Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Host BW: Lukáš Kuře, producent Mafia

  12:00aktualizováno  12. září 1:40
MAFIA Speciál: Očekávaná akční Mafia od brněnských Illusion Softworks je hotova. Tři a půl roku vývoje ukončila řada bezesných nocí vývojářů hry, která se příští týden objeví i na českém trhu. Proto jsme si na online chat se čtenáři pozvali producenta hry Lukáše Kuře, který hned nadvakrát zodpověděl téměř padesát zvídavých dotazů

Producent Mafie Lukáš Kuře při pilné práci

Brněnská společnost Illusion Softworks, která patří k největším českým firmám vyvíjejícím software, dokončila koncem srpna svou druhou velkou počítačovou hru Mafia: The City of Lost Heaven. Před několika dny se tento titul začal prodávat v cizině a v úterý 17. září se objeví i na pultech českých obchodů za cenu 999,- Kč (koupit online). Cíl v Čechách je jediný: „Na české verzi nechceme vydělávat, nabídneme ji za cenu nižší než v zahraničí a s českým dabingem. Chceme, aby si hru lidé v České republice zamilovali, právě to totiž bude pro tým, který jejímu vývoji obětoval čtyři roky svého života, tou největší odměnou,“ říká šéf Illusion Softworks Petr Vochozka, který se rozhodl investovat do propagace hry v České republice a kvalitní lokalizace včetně špičkového dabingu a předělání některých in-game textur částku, která se firmě vrátí nejdříve při prodání sedmi tisíc kusů hry.

Jednak kvůli obrovské nadrženosti českých hráčů, druhak kvůli tomu, že je hra hotova a do třetice díky její kvalitě, kdy v drtivé většině přesahuje hodnocení světových renomovaných herních magazínů 90% (GameSpot 93%, PC Zone 92%, BonusWeb 94% :o)), jsme si do křesla pro hosta pozvali producenta hry Lukáše Kuře. Ten se narodil v roce 1978 v Brně. Dříve pracoval jako servisní technik na montážích radiostanic, poté jako technik ve velkoobchodě s PC, síťový administrátor, prodejce, podnikal v oboru výpočetní techniky. Nicméně dle jeho slov ho ani jedno z předešlých nenaplňovalo, zejména kvůli velké zálibě - počítačovým hrám. Několik jich udělal už na základní škole, a tak byl rád, že se mu podařilo najít začátkem roku 1999 místo v brněnské pobočce Illusion Softworks. Začínal jako hlavní tester, ale měl na starost také získávání podpory od výrobců HW a SW, odpovědi na email info@ a zajištění snímání pohybu motion capture. Po tisících protestovaných hodinách se před rokem stal producentem her Mafia a Hidden & Dangerous 2, k vývoji hry i její finální podobě měl tedy hodně co říci.

Záznam online rozhovoru s producentem Mafie Lukášem Kuře

Autor dotazu: Lubor Mach, odpovězeno: 20:30:26
Otázka: Jste spokojeni s prodejností Mafie? Ptám se proto, že jsem někde četl, že pokud budete s prodejností spokojeni, pustíte se do Mafie 2 a to si moc preju! :-)
Odpověď: S recenzemi a umístěním v žebříčku prodejnosti jsme velice spokojeni, ale nepředbíhejme! Tímto děkuji za veškeré dotazy a těším se na brzkou shledanou opět zde na Bonuswebu!


Autor dotazu: Roman Maštalíř, odpovězeno: 20:28:27
Otázka: Zajímalo by mě, jak to vypadá z hratelným demem. Uvolníte ho vůbec? Jestli ano bude to před vydáním hry samotné. Předem díky za odpověď.
Odpověď: Pro nás to není sebemenší problém, záleží však na našem publisherovi Take2 Interactive.


Autor dotazu: Ludovít Brehovský, odpovězeno: 20:18:18
Otázka: Jak dlouho ste dělaly mafii díky za obpověď.
Odpověď: Na Mafii sme "makaly" 3,5 roku Ludovíte!


