Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hitman: Absolution vyšle znovu do akce holohlavého zabijáka

aktualizováno 
Pátý díl oblíbené série by měl obnovit již trochu zašlou aureolu chladnokrevného zabijáka. A zdá se, že má opravdu dobře našlápnuto.

Je vysoký, má široká ramena a hlavu vždy přísně vyholenou. A zásadně nosí značkový oblek střižený na míru. Profesionální zabiják s kódovým označením 47 patří jednoznačně k nejvýraznějším postavám herního světa. Pod vedením hráčů zabíjí už dvanáct let. Absolution bude jeho pátým dostaveníčkem na počítačích a konzolích a série by s ním měla do plachet chytit svěží vítr.

Autoři slibují v první řadě osobnější příběh, než na jaký jsme byli od série Hitman dosud zvyklí. Ten by měl chladnokrevně vraždícího i jednajícího zabijáka hráčům více přiblížit. Snad i do té míry, aby se s ním mohli identifikovat. Ostatně, vraždy mají také určitý morální podtext a rozhodně nejde o zabíjení nevinných lidí. Kdo ví, možná se konečně dočkáme explicitního prožívání Hitmanových pocitů.

Hitman Absolution

O příběhu zatím mnoho známo není. Hlavním padouchem bude Blake Dexter s typickým kovbojským kloboukem. Děj má být také provázaný s osobou Diany Burnwood, která je nejbližší kontaktní osobou a zadavatelkou úkolů Hitmana. Pravděpodobně svou roli opět sehraje klonová minulost zabijáka.

Herní princip Hitman: Absolution zůstává na první pohled zachován. Hráči opět obdrží úkoly na nejrůznějších místech celého světa. Obvykle jde přitom o zabití určité osoby. Již v předchozích dílech si hráči mohli vybrat cestu a způsob, jakou se k cíli doberou. Pokračování pak chce tuto variabilitu ještě rozšířit, a to radikálně.

Hitman Absolution

Dvě nejvýraznější možnosti spočívají pochopitelně v plížení a akčním "Rambo stylu". Autoři to prezentují na úrovni odehrávající se v dětském domově. Zde Blake Dexter a jeho muži hledají jisté dítě, které je evidentně příběhově důležité. Úkolem Hitmana je probít se mnichy vedeným sirotčincem a zmocnit se dítěte dříve než nepřítel.

Dexterovi muži dávají jasně na vědomí, že jsou to padouši jak se patří. Sirotčincem procházejí brutálně a jeptišky neváhají vraždit. Hitman tedy nemusí mít žádné výčitky svědomí a z počáteční pozice ve výtahové šachtě se může dát do práce.

Přechod přes první hlídku dává jasně na srozuměnou, jaký přístup volí Hitman jako první. Dvojice nepřátel prochází chodbou a hlasitě se spolu baví. Hitman se skrývá za různými překážkami a nakonec se mu daří přes hlídku projít. V tomto "profesionálním" způsobu hraní jde totiž o to, zabíjet jen v případě nouze.

Hitman Absolution

Další nepřátele proto zabiják odláká pohozeným rádiem a postupuje blíže k cíli. Interakce s předměty funguje podobně jako v minulých dílech: jakmile se ocitnete v blízkosti nějaké věci, objeví se menu s možnostmi, co je možné s věcí dělat. Je to sice staromódní, ale přehledné a funkční.

Konfrontaci je ale velmi obtížné se vyhnout. Některé hlídky se obejít nedají, a tak je třeba je alespoň uspat. K tomu má Hitman připravené speciální hmaty a použít může i řadu kolem se povalujících předmětů, například injekční stříkačku.

Omráčené či mrtvé nepřátele je dobré odklidit ze zraků jejich kolegů. K tomu slouží třeba skříně či odpadové šachty. A když je zapotřebí, může se do nich schovat sám zabiják.

Hitman Absolution

Fandové série se mohou těšit i na další typickou Hitmanovu vlastnost, kterou je záliba v převlékání se za nepřátele. Převlek funguje tehdy, když Hitman při změně outfitu není spatřen a když se nechová příliš nápadně.

Fotogalerie

Pomůže také Hitmanův šestý smysl. Profesionálními akcemi jako je plížení se, odklízení mrtvol či neslyšné odpravování nepřátel se zabijákovi plní speciální lišta. Jakmile je plná, může Hitman aktivovat rentgenový pohled, jenž mu umožňuje vidět skrz zdi nebo pozorovat cesty nepřátelských patrol.

Schopnost se hodí, protože padouši by měli být opravdu chytří: budou se domlouvat, postupovat systematicky a reagovat na aktuální situace.

Autoři ale slibují, že Hitman: Absolution bude zábavný i v případě hraní akčním stylem, což v minulých dílech neplatilo. Zde nemá smysl popisovat krok za krokem, ale vězte, že Hitman našel velkou oblibu ve zbraních na blízko jako je třeba požární sekyra. Výslednou brutalitu si jistě dovedete představit.

Hitman Absolution

Určitou slabinou předchozích dílů Hitmana bylo technické zpracování, které obvykle zaostávalo za aktuální konkurencí. Tentokrát by to neměl být ten případ. Hráči se mohou těšit na skvělou grafiku a ještě lepší vizuální styl.

Autor:




Nejčtenější

Umělá inteligence se učí řídit díky GTA 5
Chytrá auta se učí řídit v Grand Theft Auto 5

Vědci, snažící se vyvinout inteligentní auta, která by se dopravou pohybovala samostatně, využívají pro „učení“ umělé inteligence počítačovou hru Grand Theft...  celý článek

Get Even
Vydání hry Get Even odloženo kvůli pondělnímu teroristickému útoku

Kvůli respektu k obětem bombového útoku na koncertě Ariany Grande se o měsíc odkládá vydání již zcela hotové hry Get Even. Její zápletka totiž vzdáleně může...  celý článek

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Logo Valve
Valve přetáhlo vývojáře Kerbal Space Programu

Další talentovaný tým skončil pod křídly giganta, který provozuje nejpopulárnější herní platformu Steam. Jaké plány s autory Kerbal Space Programu má, se neví,...  celý článek

Resident Evil (2002)
Tak to netrvalo dlouho, filmový Resident Evil dostane reboot

Zombie podívaná Resident Evil bude oživena dříve, než se čekalo.  celý článek

Další z rubriky

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
Milovníci strategií se díky Dawn of War 3 mohou začít třást nedočkavostí

Dawn of War 3 působí jako strategie vystřižená ze zlaté éry žánru. Od bojů menších skupin se vrací k plnohodnotným střetům obřích armád. Nechybí budování...  celý článek

For Honor
Dojmy: For Honor je důkaz, že se velkorozpočtové hry probírají z letargie

For Honor připomíná, že hra nemusí být atraktivní jen revolučním obsahem. Titul totiž působí jako tradiční rubačky, jaké bylo pod jinými názvy a s...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.