Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studio uspělo s oživením značky Homeworld, předtím téměř zkrachovalo

  14:00aktualizováno  14:00
Cesta k vydání Homeworld: Deserts of Kharak byla trnitá. Tvůrci v roce 2010 začínali s nesouvisejícím projektem HARD|WARE, který měl zastínit tehdejší facebookové hry. A vývoj vedl Rob Cunningham, jenž v minulosti založil společnost Relic Entertainment.

V té série Homeworld vznikla a Cunningham byl ředitelem vývoje vizuální stránky. Se svým novým projektem tak chtěl na Facebooku nabídnout graficky lákavou hru s důrazem na příběh, a to v době, kdy platformě dominovaly tituly jako Farmville.

HARD|WARE oproti tomu měl oslovit sci-fi světem, ve kterém kromě ostatních hráčů musíte čelit i nehostinnosti pouště a cílem je rabovat ztroskotané vesmírné lodi, z nichž shromažďujete suroviny.

Pro vývoj hry vznikla společnost Blackbird Interactive, která svou činnost začala v říjnu 2010 v garáži jejího šéfa Rob Cunninghama. S financováním pomohli přátelé i rodiny pěti zakladatelů a cílem bylo vytvořit titul s obchodním modelem free to play.

Homeworld: Deserts of Kharak
Homeworld: Deserts of Kharak
Homeworld: Deserts of Kharak

O měsíc později již vývojáři měli v rukou hratelný prototyp s ovladatelnými jednotkami, prvním pracovním videem a mapou, kterou bylo možné přibližovat.

Studio tehdy značně experimentovalo s technologickými postupy, vytvářeli totiž webovou hru pro Facebook, a uspokojivé zpracování vize tak vyžadovalo kreativní řešení specifických problémů.

V prosinci 2012 se tým přesunul z garáže do kanceláře, ve které pracuje dodnes. Následující rok byl projekt již ve stavu, kdy pro něj tvůrci vytvořili řadu zajímavých technologií a grafika byla působivá. Vývojářům však docházely peníze, a tím pádem i čas pro vznik hry.

Homeworld: Deserts of Kharak
Homeworld: Deserts of Kharak
Homeworld: Deserts of Kharak

Nakonec tedy projekt začali přepracovávat na obranu věžemi (tower defense), kde se za pomoci obranných struktur na menších mapách snažíte zastavit vlny nepřátel. Cílem bylo zachránit rozpočet, a získat tak více času na vytvoření vysněné hry.

Díky tomu vznikal titul Hardware: Shipbreakers, který měl místo Facebooku vyjít na Steamu. Schůzky s vydavateli však nikam nevedly. V květnu 2013 se tak studio dostalo do situace, kdy o titul některé firmy projevily zájem, nikdo však nechtěl zafinancovat kompletní vývoj.

Studio Blackbird Interactive proto muselo propustit všechny zaměstnance a naplnění snu bylo reálné zhruba stejně jako složení hrníčku rozšlápnutého slonem.

Homeworld: Deserts of Kharak

Nakonec však vývojáře zachránilo štěstí v neštěstí. Zkrachovalo totiž vydavatelství THQ, které vlastnilo značku Homeworld a jejím novým majitelem se stala společnost Gearbox.

Ta Cunninghama kontaktovala kvůli moderním předělávkám prvních dvou dílů Homeworldu a nakonec se rozhodla zafinancovat i vývoj duchovního nástupce. Studio díky tomu opět najalo propuštěné vývojáře a k práci na konceptu se vrátilo.

Ve výsledku tak lidé z Blackbird Interactive vytvořili ještě velkolepější hru než plánovali. Ta v lednu vyšla pod názvem Homeworld: Deserts of Kharak a od médií i hráčů získala hodnocení okolo 80 %.

Autor:


Témata: Ware, Facebook


Nejčtenější

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Další z rubriky

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.