Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studio uspělo s oživením značky Homeworld, předtím téměř zkrachovalo

  14:00aktualizováno  14:00
Cesta k vydání Homeworld: Deserts of Kharak byla trnitá. Tvůrci v roce 2010 začínali s nesouvisejícím projektem HARD|WARE, který měl zastínit tehdejší facebookové hry. A vývoj vedl Rob Cunningham, jenž v minulosti založil společnost Relic Entertainment.

V té série Homeworld vznikla a Cunningham byl ředitelem vývoje vizuální stránky. Se svým novým projektem tak chtěl na Facebooku nabídnout graficky lákavou hru s důrazem na příběh, a to v době, kdy platformě dominovaly tituly jako Farmville.

HARD|WARE oproti tomu měl oslovit sci-fi světem, ve kterém kromě ostatních hráčů musíte čelit i nehostinnosti pouště a cílem je rabovat ztroskotané vesmírné lodi, z nichž shromažďujete suroviny.

Pro vývoj hry vznikla společnost Blackbird Interactive, která svou činnost začala v říjnu 2010 v garáži jejího šéfa Rob Cunninghama. S financováním pomohli přátelé i rodiny pěti zakladatelů a cílem bylo vytvořit titul s obchodním modelem free to play.

Homeworld: Deserts of Kharak
Homeworld: Deserts of Kharak
Homeworld: Deserts of Kharak

O měsíc později již vývojáři měli v rukou hratelný prototyp s ovladatelnými jednotkami, prvním pracovním videem a mapou, kterou bylo možné přibližovat.

Studio tehdy značně experimentovalo s technologickými postupy, vytvářeli totiž webovou hru pro Facebook, a uspokojivé zpracování vize tak vyžadovalo kreativní řešení specifických problémů.

V prosinci 2012 se tým přesunul z garáže do kanceláře, ve které pracuje dodnes. Následující rok byl projekt již ve stavu, kdy pro něj tvůrci vytvořili řadu zajímavých technologií a grafika byla působivá. Vývojářům však docházely peníze, a tím pádem i čas pro vznik hry.

Homeworld: Deserts of Kharak
Homeworld: Deserts of Kharak
Homeworld: Deserts of Kharak

Nakonec tedy projekt začali přepracovávat na obranu věžemi (tower defense), kde se za pomoci obranných struktur na menších mapách snažíte zastavit vlny nepřátel. Cílem bylo zachránit rozpočet, a získat tak více času na vytvoření vysněné hry.

Díky tomu vznikal titul Hardware: Shipbreakers, který měl místo Facebooku vyjít na Steamu. Schůzky s vydavateli však nikam nevedly. V květnu 2013 se tak studio dostalo do situace, kdy o titul některé firmy projevily zájem, nikdo však nechtěl zafinancovat kompletní vývoj.

Studio Blackbird Interactive proto muselo propustit všechny zaměstnance a naplnění snu bylo reálné zhruba stejně jako složení hrníčku rozšlápnutého slonem.

Homeworld: Deserts of Kharak

Nakonec však vývojáře zachránilo štěstí v neštěstí. Zkrachovalo totiž vydavatelství THQ, které vlastnilo značku Homeworld a jejím novým majitelem se stala společnost Gearbox.

Ta Cunninghama kontaktovala kvůli moderním předělávkám prvních dvou dílů Homeworldu a nakonec se rozhodla zafinancovat i vývoj duchovního nástupce. Studio díky tomu opět najalo propuštěné vývojáře a k práci na konceptu se vrátilo.

Ve výsledku tak lidé z Blackbird Interactive vytvořili ještě velkolepější hru než plánovali. Ta v lednu vyšla pod názvem Homeworld: Deserts of Kharak a od médií i hráčů získala hodnocení okolo 80 %.

Autor:




Nejčtenější

Mafia
Nejznámější české hry očima zahraničních recenzentů

Zdaleka ne každá česká hra si našla cestu i do zahraničí. A zdaleka ne každá v zahraničí uspěla. Jaké reakce sklidily nejznámější české hry? Vybíráme ze...  celý článek

Blizzcon 2016
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

PaRappa The Rapper: Remastered
RECENZE: Předběhněte frontu na záchod díky svému rapovému umění

Prapředek kdysi tolik populárních rytmických her se vrací v remasterované podobě. A je to pořád stejný úlet.  celý článek

Mario Kart 8 Deluxe
RECENZE: Mario Kart 8 Deluxe vylepšuje už téměř dokonalé akční závody

Nejprodávanější a z mého pohledu také nejlepší hra na Wii U se dočkala vylepšené verze na Switch. Pokud novou konzoli máte a chcete akční závody s parádně...  celý článek

Další z rubriky

Blizzcon 2016
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Uživatelské rozhraní konzole Xbox One
Xbox umožní vracet digitálně zakoupené hry

Microsoft začal u vybraných uživatelů testovat novou funkcionalitu, která umožní nespokojeným zákazníkům vracet digitálně zakoupený obsah. Pravidla jsou...  celý článek

Druidstone: The Secret of Menhir Forest
Chystá se nová hra od autorů Legend of Grimrock

Pod názvem Druidstone se skrývá retro hra na hrdiny s tahovými souboji na čtverečkové mapě připravovaná autory, kteří stojí za dvěma díly populární...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.