Autor dotazu: Lubor Mach, odpovězeno: 20:16:29
Otázka: Jak to vypada s cenzurou pro ceskou verzi? Cetl jsem, ze bude minimalni. Znamena to, ze i zene ve vane bude videt vice nez v english version? ;-)
Odpověď: Kromě dabingu, který je v češtině necenzurovaný a náležitě ostrý, je ve hře vše stejné jako v anglické verzi. Avšak na internetu se již objevil neoficiální patch, který prostitutku ve vaně svlékne. Ale ještě jsme ho nezkoušeli :)


Autor dotazu: Stepan nevedu, odpovězeno: 20:13:02
Otázka: takova mala nepodstatna otazecka :) Kdy bude mozno koupit originalku v CR ? :)
Odpověď: Začátkem příštího týdne za 999,- Kč!


Autor dotazu: Lubor Mach, odpovězeno: 20:12:31
Otázka: Otazka pro producenta jako ulita: Kolik uz se v zahranici prodalo kousku Mafie? :-)
Odpověď: Přesná čísla jsme zatím neobdrželi, zatím máme pouze umístění podle prodejnosti - za pouhé 3 dny prodeje je Mafia v Anglii druhá a v Německu první! (a ještě pátá - to je speciální edice.)


Autor dotazu: Cybert Of Borg, odpovězeno: 20:10:46
Otázka: Mam zajímavy namet na hru. Co s nim?
Odpověď: Externí náměty na hry nepřijímáme, ale samozřejmě se můžete hlásit na místo game designera v Illusion Softworks. www.prijmeme-designery.cz. Díky!


Autor dotazu: Jozef Trebak, odpovězeno: 20:09:35
Otázka: Zaujimalo by ma, ci po velkom komercnom uspechu a zvyseni platu programatorom nepridete aj s novym enginom, napr. koka3Din :) ?
Odpověď: Dobrý nápad :)


Autor dotazu: Milan Rysavy, odpovězeno: 20:08:34
Otázka: Mam jen malej dotaz.. jak dlouhou dobu zhruba zabere dohrani hry .. prumernymu hracovi..
Odpověď: Průměrnému bych řekl tak 3 dny, méně určitě ne. Pokud se pustíte do hraní Freeride Extreme, je to mnohem déle :)


Autor dotazu: Olda Killer, odpovězeno: 20:07:36
Otázka: čest borče je to fakt vychytana pecka nejlepší co jsem kdy hrál GTA3 je podle toho VELKÉ HOVNO!!!!!!!!! Ten okruh je fakt hodně težký ale dá se zvládnout: malem jsem roztřískal klavesnici.Nevím si teď rady s misi kde jedu s naklaďakem s nějakya bednama a mam nějaké dokumenty.Tam fakt nevim jak dál.
Odpověď: Čest Oldo, podívej se třeba na oficiální fórum. Doufám, že si koupíš český originál :)


Autor dotazu: Zbynek Letko, odpovězeno: 20:06:01
Otázka: Zdravim zajímalo by mě jak to je s multiplayerem,jestli jsou mody jako free for all nebo team deathmath.
Odpověď: Multiplayer v Mafii není.


Autor dotazu: Lukas Tomecek, odpovězeno: 20:05:29
Otázka: Taktez se mohu pouze pripjit k blahoprani ke skvele odvedene praci. V nekterych predhozich hovorech o MAFII, i na www strankach byl multiplayer slibovan a hovorilo se dokonce o 7 modech. Chci se jen zeptat zda na multiplayeru bylo pracovano a nebyl pouze dokoncen kvuli dodrzeni terminu vydani a jeho dodelani tudiz nebude velkym problemem nebo se od nej upustilo uplne a jeho dodelani by musela byt uplne nova prace ?
Odpověď: Budeme se držet tradice a multiplayer necháme zahalen rouškou tajemství, opravdu bez publishera nemůžeme nic předčasně oznamovat nebo komentovat.


