Wolfenstein: The New Order

Wolfenstein: The New Order

Hry roku 2014 podle redakce Bonuswebu

  • 20
Ještě před vyhlášením výsledků čtenářské ankety Hra roku 2014 vám nabízíme pohled redaktorů Bonuswebu. A jako vodítko i průběžné výsledky čtenářské ankety.

JAKUB ŽEŽULE

Dragon Age: Inquisition

Jako jasný vítěz mi vychází Dragon Age: Inquisition, v kterém Bioware dodali přesně to, v co jsem doufal. Epická hra na hrdiny se skvělými postavami, úžasným světem a vynikajícím audiovizuálním zpracováním. K tomu ještě plno voleb včetně výběru rasy postavy a nelineární příběh se záplavou vedlejších aktivit. Kdo chce výzvu a více taktiky, pro toho je vysoká obtížnost a taktický režim, komu voní spíše akční pojetí druhého dílu, dostane i to. A ještě k tomu hru více hráčů.

31. října 2014

Zmínku si jistě zaslouží i své fanoušky uspokojující Dark Souls 2, překvapivý hit v podobě Middle-Earth: Shadow of Mordor ale i ultimátní edice, případně rozšíření třetího Diabla, které plně dostává svému jménu a může vás bavit klidně roky.

HONZA SRP

Pokud bych měl vybírat podle hlediska, kolik jsem u hry strávil času tak jednoznačně NHL 15. Od jeho vydání si dávám jeden dva multiplayerové zápasy prakticky obden a na čím vyšší úrovni jsem, tím víc se bavím.

Wolfenstein: The New Order

Nejlepší herní vzpomínku mám ale na víkend strávený pouze ve společnosti nového Wolfensteina. Už jsem ani nedoufal, že tak křišťálově čistou a stylovou řežbu ještě někdy uvidím a vida, podceňovaný titul natrhl s přehledem letos všem favoritům záda.

6. června 2013

Vypíchnout ještě musím detektivku Murdered, ostatními recenzenty neprávem popravenou adventuru, která se podobně jako třeba Remember Me vzpírá klasickým 100x viděným schématům, ale jelikož nemá retro rozpixelovanou grafiku skončil vývojářský tým na dlažbě. Zklamáním roku je pak asi Broken Age, která je přes všechny sliby jen obyčejnou adventurní hříčkou, jejíž druhou část navíc jen tak neuvidíme.

JAN LYSÝ

Dark Souls 2 - The Lost Crowns Trilogy

Nejvíce se mi v roce 2014 dostala pod kůži hra na hrdiny Dark Souls II. Strávil jsem s ní desítky a desítky hodin a byl to tak trošku „italský“ vztah. Mnohokrát jsem se rozčiloval, měl chuť něco rozbít a byl jsem rozhodnutý, že už se k ní nevrátím. Ale po chvíli mi začala chybět a já se znovu a znovu vydával do světa, ve kterém i sebemenší zaváhání vyústilo ve smrt mé postavy.

Velkou radost mi také udělala bojovka Ultra Street Fighter IV, která mi svou atmosférou a hratelností připomněla doby, kdy jsem si jako dítě div nezlámal prsty při snaze provést nějaké působivé kombo ve stařičkých prvních dílech série Street Fighter.

11. března 2014

JAN HANÁČEK

Divinity: Original Sin

Z nějakého zvláštního důvodu se mi zdá, že se v uplynulém roce neobjevilo tolik titulů, které by zářily nad ostatními natolik, aby zbytek herní produkce zastínily. Mám zkrátka pocit, že mě letos buď ty nejdůležitější kousky minuly, nebo že nemám vyloženého favorita.

Ovšem, jakožto člověk, který si užívá komplexní mechanismy, a to nejlépe v žánru her na hrdiny, mám za to, že jsem si nejspíš tento rok nejvíce užil Divinity: Original Sin. Tato obtížná, epická a dějově zajímavá hra na hrdiny u mě vede už jen z toho prostého důvodu, že se v ní snoubí to nejlepší z tohoto žánru s trochu nostalgickou atmosférou, při které si vzpomenete na starší velká dobrodružství, jako Baldur’s Gate nebo Neverwinter Nights.

PETR ZELENÝ

Dragon Age: Inquisition

Dragon Age Inquisition - Po druhém díle, který byl v podstatě jen jízdou v úzkém koridoru, působí trojka s podtitulem Inquisition jako zjevení. Už jsem v zemích Thedaasu strávil asi 80 hodin času a rozhodně ještě nejsem na konci. Parádní hra na hrdiny, která svým rozsahem strčí do kapsy většinu soudobé produkce.

Middle-earth Shadow of Mordor - Příběhy pomsty většinou moc originální nebývají. V tomhle akčním kousku z Tolkienovy Středozemě se ovšem hráči převtělí do kůže zabitého rangera Taliona, kterého drží naživu tajemný přízrak. Následují desítky hodin masakrování orků, lovení divoké zvěře a dalších kratochvílí, které tvoří každou vynikající akční hru.

ANDREJ BRABEC

Titanfall

Heroes of the Storm, DayZ a Titanfall. První dvě jmenované jsou ještě v alfaverzi, i tak ale nabízejí výtečnou zábavu. Heroes of the Storm jako rychlejší odlehčená variace na DOTU, DayZ potom jako tvůrce zcela nového žánru. Z finálních verzí her ještě stojí za zmínku Titanfall, který umně skloubil hratelnost arénových stříleček a akcí ve stylu Call of Duty. Ve výsledku je to frenetická a silně návyková akce.

ONDŘEJ ZACH

Mario Kart 8

Hrou roku 2014 jsou pro mě jednoznačně akční závody Mario Kart 8. Autoři perfektně vybalancovali poměr závodů a akce a popustili uzdu fantazii, výsledkem čehož jsou některé velmi kreativní tratě. Když k tomu připočítám výborný on-line režim, vyjde z toho dlouhotrvající zábava. Mrzí mě vlastně jen jedna věc: že v recenzi jsem hře dal „jen“ 90 procent, s odstupem bych dal víc.

3. dubna 2014

Rád bych zmínil ještě tři hry: karetní Hearthstone za to, že byť není příliš komplikovaný, dokázal nahradit zaniklé WoW Trading Card Game. Na čas mi učarovaly také on-line rubanice v Titanfallu, nápad s roboty a piloty se osvědčil. Nostalgickou slzu jsem pak zamáčkl u Might and Magic X Legacy, ta hra mě zkrátka hodně bavila.

Průběžné výsledky - hry v TOP 10

řazeno abecedně

- Alien: Isolation
- Assassin’s Creed Unity
- Diablo 3: Reaper of Souls
- Dragon Age: Inquisition
- Far Cry 4
- Grand Theft Auto 5 next-gen
- Middle-earth: Shadow of Mordor
- The Last of Us: Remastered
- Tomb Raider: Definitive Edition
- Wolfenstein: The New Order

 -> hlasovat můžete zde <-


Technika

Studia

Očekávané

Elektromobilita

Termíny

Biatlon 23/24

Nepřehlédněte