Situaci del Toro popsal pro server IGN následovně: "Po THQ jsme chtěli jít za řadou vývojářů. Zdá se však, že na tom budeme pracovat hned po první schůzce." Del Toro však odmítá jmenovat společnost, se kterou se setkal. Podle jeho slov si nicméně vývojáři projekt oblíbili.
Prací na hře Insane prý strávil již rok a půl. V tomto období navrhli herní svět, jeho bytosti i příběh. "Jsme na tom dobře, ale změny v THQ každého překvapily," tvrdí del Toro. Podle režisérových odhadů práce na hře zaberou ještě tak dva roky.
Del Toro se sám označuje za velikého hráče. "Když mi lidé řeknou: 'Tahle hra je jako film,' nevnímám to jako veliký kompliment," tvrdí. Podle něj dobré hry ve vyprávění příběhu mají překonat ostatní umělecká média.
Insane má být hororový titul s otevřeným prostředím. Jako inspirace slouží dílo spisovatele Howarda Lovecrafta. Na hře spolupracoval také výtvarník Guy Davis, který se podílel například na komiksech o Hellboyovi.
Mexický režisér Guillermo del Toro natočil například snímky Blade 2, Hellboy či Faunův labyrint. Pomáhal také psát scénář pro dvoudílný film Hobit, vycházející z knižní předlohy od J. R. R. Tolkiena.