|
Sto let poté, co Hiigarané našli svůj domovský svět, musí čelit dalšímu velkému nebezpečí. Za oběť svých destrukčních sklonů si je vybrala rasa Vaygrů, disponující starobylou mocí. Příběh patnácti misí Homeworldu 2 se točí okolo epické výpravy mateřské lodi a její posádky do nejstarších oblastí galaxie, kde se postaví novému nepříteli a dozví se pravdu o svém exilu. Vše důležité, co by hráči měli znát, bude řečeno přímo ve hře, ale znalost jedničky a datadisku Cataclysm bude díky velkému množství referencí víc než přínosná.
Fanoušci i recenzenti oceňovali na původní hře design vesmírných lodí. Byly pěkné a uvěřitelné, aniž by byly překombinované. V Homeworldu 2 se autoři z hlediska designu soustředili na výpovědní hodnotu: pohledem na libovolnou hiigaranskou či vaygrskou loď by se měla dát odhadnout její funkce. Každá rasa bude mít k dispozici širokou škálu jednotek s jedinečnými funkcemi, které bude nutné vhodně kombinovat. Boje tak nebudou spočívat ve výrobě dvou nejsilnějších křižníků a posílání jich proti sobě. Bude potřeba mnohem více zmobilizovat taktické schopnosti, což je jen dobře…
Konkrétní příklady lodí známy zatím nejsou. Určitě se v Homeworldu 2 objeví velká řada jednotek z jedničky, nejrůznější stíhače, křižníky, průzkumníci, ale i obrovské bitevní lodě, například Battlecruiser, který je určen k ničení ostatních velkých vesmírných plavidel a výborně poslouží jako vlajková loď útočné skupiny. Á propos – to je další novinka týkající se už možná spíše interface: kombinované flotily, takzvané strike groups. Jejich primární funkce je rychlé zorganizování jednotek různých typů do efektivní skupiny, která se pohybuje a útočí jako jedno tělo. Ovšem přímo v boji se už může rozpadnout zpět do jednotlivých typů.
Vraťme se zpět k lodím. Chvályhodným zlepšením je bezesporu přidání zvlášť zasažitelných subsystémů velkým lodím – je tedy možné vyřadit křižníkům z provozu pouze zbraně a prakticky je tak zneschopnit, aniž by bylo nutné je zdlouhavě ničit. Postupný vývoj a přidávání těchto podsystémů přidává v podstatě do Homeworldu 2 budovatelský prvek, byť v omezené míře. I malé lodi bude možné vylepšovat, avšak jako celek pomocí výzkumu prováděného na mateřské lodi. Dovoleno ovšem nebude z Homeworld: Cataclysm známé seskupování lodí do jednoho většího plavidla s novými funkcemi. Už tak bude variabilita lodí obrovská a Relic nechtějí hráče zavalit přílišným množstvím možností.
Homeworld posbíral v roce 1999 obrovské množství cen, i ti nejzarytější fanoušci ale připouštěli, že své chyby a nedostatky má. Především a takřka výhradně si lze stěžovat na interface. Přece jen, ovládání pomocí klávesnice a myši nebylo úplně ideálně vyřešené. Homeworld 2 se bude ovládat pouze myší – což může být také kontroverzní, ale dojmy novinářů z GDC jsou zatím jednohlasně pozitivní. Další zlepšení interface se týká nejrůznějších menu (např. výzkumu), která se otevřela přes celou obrazovku a hráč nemohl kontrolovat, co se děje ve hře, ba dokonce ani zapauzovat akci. Tentokrát se budou „zjevovat“ v menší podobě ve stylu windowsího "Start menu" přímo v hlavním módu hry a nebudou tak kouskovat akci a způsobovat dezorientaci.
Umělá inteligence počítačového protivníka by se měla ještě o trochu přiblížit lidské. Největším zlepšením bude implementace specifických taktik – někdo se bude soustředit na obranu, jiný počítačový oponent bude útočný, jeden bude mít oblibu ve velkých lodích, jiný bude vyznávat rushovací strategii. Každopádně si však vystačí se zdroji srovnatelnými s hráčem a nebudou se uchylovat k cheatování. Implementováno bude i cosi jako momentální emoce, což „umožní“ AI dělat chyby – samozřejmě čím vyšší obtížnost, tím méně jich počítač udělá a tím obtížnější bude jej porazit.
Významnou součástí hry bude pochopitelně multiplayer. Oproti původní hře, kde klíčem bylo co nejrychlejší dosažení moderních technologií, bude v Homeworldu 2 důležité hlavně správně reagovat na akce protivníka, zaměřit se na ideální typ lodí, který bude účinný proti jeho flotilám. Každá strategie má svoji slabinu a důležité bude právě do ní se strefit. Homeworld nebyl zrovna jednoduše modifikovatelnou hrou – a přesto se našli fanoušci, kteří ho natvrdo hackli a upravili. Homeworld 2 slibuje mod komunitě mnohem větší podporu, která neskončí jen u editoru misí a kampaní.
Grafické zpracování bude úchvatné. Engine byl kompletně překopán, aby mohl využít nejnovějších funkcí grafických akcelerátorů. Prostředí je variabilní, modely lodí detailní, efekty zbraní a výbuchů jsou taktéž o krok dál. Co se hudby týče, není potřeba se obávat, že by došlo k poklesu kvality – tvoří ji stejný skladatel jako u jedničky. Zajímavé v této souvislosti je, že nepůjde o elektronický soundtrack, ale o záznam skutečných nástrojů.
Homeworld 2 je v současné době ve fázi alfa, první betaverze by měla přijít v průběhu května. Datum vydání je oficiálně stále optimistický konec července, realističtější ale spíše bude začátek podzimu letošního roku. Každopádně se můžeme těšit na pokračování skvělé vesmírné strategie ve velkém stylu: v novém enginu s úžasnými zobrazovacími vlastnostmi, perfektním designem misí a širokou škálou strategických možností.