Hra podle filmu Letopisy Narnie: Princ Kaspian - svět fantazie vás potřebuje
The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (Letopisy Narnie: Princ Caspian)
Platforma: PC
Výrobce:
Traveller's Tales
- známé filmové postavy
- vyvážená hratelnost
- záběry z filmu
- málo speciálních schopností
- stále to samé dokola
Kvalitní filmová předloha prostě nestačí. Vedle známých postav a několika dobrých nápadů tedy jde jen o další lehce nadprůměrné dílo spíchnuté horkou jehlou s vidinou zisku.
Narnia
Kvalitní knižní předloha automaticky neznamená kvalitní film. A kvalitní film logicky nevytvoří úspěšnou a zábavnou hru.
O pravdivosti tohoto řetězce nás přesvědčila již řada herních studií. To stojící za Letopisy Narnie: Princ Kaspian je tedy pouze dalším v pořadí (o natáčení filmu čtěte na iDNES.cz zde). První díl této herní ságy ale nebyl v žánru dobrodružných akčních her vyloženým propadákem, a tak se podívejme, jak dopadla dvojka.
"Samotné úkoly opět sází na kooperaci několika postav najednou a ve většině případů jde o již zmiňovanou čtveřici dětí."
Petr, Zuzka, Edmund a Lucka – známá čtveřice mladistvých a zároveň králové a královny Narnie se opět vracejí do pohádkové země, aby ji našli v naprostém úpadku. Její záchrana je úkolem druhého dílu s podtitulem Princ Kaspian a je protkána řadou bitev muže proti muži a samozřejmě také fantaskními kreaturami, které tuto zemi obývají. Ostatně v tomto je hra na chlup podobná filmové předloze promítané také na českých stříbrných plátnech. Jinak se ale stejně jako díl první s předlohou zcela rozchází a většina zde zpracovaných úkolů má s filmovými událostmi společného opravdu málo.
Trailer
Příběh je vypravován prostřednictvím série filmečků, kde se filmové scenérie mísí s ingame videi podstatně horší kvality. Ty vždy nastavený příběh rozvádějí do větších podrobností a tak je třeba půlminutová scéna z filmu spočívající v zachránění trpaslíka v herním provedení roztažena do dobré půl hodinky herního času.
Každý podobný úkol je dále rozčleněn do několika fází a osazen mnoha checkpointy (ukládácími body), v případě potřeby.
Samotné úkoly opět sází na kooperaci několika postav najednou a ve většině případů jde o již zmiňovanou čtveřici dětí. Jejich řady ale čas od času oživí kentaur, trpaslík a další z obyvatel pohádkové Narnie. Každá z kreatur má své vlastní unikátní schopnosti a obecně platí, že k cíli se lze dostat jen jejich vhodným kombinováním. To vychází z toho, že se v každou minutu rozehraného levelu můžete přepnout do kůže jiné postavy – ba co víc, ve většině případů je to doslova nezbytné.
Kupříkladu Zuzka, jako starší zástupkyně něžnějšího pohlaví nosí přes rameno přehozený luk, který se hodí na sestřelení laviny kamenů či na uvolnění padacích dveří brány. Zejména v exteriérech a skalnatém terénu doceníte schopnosti drobného trpaslíka, kterému nedělá problém prolézt i malou skulinkou. Petr pro změnu překvapí svou ryze chlapskou silou a nejen že nad hlavu zvedne masivní meč, ale také obrovský kámen nebo prorazí bariéru. To vše je navíc ovládáno vlastně pouze jedinou akční klávesou a co a jak použít vám hra sama napoví díky rozumně rozmístěným ikonkám.
Zkrátka a dobře postavy se autorům opět povedly, možná jen škoda opakování unikátních schopností – pokud totiž dočasně někoho z čtveřice nahradí nová postava, většinou oplývá na chlup stejnými vlastnostmi jako onen mládežník. Že by tvůrcům došly nápady?
Celou dobu tedy pobíháte po lokacích, v nichž se filmoví fanoušci budou cítit jako doma.
Ačkoliv je celá řada z nich smyšlených a vytvořených pro potřeby hry, v několika málo se tvůrci skutečně věrně inspirovali filmem. V obou případech jde ale o prostory naprosto lineární – každá odbočka od nakreslené přímé linie je vám zapovězena.
Vše šlo navíc tak daleko, že pokud scházíte schody a autoři pro vás nezamýšleli, abyste si cestu logicky zkrátili přes trávník, prostě to nepůjde. A to se asi současnému hráči namlsanému z nelineárních her jako je GTA příliš líbit nebude.
Jinak je ve vaší pravomocí zapojovat se do klikacích bitek po vzoru akčních adventur. Tato složka ale v Princi Kaspianovi nehraje tak velkou roli jako kupříkladu v herním zpracování Shreka Třetího, což je jedině dobře. Na pomyslných miskách vah totiž tento aspekt vyvažují úkoly adventurní. Představit si pod tímto pojmem můžete prozkoumávání lokací, hledání tajných cest a zejména sbírání předmětů, jejich pokládání na správná místa či tahání za velké množství pák otevírajících dveře.
"V boji teprve v plné míře doceníte unikátní schopnosti jednotlivých postav."