Autor dotazu: Lubor Mach, odpovězeno: 20:01:29
Otázka: Zajímalo by mě, proč do hry nakonec nebyl přidán tzv. "Movie theatre", ve kterém by si mohl uživatel prohlédnout všechny in-game animace ze hry? V nějakém starším videu jsem viděl, že v menu byl.
Odpověď: Protože veškeré animace se odehrávají realtime v misi, berou v úvahu jakým autem jste přijel, veškeré změny, které mohl hráč v misi provést (například mrtvoly na zemi). To by prakticky znamenalo i pro malý 20sec záběr nahrávat celé město.


Autor dotazu: Jan Zýka, odpovězeno: 19:58:48
Otázka: Jo a ještě jsem slyšel něco o nekompatibilitě s Win XP a zvukového kodeku AC97. Děkuji za odpověď...
Odpověď: Hra byla ve WinXP vyvíjena. Žádný externí kodek nepoužíváme.


Autor dotazu: Cybert Of Borg, odpovězeno: 19:57:51
Otázka: Je něco, co jste ve hře chtěli mít, ale nedalo se to tam, nestihlo se to, nebo prostě to jinak vypadlo? A ještě by mě zajímalo, kdo psal příběh. Díky. Hra je fakt dobrá, ale na mě opravdu těžká. Potřeboval bych více sejvů. :-))
Odpověď: Ve hře je prakticky vše, co jsme tam chtěli mít od počátku, možná i proto trvala tak dlouho :) Hlavní příběh psal hlavně Dan Vávra, ale samozřejmě obrovský kus práce na něm odvedli i další členové týmu, např. skripteři.


Autor dotazu: Lubor Mach, odpovězeno: 19:55:05
Otázka: Co říkáte na Amíky, kteří vrací hru zpátky do obchodů kvůli závodnímu okruhu, který nemohou zdolat?
Odpověď: O žádném takovém nevíme. Sami vydavatelé v USA vždy počítají přibližně s 3% hráčů, kteří hru vrátí i bez udání důvodu. To je prostě Amerika :)


Autor dotazu: fghg fgh, odpovězeno: 19:52:12
Otázka: V jakem stadiu vyvoje je H&D 2? Muzete zminit nejake vychtavky ze hry?
Odpověď: Ani vývoj H&D2 nemůžeme komentovat, ale mezi námi - jde skvěle! :)


Autor dotazu: okov rakev, odpovězeno: 19:50:55
Otázka: Mohl byste srovnat hw narocnost Mafie s GTA3? Vyjde a popripade kdy konverze na PS2?
Odpověď: Je zhruba stejná, ale Mafia vypadá mnohem lépe :) PS2 verzi zatím nemůžeme komentovat.


Autor dotazu: Tomáš Kapras, odpovězeno: 19:50:04
Otázka: Zajimalo by me, jak jste přišli na namet teto hry. dik za odpověd.
Odpověď: Vymyslel ho Dan Vávra, hlavní designer hry, po několika probdělých nocích a sledování filmů o mafiánech.


Autor dotazu: Lubor Mach, odpovězeno: 19:48:52
Otázka: Zdravím! Zajímalo by mě, jak to opravdu vypadá s patchem pro multiplayer a s opravným patchem. Kdy se plánuje jeho vydání? Díky. Lubor Mach
Odpověď: Veškeré informace o patchích byly pouze spekulace. Zatím jsme ve fází, kdy shromažďujeme podněty pro další práci.


Autor dotazu: Jan Zýka, odpovězeno: 19:46:48
Otázka: Dobrý den, dělá u Vás ještě testera Jirka Matouš? Když jsem byl u Vás na návštěvě, tak jsme spolu mluvili o Mafii a pak ještě přes ICQ. Díky a přeji Vám mnoho úspěchů do další práce. Jan Zýka - http://mafia.bonusweb.cz
Odpověď: Patří k pětici našich nejlepších testerů, :) pracuje tu pořád! Na Mafii se opravdu hodně nadřel. Díky za přání.


