Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trpí děsivými halucinacemi a zkušenosti promítají do tvorby hororu

aktualizováno 
Polské studio Acid Wizards se vývojem počítačové hry snaží bojovat s obtížnými stavy. Pro tyto vývojáře je to terapie.

Jejich hororový projekt Darkwood vzniká díky touze pochopit své vlastní trápení. Ve hře se tak prolínají skutečnost a fantastické výjevy.

„V Acid Wizard jsme jen tři vývojáři a dva z nás trpí něčím, čemu byste mohli říkat noční můry. Probudíte se uprostřed noci a občas máte halucinace,“ vysvětloval Gustaw Stachaszewski pro server Kotaku.

„Někdy se vzbudím a vidím něco na zdi. Někdy na to jen koukám, jindy to chci zabít. To může trvat několik minut, nakonec mě moje přítelkyně probudí a uklidní.“ Stachaszewski však tvrdí, že to není tak zlé, jak to může znít. Většinou si tyto zážitky ani nepamatuje. Výjimku tvoří momenty, kdy je paralyzovaný a nemůže se hýbat. To mu prý zkazí den.

Fotogalerie

„Strach je jednou z nejstarších emocí. Drží se v podvědomí a může se projevovat spoustou odlišných způsobů. Ignorovat to po příliš dlouhou dobu vás může vážně dorazit.“ Pro Stachaszewskiho a jeho tým je tak řešením právě tvorba hry, která s tématem pracuje.

„Řekl bych, že je to samoléčba. Sám nemůžu naplno pochopit věci, které zažívám. A vývojem této hry já, nebo respektive my, o sobě objevujeme věci, o kterých jsme ani nevěděli.“

Titul se tak v jejich zážitcích inspiruje. „Nedokázat rozlišovat mezi skutečností a výplodem vlastní mysli je významnou součástí Darkwoodu a tento pocit jsme v hráči chtěli vyvolat,“ objasňuje tvůrce.

Stachaszewski věří, že mu tvorba hry pomáhá. Podobné stavy prý delší dobu nezažil, nebo si je alespoň nepamatuje. „Řekl bych, že mě to posiluje. Místo toho, abych se tím stresoval,můžu negativní emoci využít jako přirozený zdroj kreativity.

Autor:




Nejčtenější

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Far Cry 5
První trailer potvrzuje zasazení Far Cry 5 do americké Montany

Firma Ubisoft zveřejnila krátké poutací video, z něhož je patrné, že pátý díl populární akční série Far Cry bude zasazen na americký severozápad.  celý článek

Gesto Inkling Girl před patchem
Tohle se nepovedlo. Nintendo muselo odstranit ze hry obscénní gesto

Společnost Nintendo v novém patchi odstraňuje vítězné gesto jedné z herních postaviček, protože je v některých státech vnímáno jako silně urážlivé.   celý článek

Mortal Kombat: Legacy
Třetí film Mortal Kombat měl být jako brutální Avengers

Jak to aktuálně vypadá s filmem Mortal Kombat? V plánu bylo natočit drsný film s komiksovým nádechem. Co však zůstalo ze slibných plánů, je ve hvězdách. Film...  celý článek

Get Even
Vydání hry Get Even odloženo kvůli pondělnímu teroristickému útoku

Kvůli respektu k obětem bombového útoku na koncertě Ariany Grande se o měsíc odkládá vydání již zcela hotové hry Get Even. Její zápletka totiž vzdáleně může...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.