Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trpí děsivými halucinacemi a zkušenosti promítají do tvorby hororu

aktualizováno 
Polské studio Acid Wizards se vývojem počítačové hry snaží bojovat s obtížnými stavy. Pro tyto vývojáře je to terapie.

Jejich hororový projekt Darkwood vzniká díky touze pochopit své vlastní trápení. Ve hře se tak prolínají skutečnost a fantastické výjevy.

„V Acid Wizard jsme jen tři vývojáři a dva z nás trpí něčím, čemu byste mohli říkat noční můry. Probudíte se uprostřed noci a občas máte halucinace,“ vysvětloval Gustaw Stachaszewski pro server Kotaku.

„Někdy se vzbudím a vidím něco na zdi. Někdy na to jen koukám, jindy to chci zabít. To může trvat několik minut, nakonec mě moje přítelkyně probudí a uklidní.“ Stachaszewski však tvrdí, že to není tak zlé, jak to může znít. Většinou si tyto zážitky ani nepamatuje. Výjimku tvoří momenty, kdy je paralyzovaný a nemůže se hýbat. To mu prý zkazí den.

Fotogalerie

„Strach je jednou z nejstarších emocí. Drží se v podvědomí a může se projevovat spoustou odlišných způsobů. Ignorovat to po příliš dlouhou dobu vás může vážně dorazit.“ Pro Stachaszewskiho a jeho tým je tak řešením právě tvorba hry, která s tématem pracuje.

„Řekl bych, že je to samoléčba. Sám nemůžu naplno pochopit věci, které zažívám. A vývojem této hry já, nebo respektive my, o sobě objevujeme věci, o kterých jsme ani nevěděli.“

Titul se tak v jejich zážitcích inspiruje. „Nedokázat rozlišovat mezi skutečností a výplodem vlastní mysli je významnou součástí Darkwoodu a tento pocit jsme v hráči chtěli vyvolat,“ objasňuje tvůrce.

Stachaszewski věří, že mu tvorba hry pomáhá. Podobné stavy prý delší dobu nezažil, nebo si je alespoň nepamatuje. „Řekl bych, že mě to posiluje. Místo toho, abych se tím stresoval,můžu negativní emoci využít jako přirozený zdroj kreativity.

Autor:




Nejčtenější

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Další z rubriky

Turnaj The International ve hře DoTa2 nabídl rekordní výhry.
Vítězové turnaje v Dota 2 si odnesli rekordních 10 milionu dolarů

Právě skončený světový turnaj ve hře Dota 2 byl přinejmenším z hlediska vyplacených výher tou dosud největší událostí ve světě e-sportu. Vítězové si přišli...  celý článek

No Man’s Sky portal
Vezmou hráči konečně No Man’s Sky na milost? Chystá se obří patch

Chystaný patch pro kontroverzní vesmírný simulátor No Man’s Sky přidá do hry více příběhu a teleportační portály.  celý článek

Fallout 4: Game of the Year  Edition
Koncem září vyjde Fallout 4 v edici Game of the Year

Necelé dva roky po vydání vyjde kompletní edice postapokalyptické hry na hrdiny Fallout 4.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.