Autor dotazu: Filip Oščádal, odpovězeno: 19:45:10
Otázka: Čau! Pustíte teď někdy Vrabčáka na pivo? ;o)
Odpověď: Čau! Teď už asi někde je, ale s někým jiným než s tebou :)


Autor dotazu: Tomáš Patera, odpovězeno: 19:44:21
Otázka: Dobrý den chci se zaptat, mafiu uz jsem hrál a musím ríct, že se vám opradu povedla, ale co mi řeeknete k AI postav. Když jsem na dva policajty cekal na shodech, pribehly ke me a jenom meli v ruce pistole a zasekli se, druhy zase maval obuskem vedle!! takovejch veci tam bylo vic!! up,ne stejne to popisujou i v recenzi v casopisu level!! to by se nemelo stavat u taik dobrych her!!!
Odpověď: Tyto situace mohou nastat, ale jsou ojedinělé a nijak nebrání k dohrání hry. Naopak - AI byla recenzenty přijata většinou pozitivně, kdy i malé inovace vzbudily velkou pozornost.


Autor dotazu: Ondřej Nahálka, odpovězeno: 19:39:19
Otázka: Zdravím...Zajímalo by mě,jestli je LS3D engine nějak vylepšen ve speciální edici oproti normální verzi..
Odpověď: Hra samotná je v normální krabici a speciální edici naprosto totožná.


Autor dotazu: nzl sec, odpovězeno: 19:38:32
Otázka: Zdravim, mam dve otazky. 1.otazka uz zde byla polozena, ale podle me spatne zodpovezena a to ohledne Need 4 Speed modu, na Vasich page je doslova "Po dohrání hry se v nabídce objeví prémiová položka, která umožní hráči pokračovat v řízení posbíraných automobilů formou závodu na okruhu. Okruhy budou rozmístěny po celém městě i v jeho okolí a povedou opravdu velmi zajímavými lokacemi. Hráč obdrží zadarmo další hru typu NEED FOR SPEED type" . vy jste, ale odpovedel na otazku ohledne NFStim ze tam je mod freeride Extreme kde se plni ukoly,to je podle me dost daleko tomu co je jste na Vasich page zminili ohledne NFS. Jak to tedy je budou tam pristupne okruhy kde pujde zavodit? k cemu mi jinak jsou auta ktera dostanu po plneni v Freeride Extreme? 2.porad slysim problemy s konfiguraci pc a minimalni pozadavky pc na mafii. moje otazka teda zni jinak nez ji pokladaji ostatni: na jake konfiguraci mafia bezi optimalne treba pri modu Freeride Extreme kdy je nactena vetsina mapy aby tam nebyl propad az na klidne 16s i pri rozliseni 320*240, ale aby se pocet snimku pohyboval aspon kolem 30s. Dekuji a blahopreji jinak k ceklkem vytecne hre, videl jsem nektere casti - byl jsem nadsen a uz ocekavam kdy se dotane do prodeje... (respektive kdy mi dpd priveze)
Odpověď: 1. tato možnost byla původně plánována a v průběhu vývoje jsme se rozhodli pro Freeride Extreme, který je pro hráče mnohem zábavnější a vydrží bavit rozhodně déle. Za chybu na stránce se omlouváme. 2. Na tuto otázku vůbec není jednoduchá odpověď, neboť hra skýtá množství nastavení detailů a také počítač od počítače, i se stejnou konfigurací, chodí jinak rychle - v závislosti na operačním systému, residentech atd. Jinak o hw si myslím, že už jsem se rozepsal dost.


Autor dotazu: Ondřej Veřtát, odpovězeno: 19:27:25
Otázka: Zdravím, předně chci říct, že Mafia je naprosto perfektní hra, to se musí nechat, rád bych vám tedy pogratuloval ke skvěle odvedené práci. A teď dotaz - možná je to trochu "sci-fi", ale dovedl byste si představit hru Mafia Online ? Žijící svět, kde by úlohu všech lidí měli hráči sami? (místo guild by tvořili rodiny apod.) Docela zajímavá myšlenka, nemyslíte? Třeba někdy v budoucnu, že ano...;)) Jinak podle mě by to byla naprostá bomba...
Odpověď: Díky za chválu. Tyto představy jsou bombastické a všichni bysme si to přáli, snad se toho dočkáme (dožijeme :)


