Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hra Spider-Man: Edge of Time se potýká s hordou nepřátel i stereotypem

aktualizováno 
Nejsympatičtější hrdina od Marvelu se vrací na scénu hned dvakrát. Svět tentokrát zachrání duo Spider-Manů.
60

Spiderman: Edge of Time

Platforma: Xbox360
Výrobce: Beenox

  • Jednoduchý, ale fungující scénář
  • Sympatičtí hlavní hrdinové
  • Zvuková stránka
  • Krátká herní doba
  • Stereotyp
  • Styl hry pro oba Spider-Many se příliš neliší

Dva Spider-Mani neznamenají dvakrát více zábavy. Edge of Time je průměrná akce s dobře napsanými hlavními hrdiny.

Herní karta

Ve hře Spider-Man: Edge of Time

Vývojářské studio Beenox se minulý rok blýsklo příjemnou akcí Spider-Man: Shattered Dimensions, která kromě příjemné hratelnosti nabídla i možnost vyzkoušet si čtyři různé Spider-Many se svérázným stylem boje.

Fotogalerie

Spider-Man: Edge of Time ubírá na kvantitě a servíruje nám "jen" dva Spider-Many. "Našeho" Spider-Mana, tedy Petera Parkera a Miguela O´Haru, Spider-Mana v roce 2099.

Oba "Pavoučí týpci" spojují síly, aby zabránili hrozící katastrofě v podobě mocí posedlé společnosti, která odhalila, jak cestovat v čase. A když máte šanci vracet se do minulosti, můžete způsobit docela velkou paseku.

Spider-Man: Edge of Time je ucházející hrou, slušným akčním dobrodružstvím, které má spád, zajímavý příběh, skvělé dialogy a dva sympatické hlavní hrdiny. Jako fajnový oddech hra funguje, ale na svého předchůdce dost ztrácí.

Problémy pro Spider-Many odstartují v roce 2099, kdy vědec společnosti Alchemax Walter Sloan využije portálu pro cestování v čase, vrátí se zpět a doslova změní svět. Jedním z efektů je i smrt Petera Parkera a tomu chce Miguel O´Hara zabránit, aby společně zachránili lidstvo.

Ano, zní to jako jedno velké klišé, ale příběh je dostatečně zajímavý, aby udržel vaši pozornost. Navíc je přichystáno pár pěkných zvratů, takže scenárista Peter David, který se kromě komiksů podílel i na seriálu Babylon 5, se nemá za co stydět.

Ve hře Spider-Man: Edge of Time

Největším kladem jsou ovšem oba Spider-Manové. Jsou vtipní, zábavní a jejich špičkování mnohokrát pobaví. Co by to také bylo za Spider-Many, kdyby nehláškovali jako o život. Hlasy jim propůjčili zkušení dabéři a uslyšíte i Vala Kilmera jako Walkera Sloana, takže o kvalitu zvukové stránky se není třeba bát. A platí to i pro hudbu.

Vizuálně je na tom titul o něco hůře. Grafika není nic, co by stálo za chválu. Je to jen uspokojivý průměr. Kromě toho, kamera zabírá dost prapodivné úhly a někdy je tak daleko od Spider-Mana, že máte spíše pocit, že sledujete dění na mraveništi.

Ve hře Spider-Man: Edge of Time

Herní principy jsou jednoduché. Hra je mlátičkou a styl hry pro různé Spider-Many se neliší. Oba spoléhají na hrubou sílu, tedy žádné skrývání se ve stínech a útočení ze zálohy. Jistě, mají jinou zásobu úderů, ale nejsou natolik odlišné, aby bylo nutné u každého využívat unikátní taktiku a ovládání.

Je to trošku škoda, protože pokud si odmyslíme několik speciálních útoků a jiný kostým, tak mezi hrdiny není větší rozdíl. Možná by bylo vhodnější, kdyby každý z nich vyznával jinou metodu boje proti nepřátelům. Hra by tak byla o něco variabilnější a pravděpodobně i zábavnější.

Takto je totiž po čase docela stereotypní, protože akce je sama o sobě jednoduchá. Vlastně se operuje především se dvěma údery a chycením, plus pár speciálními útoky, kterých je dost, ale ne všechny stojí za to.

Ve hře Spider-Man: Edge of Time

Užitečný je například Time Paradox, kdy zmrazíte nepřátele a můžete se jich rychle zbavit, popřípadě Peterův pavoučí smysl, kdy je rychlejší a vyhýbá se úderům. Od věci není ani Miguelovo nastražení "volavky", díky čemu se objeví holografická projekce jeho samotného, na kterou nepřátelé útočí.

Jedinou věcí, kterou Peter neumí a Miguel ano, je "létání". Čas od času se Spider-Man 2099 ocitne v lokaci, kde se řítí dolů a musí se vyhýbat různým překážkám, které se objevují před ním. Není to vysloveně lehké, občas je to o nervy, ale lze to zvládnout. Ovšem není to zpestření, které by vás posadilo na zadek.