Že se hra neorientuje jen na pouhé vyvrhování nepřátelských jednotek a jejich ubíjení je možné zhodnotit jedině kladně – i když i takové fáze v projektu najdete. V mezidobí si dobře vychutnáte malé epizody, jako je kupříkladu ta s medvědem. Obří savce budete muset nahánět do připravených pastí, uhýbat před rozzuřenými útoky a využívat jejich obrovskou sílu k ničení bariér. Zkrátka a dobře jde o jednu z nejoriginálnějších pasáží celé hry.
Vzhledem k tomu, že je film z velké části zaplácnut bojovými scénami, nemohli je vývojáři vystřihnout ani z tohoto zpracování.
V boji teprve v plné míře doceníte unikátní schopnosti jednotlivých postav. S nimi budete likvidovat řadové lidské bojovníky, stejně jako obtížnější bossy, kteří na plac většinou přijdou se silnější zbraní. Mnohdy ale výhoda bývá na vaší straně a tak je možné využít kupříkladu nabídnutá záda obra. Posazen na jeho hřbetě nemůže vaše bojové plány takřka nic ohrozit. Obr je totiž v porovnání s obyčejnými smrtelníky téměř nezranitelný.
Pokud se v blízkosti žádný gigant právě nenachází, bude třeba vystačit si s vlastními zbraněmi, které zahrnují jak meč, luk tak i malou dýku. Ve všech případech se ale boj tradičně omezuje jen na frenetické mačkání levého tlačítka myši, což je asi největší slabina akčních adventur obecně. Díky podobnému přístupu vás totiž boje po dlouhou dobu prostě bavit ani nemohou.
Největším lákadlem pro filmové fanoušky je pochopitelně zástup postav, do jejichž kůže je možné se vžít.
To zde ale bylo i v díle předešlém, který není po stránce koncepční rozhodně totožný. Pozorný hráč jistě zaznamenal, že herní lokace již nadále nepokrývá vrstva zlaťáků. Sběrací element byl tedy z velké části odstraněn a nahrazen dobře schovanými truhlami, jež vám při použití dostatečného množství klíčů poskytnou bonus.
Druhá ztráta je daleko citelnější. I když se lokalizace opět ujal CD Projekt, rozhodl se tentokráte nechat filmové scény pěkně v originále, což nejspíše nebude mnoha českým hráčům zrovna vyhovovat. Na druhou stranu jimi zvládnuté titulky se opravdu povedly a jen stěží byste hledali nějaký výrazný zásek nebo problém.
Grafická stránka Letopisy Narnie: Princ Kaspian je tak trochu rozporuplná. Jako kontrast k nádherným exteriérovým lokacím a záběrům přímo z filmu se totiž setkáte s mnohdy neuspokojivou kvalitou cut-scén.
Nejen že jich je ve hře možná až příliš mnoho a rozsekávají každý slušný akční moment, dalo by se stejně dobře pochybovat i o jejich kvalitě. Naštěstí hrůzu napáchanou tímto elementem opět trochu léčí atmosférická hudba na pozadí, skvěle dotvářející výslednou fantaskní atmosféru.
Nedá se říct, že by Letopisy Narnie: Princ Kaspian byl vyloženým zklamáním. Přesto se ale autoři lehkým příklonem k adventurní části příliš nevyznamenali. Úkoly jsou mnohdy jednoduché a nebo (druhý extrém) nejednoznačné. A to jde pochopitelně ruku v ruce s hratelností, jež se s počtem dokončených levelů rapidně snižuje. Na druhou stranu se jedná o jedinečnou příležitost pro fandy knihy a filmu, jak si užít "na živo" kopec známých postav.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 444 čtenářů
Tak to se nepovedlo. Opětovné vydání dvacet let staré hry skončilo ostudou
Radost z opětovného vydání retro stříleček Star Wars: Battlefront nevydržela fanouškům dlouho....
Nosit sexy obleček se v chystané hře nevyplácí, boj s ním bude daleko těžší
Natěšeným fanouškům chystané akční hry Stellar Blade učaroval přiléhavý kostým, který si hlavní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
To byla rychlost. Polda 8 sehnal za den milion a rozloučí se s Luďkem Sobotou
Za pouhý den se podařilo sehnat peníze na vznik české komediální adventury Polda 8. Naposledy v něm...
Generace Z už na konzolích hrát chtít nebude, myslí si bývalý šéf Xboxu
Bývalý šéf značky Xbox Peter Moore se v rozhovoru s magazínem IGN nechal slyšet, že hardware...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vydělali jsme víc peněz, než naše malé studio zvládne, říká tvůrce Palworldu
Letošní herní hit Palworld už japonskému studiu Pocket Pair vydělal miliardy a stále se prodává...
Vyrábějí seznam woke her, fandí jim i Musk. Herní protestní hnutí nabírá sílu
O odporu proti konzultantské firmě, která podle kritiků kazí moderní hry korektní propagandou, se v...
Návrat legendárních Commandos se blíží, nový trailer vzbuzuje nostalgii
Po několika nepovedených remasterech původních dílů se letos dočkáme i regulérního pokračování...
Unikly specifikace PlayStationu 5 Pro, převezme žezlo nejvýkonnější konzole
Ačkoliv oficiálně nebylo prozatím nic oznámeno, citelně výkonnější verze konzole PlayStation 5 s...
Oblíbená deskovka ze světa Duny vyšla i v digitální podobě. A v češtině
Na Steamu se nečekaně objevila digitální adaptace populární deskové hry Dune: Imperium. K dispozici...