Autor dotazu: Otakar Libra, odpovězeno: 19:25:02
Otázka: No, to sem zase já. Četl jsem dotaz ohledně HW nároku v době vydání hry. Zajímalo by mě, jestli se takové společnosti jako INTEL, AMD, NVIDIA, ATI, VIA atd. svěřují s podrobnostmi o svých ještě nevydaných produktech firmám z bývalého východního bloku nebo jak je to vůbec s touto problematikou...? Dále by mě zajímalo na čem byla Mafia před vydáním interně testována a zda-li jste zkoušeli i PC, která neměla komponenty od renomovaných výrobců...
Odpověď: Sem tam se k nám nějaké informace dostanou, ale jsou velice kusé. Nicméně abysme mohli s tímto hw pracovat, máme tech support prakticky ode všech hlavních výrobců, kteří nám posílají vzorky pro vývoj a testing. Hra byla na hw testována interně i externě v Anglii specializovanou firmou na desítkách různých konfigurací.


Autor dotazu: Cybert Of Borg, odpovězeno: 19:21:43
Otázka: Rád bych se zeptal, proč jsou ve hře takové neznámé značky aut a proč tam nejsou značky jako Ford, Packard, Oldsmobil a jiné známé značky z dané doby. Taky by mě zajímalo, proč jste neudělali různé stupně obtížnosti. Myslím, že na řadu lidí bude hra moc těžká (třeba na mě :-)) ).
Odpověď: Pokud ve hře lze používat automobily ke kriminální činnosti, ničit je, přejíždět lidi atd., je prakticky nemožné jakoukoliv licenci získat. Proto jsme museli jména změnit a modely trochu poupravit. Co se týče stupňů obtížnosti, snažili jsme se hru vyladit tak, aby byla zábavná a hratelná pro každého. V tomto typu hry není ani možné tyto obtížnosti rozlišit.


Autor dotazu: Carda Kokrhel, odpovězeno: 19:16:56
Otázka: Zdravim, pokud vyvoj mafie trval 3,5 roku pravdepodobne jste museli zmenit i konfigurace vasich pc...muzu se zeptat kolik v soucasnosti mate pocitacu a jejich parametry? (staci mi obecne) :-) diky

jinak mafii uz mam (bracha byl v...co to kecam proste ma dobre ftp) a musim rict ze je to velmi horky kandidat na hru roku. Good job. Budu si muset koupit prvni originalku, protoze dekovat vam na webu nestaci...:-)
Odpověď: Zdravím. Konfigurace našich počítačů se pohybuje cca od P3 660 až po P4 2Ghz. Někteří programátoři musí mít nižší konfigurace kvůli optimalizacím. Hodně lidí v týmu má na stole 2 počítače.


Autor dotazu: Petr Pospíšek, odpovězeno: 19:13:48
Otázka: Zdravím, musím vás pochválit za skvělě odvedenou práci, je to špičková hra. Zajímám se o 3D grafiku a tak by mě zajímalo, kolik 3D grafiků a jak dlouho dělaly prostředí v Mafii.
Odpověď: Děkujeme za pochvalu. Grafické prostředí Mafie prošlo od počátku mnoha změnami, než se dostalo do té fáze, kterou vidíte. V podstatě na ní pracovali asi 10-12 3D grafiků. Plus samozřejmě spousta dalších lidí okolo.


Autor dotazu: Michael Erben, odpovězeno: 19:11:19
Otázka: Půjde Mafia i na počítači P3 700MHz a 384MBrama Geforce 2 MMX?NEbo jaká je minimální konfigurace?
Odpověď: Minimální konfiguraci jsem již dříve popsal detailně a na všech vyšších konfiguracích počítačů s novými (certified) drivery Mafia poběží v pohodě.


