Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hitman Absolution bude temným návratem holohlavého zabijáka

aktualizováno 
Série Hitman ještě zdaleka není odepsaná. V Absolution se dočká zcela nového kabátku a modernizovaných mechanismů. A zdá se, že by to mohlo fungovat.

Je tomu už jedenáct let, co se holohlavý zabiják vyšlechtěný v laboratoři k nejlepším dispozicím s milým jménem Agent 47 vydal na svou první misi pod hráčským vedením.

Od té doby se jeho příběh trochu zkomplikoval. Vynalézavě vraždící mašina je sice stále vraždící mašinou, ale nikoliv už pod vedením svých tvůrců, po jejichž motivech se Hitman začal pídit. I proto byla jeho poslední dobrodružství poněkud nepřehledná. Pátý díl by měl sérii vrátit do jasnějších kolejí.

Na veletrhu E3 tvůrci při prezentacích v různých kontextech skloňovali zejména tři ústřední motivy: volnost rozhodování, filmový dojem a autentické chování nepřátel.

Zbrusu nový systém umělé inteligence se má postarat o to, aby se nepřátelé i postavy neúčastnící se přímého dění chovali v závislosti na krocích hráče, ale i možnostech, které jim dává okolní prostředí. To má vést k mnohem uvěřitelnějšímu zážitku z hraní, který navíc bude podpořen novým grafickým enginem Glacier 2, jenž se na E3 ukázal ve skvělém světle.

Agent 47 byl každopádně znovu zrazen těmi, kterým věřil. Pronásleduje ho policie a on je naopak na stopě temnému spiknutí. Ale v Hitmanovi šlo přeci jen vždy o rafinovanou akci, nikoliv o dlouhé povídání.

Autoři demonstrovali pasáž, ve které se Hitman postupně vypořádává s policejními hlídkami. Je evidentní, že ani tentokrát nepůjde o lítou akci. Přestože je na hře ve všech směrech patrné zjednodušování, hráči zde s brutální silou neuspějí.

Naopak musí sledovat měřič toho, nakolik jsou nápadní a podle toho se snažit likvidovat nepřátele v místech, kde jim nehrozí nebezpečí od dalších policistů. Hitman se nově dokáže také po stisku tlačítka automaticky krýt. Způsobů, jak zneškodnit pokud možno nic netušícího protivníka je opět velké množství a odvíjí se od nejrůznějších předmětů ve výbavě holohlavého zabijáka.

Naprostou novinkou, která trochu připomíná podobný prvek v Tomb Raiderovi, je takzvaný "Instinct". Ten plní hned několik funkcí. Jednak se hráči s jeho aktivací lépe vtělí do hlavního hrdiny a pochopí, jak prožívá danou situaci. To by jim mělo usnadni rozhodování.

Pak je tu ještě druhá rovina pro méně zkušené hráče, kterým instinkt poradí, jaká akce by byla v dalším kroku příhodná. Jde svého druhu o možnost přeskočit frustrující pasáže, kterých bylo v Hitmanovi vždy mnoho a zřejmě se objeví i v Absolution.

Bude ale jen na hráči, zda se chce nervovat a vymýšlet vlastní postup nebo si nechá poradit. Instinkt má být každopádně regulovatelný a hráči si ho budou moci nastavit tak, jak jim bude vyhovovat.

Hitman Absolution sice stále nepředstavuje otevřený svět, přesto jsou ale jeho úrovně na první pohled svobodnější. To souvisí s deklarovanou snahou dát hráčům maximum možností. Právě nápadité a v netradičních lokacích se odehrávající mise a jejich řešení budou opět tvořit vrchol hry. Důvtipným hráčům tvůrci slibují, že si přijdou na své.

Zdá se, že by Hitman Absolution mohl být vzkříšením v poslední době poněkud upadající série. Holohlavý zabiják má jednoznačně co nabídnout i v moderním věku, jen je třeba jeho dobrodružství náležitě přizpůsobit. A zjevně to autoři činí.

Autor:




Nejčtenější

Ultra Street Fighter II: The Final Challengers
VIDEORECENZE: Ultra Street Fighter 2 je provařená bojovka s novou omáčkou

Bojovku Street Fighter II jsme během let hráli v několika podobách na mnoha platformách. Verze pro Switch jen mírně upravuje herní mechanismy, přidává bohaté...  celý článek

Umělá inteligence se učí řídit díky GTA 5
Chytrá auta se učí řídit v Grand Theft Auto 5

Vědci, snažící se vyvinout inteligentní auta, která by se dopravou pohybovala samostatně, využívají pro „učení“ umělé inteligence počítačovou hru Grand Theft...  celý článek

New 2DS XL
Nová konzole New 2DS XL láká na kompaktnost a výrazně nižší cenu

Připravovaný nový model handheldu 3DS postrádá nepříliš využívané stereoskopické 3D, je však lehčí, kompaktnější a cena šla také výrazně dolů. Vyzkoušeli jsme...  celý článek

Batman
Zaklínač, Vetřelec, Indy. Nejlepší hry s licencemi známých značek

Hra se slavnou licencí často spoléhá na to, že díky slavnému jménu jí fanoušci odpustí chyby. Ale nebývá to pravidlem. V prvním ze dvou plánovaných článků...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Další z rubriky

Microsoft E3 2016 - Dead Rising 4
Čím více zabitých, tím větší zábava. První dojmy z akce Dead Rising 4

Není třeba dalšího vážného příběhu z postapokalyptického světa. Taková je filozofie hry Dead Rising, která filmové pojetí her nahradila poctivě bezhlavou...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Battlefield 1
Z první světové války hollywoodská podívaná. Dojmy z Battlefield 1

S každým novým Battlefieldem se tážeme, jestli právě tento díl přinese zásadní inovace. Série se totiž vydala cestou opatrné evoluce a na značku již pomalu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.