Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hitman: Absolution předvádí zabití na tisíc a jeden způsob

aktualizováno 
Chladnokrevný zabiják se vrací ve špičkově inscenované hře, která zabijácké fantazii neklade žádné meze.

Holohlavý zabiják s čárovým kódem je jednou z nejvýraznějších postav moderních her. Přestože si v posledních letech vybíral spíše slabší období, hráči po něm stále baží a s novým dílem podle všeho dostanou, co chtějí. Autoři Hitman: Absolution novinářům prezentovali jednu z misí, jež naplno ukazuje potenciál titulu.

Úkol je zdánlivě jednoduchý: v žoldu konkurenta zabít nepsaného krále podsvětí Chinatownu. Teprve pak obdržíme informace o jisté Victorii, na kterou má políčeno naše stará známá Diana. Pravděpodobně hezká a mladá Victoria hraje v Hitman: Absolution klíčovou roli. Jak, proč a jakou? To nevíme, ale zní to přinejmenším slibně.

Hitman Absolution

Jedno je ale jisté: král čínské čtvrti musí zemřít. A to nejlépe tak, aby si toho nikdo nevšiml. Nebo alespoň tak, aby vraždu nikdo nedával do souvislosti s Hitmanem. V opačném případě bude rychle hodně horko. Mafián si je totiž nebezpečí vědom, a obklopuje se proto soukromou armádou. Svou roli by pak sehrála také (zkorumpovaná) policie.

Zabití se musí odehrát na tržišti v čínské čtvrti. Jednoduše proto, že se boss nikde jinde nezdržuje. Buď pobývá ve své luxusní pagodě nebo chodí od obchodníka k obchodníkovi a kupuje si své oblíbené delikatesy. Čas od času si nosními dutinami prožene špetku kokainu.

Inu, král Chinatownu je muž s mnoha slabostmi. Třeba tou pro sportovní vozy. Rychlé a neskutečně drahé sporťáky, které miluje víc než vlastní matku. Všechny tyto informace dostáváme do ucha na cestě uličkami k trhu.

Hitman Absolution

Klid brzy přechází v totální lidské hemžení. Jakmile projdete honosnou rudou bránou, otevře se vám před očima pravý čínský mumraj. Lidé postávají kolem stánků, jejichž majitelé připravují na obrovských pánvích na ještě větším ohni autentické pokrmy. Všichni štěbetají a do toho hraje hlasitá hudba. Autoři s náležitou hrdostí dodávají, že je před námi přibližně 500 virtuálních lidí.

Tedy dost na to, abychom se mezi nimi v případě potřeby rychle ztratili. Ale ještě víc na to, abychom zavrhli možnost rychlého útěku.

Hitman se masami protlačí až k pagodě a mafiána v zářivém bílém obleku nemůže přehlédnout. Ani přeslechnout. Boss zrovna ječí do telefonu, aby se k němu laskavě dostavil jeho drogový dealer.

Aha, takže dostal chuť na koks. Že jsou drogy nezdravé, to ví každé dítě. Hitmana ale okamžitě napadne, že by je mohl udělat ještě nezdravějšími.

Hitman Absolution

Dealer přichází a vyslechne si požadavek svého klienta, načež se vydává k drogové skrýši. Hitman si počká, až zajde do prázdné uličky, kde dealera náležitě vypráší. Následně se oblékne do jeho šatů, bere drogy a mrtvolu odhazuje do kontejneru.

Na cestě k mafiánovi se Hitman zastaví u stánku, kde je k mání slavná ryba fugu, jejíž vnitřnosti jsou prudce jedovaté. Stačí jich trochu získat a přimíchat do drogy. Následuje předávka a svižný odchod. Ještě je třeba shodit ohoz dealera, který by nás po smrti krále mohl dostat do problémů. Pak už si jen s pocitem dobře vykonané práce prohlédnete a poslechnete smrtelné padouchovy křeče. Úkol splněn.

Nebylo to ale přeci jen trochu moc jednoduché? Možná, a proto to zkusíme neohrabaněji, ale stejně efektivně. Při obhlížení terénu narazíme na neskutečně drahý sporťák, jediný v okolí. Komu asi tak může patřit? S úvodními informacemi není tak těžké dojít k závěru.

Hitman Absolution

Stojí sice ve střežené zóně, ale zabít v tichosti několik hlídek není pro Hitmana kdovíjaký problém. Pak už stačí jen v nedalekém obchodě se zbraněmi koupit bombu s dálkovým spínačem, připevnit ji a odebrat se zpět k davům. Alarm naznačí, že cíl je tam, kde má být. Jedno stisknutí a problém je sprovozen ze světa.

Toto jsou dvě promyšlené možnosti, jak krále podsvětí zneškodnit. Ve skutečnosti jich je ale mnohem více. Například ho můžete odstřelit sniperkou z bytu drogového dealera, pronést bombu až do jeho pagody, případně ho prostě zkusit zastřelit z davu.

Tyto postupy jsou pochopitelně riskantnější, protože vzbudí pozornost nepřátel. V takovém případě se hodí takzvaný Instikt mód. Pokud je aktivován, zpomalí plynutí času a pomocí barevného filtru naznačí potenciální hrozby.

Hitman Absolution

Čas, po který můžete mód využívat, je omezen. Postupně ho můžete prodlužovat odemykáním výzev (achievmentů), jež si zpřístupníte především tak, že budete úkoly plnit různými způsoby.

Fotogalerie

Hitman: Absolution nabídne pět stupňů obtížnosti, které hráče postupně donutí k co možná nejopatrnější a nejpreciznější hře. Nejde jen o to, že Hitman na vyšší obtížnosti méně vydrží a nepřátelé jsou přesnější. Navíc se budou chovat méně průhledným způsobem. Na nejvyšší obtížnost pak z obrazovky zmizí veškeré ukazatele.

Hitman: Absolution se tak zatím jeví jako možný hit, který nabídne především maximálně propracovaný design úrovní, ve kterých si vyhrajete na mnoho způsobů.

Autor:


Témata: Drogy, virtuální


Nejčtenější

Outlast (PlayStation 4)
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Forza Horizon 3: Hot Wheels
RECENZE: Ve Forze Horizon 3: Hot Wheels si zajezdíte v angličácích

Umění přídavného obsahu spočívá v tom, že se známé věci z originální hry obohatí o něco nového a nevídaného. Jako ve Forza Horizon 3: Hot Wheels.  celý článek

Bojovka Dead or Alive se proslavila především svými sexy bojovnicemi.
Když se DLC vymknou z rukou. Virtuální obsah za desítky tisíc korun

Balíčky s přídavným obsahem sice pro spuštění hry nejsou nutné, často však přidávají spoustu lákavého obsahu. V extrémních případech vás ale mohou přijít až na...  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Další z rubriky

Titanfall 2
Dojmy z Titanfallu 2: Krok k dokonalosti, nebo zbytečné pokračování?

První Titanfall měl jeden zásadní problém. V základu to byla revoluční akce s řadou skvělých nápadů a strhující hratelností, ale chyběla tomu jistá magická...  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
Milovníci strategií se díky Dawn of War 3 mohou začít třást nedočkavostí

Dawn of War 3 působí jako strategie vystřižená ze zlaté éry žánru. Od bojů menších skupin se vrací k plnohodnotným střetům obřích armád. Nechybí budování...  celý článek

Battlefield 1
Z první světové války hollywoodská podívaná. Dojmy z Battlefield 1

S každým novým Battlefieldem se tážeme, jestli právě tento díl přinese zásadní inovace. Série se totiž vydala cestou opatrné evoluce a na značku již pomalu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.