Autor dotazu: David Dosoudil, odpovězeno: 19:09:33
Otázka: S ohledem na to, že jeden z Vašich "best boys" programátorského týmu (Vašek) je bývalý kolega a spolužák, měl jsem možnost shlédnout množství informací a úsilí, které vložil do fyzikálního modelu vozidel a musím říct, že něco takového se jen tak nevidí. Tímto ho taky zdravím a skládám poklonu...Neuvažujete o jejich zužitkování v nějaké formě přímo automobilového simulátoru nebo něčeho podobného?
Odpověď: Na fyzikálním modelu se opravdu pracovalo skoro po celou dobu vývoje hry a je hodně propracovaný. O jeho využití v jiné závodní hře jsme neuvažovali, ale některé další hry od IS tento fyzikální model převzaly. (např. H&D2).


Autor dotazu: Kamil Patka, odpovězeno: 14:31:19
Otázka: Bylo tezke obstarat si repliky (originaly) zbrani pouzitych ve hre - napr. Tommygun? A co modely aut? Pracovali jste jen podle fotografii?
Odpověď: Samozřejmě všechny repliky nemáme, ale dokumentace ke zbraním a autům je dost. Spoustu materiálů je možné sehnat i na internetu.


Autor dotazu: Tonny Web, odpovězeno: 14:28:53
Otázka: Dobry den, v jakem rozliseni s plnymi detaily muze hra bezet na sestave celeron1300 298ram GF4 MX440, dekuji za odpoved
Odpověď: Tato sestava převyšuje doporučené požadavky, a proto byste neměl mít žádné problémy i ve vyšším rozlišení.


Autor dotazu: Ondřej Linek, odpovězeno: 14:25:57
Otázka: Na oficiální stránce hry se píše, že hra obsahuje i mód ála Need For Speed. Znamená to snad že tam budou přímo připravené okruhy (jako např. v Metropolis street raceru, popř. Project Gotham) nebo se bude jednat o něco jako dobrovolné úkoly v GTA3 ? Dají se auta "ladit" ?
Odpověď: Mimo single player hry Mafia nabízí i mód Freeride a po dohrání i Freeride Extreme, ve kterém je možné jezdit volně po městě a plnit další úkoly. Auta se zde ladit nedají, ale můžete získávat lepší a rychlejší.


Autor dotazu: Peter Pan, odpovězeno: 14:21:43
Otázka: Dobry den. Mam uz doma anglicku Mafiu (brat bol v USA) a musim povedat: klobuk dole, super! Strasne sa mi pacia roznorode levely, ako napr. jazda na formule alebo vyberanie vypalneho. Este tento rok bude Mafia kultova. Chcem sa spytat kedy bude mozno kupit MafiuCZ na slovenskom trhu? Respektive kolko bude stat Sk? Dakujem a drzim vasmu tymu palce v priprave dalsich neohlasenych hier.
Odpověď: Zdravím, děkujeme za chválu. Na Slovensku bude hra vypuštena v přibližne stejném termínu jako v ČR. Cena však kvůli rozdílnému kurzu korun a DPH bude v SK vyšší.


Autor dotazu: David Dosoudil, odpovězeno: 14:18:43
Otázka: Zdravim, rad bych se zeptal na urcite finesy ceskeho dabingu - dockame se ruznych jazykovych hratek a slangu i v ceskem podani ? Mam ti namysli nejen preklad originalu, ale spis neco ve stylu Zemeplochy a skvelych jazykovych nuanci p. Kanturka. A s tim souvisi druha vec - kdyz jste hru vymysleli, mysleli jste v anglictine nebo v cestine ? Ja vim, zdanlive blba otazka, navic hra je situovana do USA, ale obcas to hodne znamena prave pro ruzne slangove forky apod. Diky a hodne uspechu v prodeji !!
Odpověď: V podání čekých herců se jich samozřejmě dočkáte. Text byl upraven dramaturgem a i sami herci si jej upravili tzv. "do huby" a je tam i spousta šťavnatých výrazů. Původně byly veškeré dialogy napsány v češtině, avšak i s originálními US slangovými "vychytávkami". Co se dramaturgie týče, byla úprava provedena i pro anglickou verzi.


