Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Homeworld 2 - návrat vesmírného krále

  12:00
Homeworld byl ve své době revoluční RTS, RTS, která jako první využila tři rozměry a nabídla unikátně zpracované vesmírné bitvy. Druhý díl již nebude revolucí, ale to ani není potřeba… víte proč?

Homeworld 2

HOMEWORLD 2
Výrobce: Relic
Vydavatel: Vivendi
Datum vydání: červenec 2003
Homepage
Relic. Tým, který ještě před pár lety nikdo neznal, dnes patří k nejoceňovanějším vývojářským studiům, a to přestože za sebou má pouhé dvě hry. Jenže je potřeba dodat, jaké že tituly to jsou: Homeworld, první opravdu trojrozměrná strategie, po všech stránkách propracovaná a zábavná hra. A Impossible Creatures, originální, stylová, i když po strategické stránce nepříliš vydařená RTS. V současné době se práce soustředí na pokračování prvního jmenovaného titulu. Dlouho Relici všechny informace o Homeworldu 2 tajili, po předváděčce na Game Developers Conference a několika rozhovorech, které poskytli, je však již známo dost na detailní preview.

Sto let poté, co Hiigarané našli svůj domovský svět, musí čelit dalšímu velkému nebezpečí. Za oběť svých destrukčních sklonů si je vybrala rasa Vaygrů, disponující starobylou mocí. Příběh patnácti misí Homeworldu 2 se točí okolo epické výpravy mateřské lodi a její posádky do nejstarších oblastí galaxie, kde se postaví novému nepříteli a dozví se pravdu o svém exilu. Vše důležité, co by hráči měli znát, Homeworld 2 bude řečeno přímo ve hře, ale znalost jedničky a datadisku Cataclysm bude díky velkému množství referencí víc než přínosná.

Fanoušci i recenzenti oceňovali na původní hře design vesmírných lodí. Byly pěkné a uvěřitelné, aniž by byly překombinované. V Homeworldu 2 se autoři z hlediska designu soustředili na výpovědní hodnotu: pohledem na libovolnou hiigaranskou či vaygrskou loď by se měla dát odhadnout její funkce. Každá rasa bude mít k dispozici širokou škálu jednotek s jedinečnými funkcemi, které bude nutné vhodně kombinovat. Boje tak nebudou spočívat ve výrobě dvou nejsilnějších křižníků a posílání jich proti sobě. Bude potřeba mnohem více zmobilizovat taktické schopnosti, což je jen dobře…

Konkrétní příklady lodí známy zatím nejsou. Určitě se v Homeworldu 2 objeví velká řada jednotek z jedničky, nejrůznější stíhače, křižníky, průzkumníci, ale i obrovské bitevní lodě, například Battlecruiser, který je určen k ničení ostatních velkých vesmírných plavidel a výborně poslouží jako vlajková loď útočné skupiny. Á propos – to je další novinka týkající se už možná spíše interface: Homeworld 2 kombinované flotily, takzvané strike groups. Jejich primární funkce je rychlé zorganizování jednotek různých typů do efektivní skupiny, která se pohybuje a útočí jako jedno tělo. Ovšem přímo v boji se už může rozpadnout zpět do jednotlivých typů.

Vraťme se zpět k lodím. Chvályhodným zlepšením je bezesporu přidání zvlášť zasažitelných subsystémů velkým lodím – je tedy možné vyřadit křižníkům z provozu pouze zbraně a prakticky je tak zneschopnit, aniž by bylo nutné je zdlouhavě ničit. Postupný vývoj a přidávání těchto podsystémů přidává v podstatě do Homeworldu 2 budovatelský prvek, byť v omezené míře. I malé lodi bude možné vylepšovat, avšak jako celek pomocí výzkumu prováděného na mateřské lodi. Dovoleno ovšem nebude z Homeworld: Cataclysm známé seskupování lodí do jednoho většího plavidla s novými funkcemi. Už tak bude variabilita lodí obrovská a Relic nechtějí hráče zavalit přílišným množstvím možností.

Homeworld posbíral v roce 1999 obrovské množství cen, i ti nejzarytější fanoušci ale připouštěli, že své chyby a nedostatky má. Především a takřka výhradně si lze stěžovat na interface. Homeworld 2 Přece jen, ovládání pomocí klávesnice a myši nebylo úplně ideálně vyřešené. Homeworld 2 se bude ovládat pouze myší – což může být také kontroverzní, ale dojmy novinářů z GDC jsou zatím jednohlasně pozitivní. Další zlepšení interface se týká nejrůznějších menu (např. výzkumu), která se otevřela přes celou obrazovku a hráč nemohl kontrolovat, co se děje ve hře, ba dokonce ani zapauzovat akci. Tentokrát se budou „zjevovat“ v menší podobě ve stylu windowsího "Start menu" přímo v hlavním módu hry a nebudou tak kouskovat akci a způsobovat dezorientaci.

Umělá inteligence počítačového protivníka by se měla ještě o trochu přiblížit lidské. Největším zlepšením bude implementace specifických taktik – někdo se bude soustředit na obranu, jiný počítačový oponent bude útočný, jeden bude mít oblibu ve velkých lodích, jiný bude vyznávat rushovací strategii. Každopádně si však vystačí se zdroji srovnatelnými s hráčem a nebudou se uchylovat k cheatování. Implementováno bude i cosi jako momentální emoce, což „umožní“ AI dělat chyby – samozřejmě čím vyšší obtížnost, tím méně jich počítač udělá a tím obtížnější bude jej porazit.

Homeworld 2 Významnou součástí hry bude pochopitelně multiplayer. Oproti původní hře, kde klíčem bylo co nejrychlejší dosažení moderních technologií, bude v Homeworldu 2 důležité hlavně správně reagovat na akce protivníka, zaměřit se na ideální typ lodí, který bude účinný proti jeho flotilám. Každá strategie má svoji slabinu a důležité bude právě do ní se strefit. Homeworld nebyl zrovna jednoduše modifikovatelnou hrou – a přesto se našli fanoušci, kteří ho natvrdo hackli a upravili. Homeworld 2 slibuje mod komunitě mnohem větší podporu, která neskončí jen u editoru misí a kampaní.

Grafické zpracování bude úchvatné. Engine byl kompletně překopán, aby mohl využít nejnovějších funkcí grafických akcelerátorů. Prostředí je variabilní, modely lodí detailní, efekty zbraní a výbuchů jsou taktéž o krok dál. Co se hudby týče, není potřeba se obávat, že by došlo k poklesu kvality – tvoří ji stejný skladatel jako u jedničky. Zajímavé v této souvislosti je, že nepůjde o elektronický soundtrack, ale o záznam skutečných nástrojů.

Homeworld 2 je v současné době ve fázi alfa, první betaverze by měla přijít v průběhu května. Datum vydání je oficiálně stále optimistický konec července, realističtější ale spíše bude začátek podzimu letošního roku. Každopádně se můžeme těšit na pokračování skvělé vesmírné strategie ve velkém stylu: v novém enginu s úžasnými zobrazovacími vlastnostmi, perfektním designem misí a širokou škálou strategických možností.

Autor:
Témata: Galaxie
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...