Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hitman Absolution bude temným návratem holohlavého zabijáka

aktualizováno 
Série Hitman ještě zdaleka není odepsaná. V Absolution se dočká zcela nového kabátku a modernizovaných mechanismů. A zdá se, že by to mohlo fungovat.

Je tomu už jedenáct let, co se holohlavý zabiják vyšlechtěný v laboratoři k nejlepším dispozicím s milým jménem Agent 47 vydal na svou první misi pod hráčským vedením.

Od té doby se jeho příběh trochu zkomplikoval. Vynalézavě vraždící mašina je sice stále vraždící mašinou, ale nikoliv už pod vedením svých tvůrců, po jejichž motivech se Hitman začal pídit. I proto byla jeho poslední dobrodružství poněkud nepřehledná. Pátý díl by měl sérii vrátit do jasnějších kolejí.

Na veletrhu E3 tvůrci při prezentacích v různých kontextech skloňovali zejména tři ústřední motivy: volnost rozhodování, filmový dojem a autentické chování nepřátel.

Zbrusu nový systém umělé inteligence se má postarat o to, aby se nepřátelé i postavy neúčastnící se přímého dění chovali v závislosti na krocích hráče, ale i možnostech, které jim dává okolní prostředí. To má vést k mnohem uvěřitelnějšímu zážitku z hraní, který navíc bude podpořen novým grafickým enginem Glacier 2, jenž se na E3 ukázal ve skvělém světle.

Agent 47 byl každopádně znovu zrazen těmi, kterým věřil. Pronásleduje ho policie a on je naopak na stopě temnému spiknutí. Ale v Hitmanovi šlo přeci jen vždy o rafinovanou akci, nikoliv o dlouhé povídání.

Autoři demonstrovali pasáž, ve které se Hitman postupně vypořádává s policejními hlídkami. Je evidentní, že ani tentokrát nepůjde o lítou akci. Přestože je na hře ve všech směrech patrné zjednodušování, hráči zde s brutální silou neuspějí.

Naopak musí sledovat měřič toho, nakolik jsou nápadní a podle toho se snažit likvidovat nepřátele v místech, kde jim nehrozí nebezpečí od dalších policistů. Hitman se nově dokáže také po stisku tlačítka automaticky krýt. Způsobů, jak zneškodnit pokud možno nic netušícího protivníka je opět velké množství a odvíjí se od nejrůznějších předmětů ve výbavě holohlavého zabijáka.

Naprostou novinkou, která trochu připomíná podobný prvek v Tomb Raiderovi, je takzvaný "Instinct". Ten plní hned několik funkcí. Jednak se hráči s jeho aktivací lépe vtělí do hlavního hrdiny a pochopí, jak prožívá danou situaci. To by jim mělo usnadni rozhodování.

Pak je tu ještě druhá rovina pro méně zkušené hráče, kterým instinkt poradí, jaká akce by byla v dalším kroku příhodná. Jde svého druhu o možnost přeskočit frustrující pasáže, kterých bylo v Hitmanovi vždy mnoho a zřejmě se objeví i v Absolution.

Bude ale jen na hráči, zda se chce nervovat a vymýšlet vlastní postup nebo si nechá poradit. Instinkt má být každopádně regulovatelný a hráči si ho budou moci nastavit tak, jak jim bude vyhovovat.

Hitman Absolution sice stále nepředstavuje otevřený svět, přesto jsou ale jeho úrovně na první pohled svobodnější. To souvisí s deklarovanou snahou dát hráčům maximum možností. Právě nápadité a v netradičních lokacích se odehrávající mise a jejich řešení budou opět tvořit vrchol hry. Důvtipným hráčům tvůrci slibují, že si přijdou na své.

Zdá se, že by Hitman Absolution mohl být vzkříšením v poslední době poněkud upadající série. Holohlavý zabiják má jednoznačně co nabídnout i v moderním věku, jen je třeba jeho dobrodružství náležitě přizpůsobit. A zjevně to autoři činí.

Autor:




Nejčtenější

New 2DS XL
Jde to i bez 3D a za dobrou cenu. Test New 2DS XL

Po propadáku 2DS přichází další verze, tentokrát povedená. Kapesní konzole New 2DS XL sice postrádá stereoskopické 3D, je však levnější a lehčí, což u...  celý článek

Videohra Alice: Madness Returns
S žádostmi o pokračování už mě neotravujte, vzkazuje vývojář fanouškům

Slavný vývojář American McGee apeluje na fanoušky her vzniklých na motivy Alenky v říši divů, aby ho již nadále nebombardovali žádostmi o další pokračování....  celý článek

Neberte videohry moc vážně.
Mladí muži pracují stále méně. Podle vědců za to mohou lepší videohry

Podle amerických výzkumníků klesá průměrná doba strávená v práci u mladých mužů daleko významněji než u těch starších. Většinu tohoto času navíc pak tito lidé...  celý článek

Antihrdinové
Hrdina, nebo padouch? Vybíráme nejlepší herní antihrdiny

Během herní historie jsme měli možnost zahrát si za spoustu hlavních postav, které z nekonečné řady klasických klaďasů nějakým způsobem vybočovaly. Podívejme...  celý článek

Game of Thrones
Využijte velkou slevu na Hru o Trůny a další interaktivní seriály

Interaktivní seriály na motivy Hry o Trůny, Živých Mrtvých nebo Minecraftu jsou nyní v obchodě Humle Bundle k mání za zlomek původní ceny.  celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.