Autor dotazu: Roman MMM, odpovězeno: 14:10:54
Otázka: Zajímalo by mě, když vývoj hry trvá čtyři roky, jak odhadnete jaký HW bude v současnosti. Jak moc se to v průběhu programování nechá ovlivnit? Mohla mít mafie třeba ještě dokonalejší grafiku a i zároveň být náročnější po HW stránce a naopak? Díkes za odpověď
Odpověď: Dobrá otázka. Otázka pro všechny vývojáře PC her na celém světě. Toto je obrovská nevýhoda vůči vyvojárům pro konzole, kde je HW stejný po celou dobu vývoje. Úroveň se musí odhadovat a během vývoj náležitě upravovat. Proto z PC nedostanete nikdy 100% výkonu, zatímco z konzole je to teoreticky možné.


Autor dotazu: kuba rybar, odpovězeno: 14:05:48
Otázka: Jake HW naroky ma presne hra Mafia??? Jaka je nejnizssi HW konfigurace??? Diky
Odpověď: Minimální konfigurace je vždy uvedená na krabici, je to: 500Mhz P3, 96 MB RAM, 1.8 GB místa na disku a grafická karta s min. 16MB VRAM. Samozrejmě se jedná o MINIMÁLNÍ konfiguraci, tudíž nemůžeme očekávat žádný zázrak. Urovně detailů je však možné snížit přímo ve hře.


Autor dotazu: josef dosier, odpovězeno: 14:01:27
Otázka: josef dosier, 11:20 Můžete říci, zda-li hw nároky Mafie skutečně odpovídají uváděné doporučené konfiguraci? Rád bych věřil, že ony stížnosti na nekvalitní engine se týkají jen lidí, kteří kradou a jejich warez prostě běhá špatně sestava nestava. Nelituji peněz, dostanu-li za ně kvalitní produkt, ale také nejsem ani Rockefeller ani nějaký ladič, který se celé dny zabývá tuningem vlastního PC. Takže splňuje-li moje sestava uveděné parametry doporučené konfigurace, dočkám se kvalitní zábavy v pěkném grafickém kabátě?
Odpověď: Mafia beží na doporučené konfiguraci s novými drivery plynule. Samozřejmě musí být vypnuté residentní programy, veškerá nastavení je možné se dozvědět z manuálu. Mafia je však náročnějsí než například 2D strategie, protože má špičkovou a detailní 3D grafiku. Proto jsou minimální nároky trochu vyšší.


Autor dotazu: Prd Naprd, odpovězeno: 13:48:36
Otázka: Trošku mi uniká, proč do tak slušné hry nebyl zasazen multiplayer, nebo bude nějaký přídavný patch? Většinou je škoda, že hra se dá dohrát během několika dnů a potom se ke hraní vracíte pouze zřídka. Pokud by se jednalo o multiplayerovou verzi, rozhodně by potěšila více hráčů a byla by o něco poutavější. Nemyslíte ? Díky
Odpověď: Multiplayer: v současné době neříkám, že bude, ale ani že nebude.


Autor dotazu: Otakar Libra, odpovězeno: 13:45:24
Otázka: Dobrý den, Mafii sem sice ještě neviděl, protože na to nemam "železo", ale v nejbližší době to chci napravit. Asi se k někomu "vtírnu". Screenshoty vypadali zajímavě a taky mě zajímá o čem se tolik hovoří. Dotazy mám celkem dva: 1) Zajímalo by mě, kolik stojí vývoj takové hry jako je Mafia v českých podmínkách. 2) Je-li Mafie a bude-li Hidden & Dangerous 2 otevřená, tzn. jestli bude moci nadšenec moci vytvořit a importovat např. automobil nebo vytvořit celou misi... přeji moho úspěchů a díky Ota...
Odpověď: 1) Vývoj české profesionální, špičkové hry stojí přes 1 milion USD. 2) Mafia je typ hry, ke které není prakticky možné vydat jakýkoliv editor. Co se H&D2 týče, nemůžeme komentovat bez našeho publishera Take2. Děkujeme za přání a samozřejmě vás nezklameme.


