avšak může zasáhnou více políček, apod. Systém střelby je prostě zajímavým zpestřením, stejně tak jako RPG prvky. Po vyhrané bitvě dostanou vaši vojáci odměnu v podobě zkušeností a naprosto klasicky jim vylepšujete vlastnosti. Na rozdíl od ostatních tahových strategií, v Gorky 17 musí všichni členové týmu přežít, což není žádná legrace. Vynikající a dokonalá atmosféra je bohužel vykoupena značnou krátkostí hry (Gorky 17 dohrajete do zdárného konce za osm hodin čistého času), ale i tak je hraní Gorky 17 zážitek.

Gorky 17 Na podzim 1999 vyšel další díl Panzer Ganerala a dlouho byl díky několika skvělým nápadům nejlepší hrou ve svém žánru. Panzer General 3D Assault přinesl líbivé 3D zpracování. A jak už u tohoto zpracování bývá zvykem, pohled na bojiště se dá libovolně přibližovat a natáčet. Z lehce poškozených jednotek se kouří a těžce poškozené jednotky zase hoří. Prostě paráda.

A když už mluvíme o podzimu 1999, bylo by hříchem nezmínit třetí díl ságy Heroes of Might And Magic: Restoration of Erathia. Teď už opravdu fantastická grafika, další dva hrady a nové bojové jednotky, systém podzemních jeskyní, který de facto zdvojnásobil herní plochu, ale především pro sérii HoMaM charakteristická skvělá atmosféra daly dohromady další hit.

A už se dostáváme prakticky do současnosti, která tahovým strategiím příliš nepřeje. Kde jsou ty časy hojnosti - dnes si každý vývoj složité tahové strategie raději rozmyslí a stvoří akční RTS (nejlépe ve 3D). I přesto se čas od času objeví hra, která rozehřeje srdce skalních stratégů a donutí je prosedět spoustu nocí nad světélkujícím monitorem.

Age of Wonders Na přelomu let 1999 a 2000 to byl Age of Wonders, který všichni srovnávali se sérií Heroes of Might and Magic, ale ve skutečnosti šlo spíše o klon vynikajícího Master of Magic. Každopádně to byla povedená fantasy tahovka, co si přát víc? Brzy se na nás chystá druhý díl s názvem Wizard´s Throne.

Poslední díl HoMaM se v průběhu roku 2000 dočkal dvou datadisků: Armageddon´s Blade a Shadow of Death. V poslední době na nás NWC chrlí zmrzačené "datadisky" Heroes Chronicles, které však věhlasu série Heroes opravdu neprospívají.

V létě 2000 nás potěšili Steel Panthers: World at War - toto pokračování Steel Panthers bylo totiž zcela zdarma.

Zatím poslední hrou ze série Jagged Alliance byl jakýsi pseudodatadisk Unfinished Bushines, který vyšel na podzim 2000. Sir-Tech slibuje už i třetí díl, a pokud bude pokračovat ve své tradici, čeká nás skvělá tahová strategie.

Panzer General Na konci roku 2000 potom přišel návrat k tradici série Battle Isle v podobě Battle Isle: Andosia War, na které je zajímavý především fakt, že jej vytvořil pro Blue Byte slovenský tým Cauldron. Hra je celá ve 3D a přináší řadu originálních nápadů (energetické potrubí), díky kterým jde o hru diametrálně odlišnou od předchozích dílů.

Zmínku si zaslouží i Call to Power 2, pokračování povedeného klonu Civilizace. Tato hra byla - bohužel - jen předraženým datadiskem. Stejný grafický engine, stejné chyby, které zůstaly neopraveny - ačkoli jde stále o kvalitní hru, byla CtP2 pro většinu hráčů zklamáním.

Jako poslední si povíme o Fallout Tactics: Brotherhood of Steel, které vyšlo teprve nedávno. Jde o taktickou strategii ze světa RPG her Fallout, která ovšem nedosahuje strategických kvalit Jagged Alliance.

Tak - to je asi tak všechno, co jsme pro vás měli. A tím myslím nejen tuto vyčerpávající historii tahových strategických her, ale i předchozí tři články o strategiích budovacích a realtimových. Doufám, že jste se nejen poučili, ale i pobavili. Snad se sejdeme někdy příště u recenze na nějakou dobrou strategickou hru…

Autor:




Nejčtenější

Ilustrační obrázek
Sraz fanoušků Pokémonů skončil trapasem, lidé vypískali pořadatele

Kvůli výpadku serveru se z největšího srazu fanoušků Pokémonů stala jen veliká ostuda, za kterou se pořadatelé budou muset ještě dlouho omlouvat.  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
VIDEO: Jsi to ty, Indy? Třináct minut hraní Uncharted: The Lost Legacy

Podívejte se, jak se hraje samostatně spustitelný přídavek Uncharted: The Lost Legacy k dobrodružné akci Uncharted 4. Lákadlem jsou nevšední spojení dvou...  celý článek

Konspirace
Tajný vládní experiment maskovaný jako videohra? Příběh hry Polybius

Muži v černém hlídající před vchody do heren, umírající děti a zneužívání drog. Je videoherní automat Polybius jen městská legenda, nebo skutečný vládou...  celý článek

Fallout 4 (Xbox One)
Dohrát všechny Fallouty za necelé dvě hodiny? Není problém!

Přesně jednu hodinu, 37 minut a 54 sekund zabralo jednomu člověku dohrát všech pět dosavadních dílů série Fallout za sebou. Dokonale přitom využil chyb, které...  celý článek

Postava Oduly z Shadow of War
Co by na to řekl Tolkien? Shadow of War udělá z obludy sexy krásku

Postava pavoučí Oduly v chystané fantasy rubačce Shadow of War bude mít na rozdíl od knihy humanoidní postavu. Hodně sexy humanoidní postavu nutno říct.  celý článek

Další z rubriky

Konspirace
Tajný vládní experiment maskovaný jako videohra? Příběh hry Polybius

Muži v černém hlídající před vchody do heren, umírající děti a zneužívání drog. Je videoherní automat Polybius jen městská legenda, nebo skutečný vládou...  celý článek

S tímto trikem se na veřejnosti objevil jeden ze zaměstnanců společnosti Valve.
I kdyby Half-Life 3 vyšel, stejně by asi neměl konec, prozradil vývojář

Scénárista série Half-Life Marc Laidlaw prozradil, že slavná značka byla zamýšlena tak, aby se na ni vždy dalo navázat dalším dílem. Pokud se tedy někdy...  celý článek

Fallout 4 (Xbox One)
Dohrát všechny Fallouty za necelé dvě hodiny? Není problém!

Přesně jednu hodinu, 37 minut a 54 sekund zabralo jednomu člověku dohrát všech pět dosavadních dílů série Fallout za sebou. Dokonale přitom využil chyb, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.