Autor dotazu: Jiri Masek, odpovězeno: 13:39:41
Otázka: Muzete nam rict nejakou veselou historku z "nataceni"?? :) Dale, Lukasi, proc si myslite, ze ac hra dostava vsude prakticky pres 90%, tak cesti hraci (kteri maji hru KRADENOU!) se porad trefuji do tech nekolika nedokonalosti hry? Proc se nedivaji na to, ze 99% veci je perfektnich? Sam sem Mafii uz dohral, ale original uz mam objednany. Dik za skvelou hru a tesim se na dvojku :)
Odpověď: Momentálně si nedokažu vzpomenout na žádnou veselou historku. V nejbližších dnech dokončíme postmortem (shrnutí vývoje) a určitě si na něco vzpomenem. Vysoké hodnocení nás samozřejmě těší a je pro nás velkou odměnou...


Autor dotazu: Jana Dvořáková, odpovězeno: 13:34:00
Otázka: Dobrý den, fakt je ta hra tak dobrá, nebo se Vám ty recenze "prodražily" :-)). V každém případě si chci "Mafii" koupit, ale slyšela jsem něco o omezené exkluzivní sérii, která obsahuje tričko a klíčenku... Vskutku taková série existuje? Pokud ano, tak jak se dá sehnat a co všechno bude obsahovat? Díky, Janina :-)
Odpověď: Kdyby se jednalo pouze o jedinou recenzi, která by se vymykala hodnocení ostatních recenzentů, mohlo by to zavánět korupcí. Vzhledem k tomu, že většina vycházejících recenzí přesahují 90%, je hra prostě tak dobrá :) Speciální edice obsahuje plnou hru, tričko, klíčenku, brýle a zapalovač Zippo. Objednat si ji můžete například na www.gamestore.cz. Ale pospěšte, prý jsou již skoro vyprodané...


Autor dotazu: kiss myWhite, odpovězeno: 13:27:32
Otázka: Zajímalo by mě, co si myslíte o pirátství, pak o lehce nadprůměrném platu a pak o cenně hry. Prosim odpověď nikoli politickou odpověď.... thx
Odpověď: Pirátství je věc, se kterou bohužel moc nenaděláme. Existuje od dob, kdy se u nás ani žádné originální hry neprodávaly. Proto se snažíme dělat hry tak dobré, aby si je koupili i ti piráti. Tomuto a samozřejmě i nižší kupní síle ČR jsme se snažili přizpůsobit i cenu 999,- Kč, udělat plně lokalizovanou českou verzi, myslím, že jména jako Vašut, Rychlý, Molčík nebo Rybová mluví za vše.


Autor dotazu: Milan Gus, odpovězeno: 13:25:06
Otázka: Jak je možné že se do finální hry dostaly tak zjevné chybky jako absence poškození vlastního auta či zasekávání protivníků do stěn?
Odpověď: Poškozování vlastního auta funguje. Pokuste se v plné originální verzi jezdit chvíli městem, bourat, po té vystoupit a uvidíte výsledek. Auta mají reálnou fyziku a stejně jako v reálném životě, kdy i ti nejlepší řidiči situaci nezvládnou, se toto může stát i ve hře. Samozřejmě pokud máte i další připomínky, zkuste být více konkrétní a poslat třeba i obrázek. Vším se budeme zabývat. To vše na adresu info@illusionsoftworks.com. Děkuji.

Autor:




Nejčtenější

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Další z rubriky

No Man’s Sky - Atlas Rises
Patch do No Man‘s Sky přidává příběh a jednoduchý multiplayer

Rok po vydání obdržela vesmírná akce No Man’s Sky masivní patch, který zásadním způsobem vylepšuje hratelnost.  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Arma 3 Laws of War
Přídavek do Army 3 umožní hrát za humanitárního pracovníka

Ve hrách zcela neobvyklý pohled na válečné peklo nabídne přídavek Laws of War pro Armu 3. Vyzkoušíte si v něm roli nestranného humanitárního pracovníka.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.