Samozřejmě Spider-Man leze po zdech a houpe se na pavučinách. Toho prvního si užijete relativně dost, toho druhého také, ale spíše než o volný pohyb po misi tu jde o dostávání se na jasně označená místa, kdy je vaše cesta nalajnována.

Ve hře Spider-Man: Edge of Time

Často je to potřeba v úkolech, které jsou omezeny časovým limitem. Ten je obvykle docela krutý. Je to vcelku adrenalinová vložka, pokud tedy máte pevnější nervy a nehrozí, že po dvou nepovedených pokusech hodíte konzoli skrz zavřené okno.

Obtížnost je tak akorát, aby to nebylo zadarmo. Ale i přes časem omezené a letecké úseky začne být hra po čase dost jednotvárná. Bez ohledu na to, že si dokupujete nové schopnosti.

Ve hře Spider-Man: Edge of Time

Mimochodem, kdybyste se náhodou ztratili, není problém aktivovat "šestý smysl", který vám odhalí kudy dál nebo kde je skryt klíč potřebný k zamčeným dveřím. Ne, opravdu nebudete muset cestovat přes půlku mise, protivník s klíčem je obvykle, co by pavučinou dohodil.

Úrovně jsou většinou přímočaré, byť je tu pár odboček. Mají ovšem svůj smysl, na jejich konci často najdete orby nebo žlutého pavouka (potřebujete je k získání nových schopností).

Jak měl vypadat čtvrtý filmový Spider-Man?

Původní trilogie Spider-Mana v režii Sama Raimiho vydělala ohromné peníze, a tak se počítalo s tím, že vznikne i čtvrtý díl. Začalo se na něm pracovat u v roce 2007. A věřilo se, že nebude poslední, ale dočkáme se i pětky a šestky.

Pak to ale začalo drhnout. Jedním ze špatných znamení bylo, že scénář přepisovalo několik lidí. Nakonec se schválil příběh, ve kterém se měl objevit Lizard (Dr. Connor), Vulture (John Malkovich) a Felicia Hardy (Anne Hathaway), která v komiksu a v Edge of Time vystupuje jako Black Cat, ale v případě filmu z ní měla být originální postava Vulturess.

Avšak Raimi a Sony se dostali do sporu a skončilo to tak, že Raimi vycouval. Ale u Sony se nenechali zaskočit a rozhodli, že se vznikne The Amazing Spider-Man, který se opět vrátí do dob studií mladého Parkera a ukáže nám, jak se z něj stal Pavoučí muž. Jako bychom to snad nevěděli.

Škoda je, že se pohybujete jen v interiérech, které se od sebe příliš neliší. Dojmu, že se pořád promenádujete na těch samých místech, se nezbavíte (občas je to i pravda).

Nebyli jsme nadšení ani z toho, jak málo postav ve hře uvidíte. Přitom v Shattered Dimension jich byla spousta. A je to škoda, tituly s komiksovým námětem obvykle představují mnoho hrdinů i záporných postav. V Edge of Time byste je spočítali na prstech.

Ve hře Spider-Man: Edge of Time

Jestliže jste Shattered Dimension hráli, pak vám řekneme, že Edge of Time působí jako její odvar. Pokud zkušenosti s původním titulem nemáte, vězte, že hra není vysloveně špatná, ale jde o zaměnitelnou akci, kterou dokončíte za sedm hodin a jediné, co si budete pamatovat, jsou hlášky Spider-Manů. A to prostě nestačí.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

60 %

Čtenáři

49 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 41 čtenářů

Témata: katastrofy


Nejčtenější

Fallout 4 (Xbox One)
Dohrát všechny Fallouty za necelé dvě hodiny? Není problém!

Přesně jednu hodinu, 37 minut a 54 sekund zabralo jednomu člověku dohrát všech pět dosavadních dílů série Fallout za sebou. Dokonale přitom využil chyb, které...  celý článek

Film Tomb Raider
Zapomeňte na Angelinu Jolie, nová filmová Lara Croft bude daleko křehčí

Stejně jako se před pár lety restartovala herní série Tomb Raider, chystá se to samé i s její filmovou adaptací. Alicia Vikanderová nahradí Angelinu Jolie a...  celý článek

Dying Light
Zombie akci Dying Light stále hraje půl milionu lidí, bude nový obsah

Díky početné a aktivní komunitě se parádní zombie akce Dying Light dočká dalšího roku bezplatných aktualizací.   celý článek

Postava Oduly z Shadow of War
Co by na to řekl Tolkien? Shadow of War udělá z obludy sexy krásku

Postava Oduly v chystané fantasy rubačce Shadow of War bude mít na rozdíl od knihy humanoidní postavu. Hodně sexy humanoidní postavu nutno říct.  celý článek

S tímto trikem se na veřejnosti objevil jeden ze zaměstnanců společnosti Valve.
I kdyby Half-Life 3 vyšel, stejně by asi neměl konec, prozradil vývojář

Scénárista série Half-Life Marc Laidlaw prozradil, že slavná značka byla zamýšlena tak, aby se na ni vždy dalo navázat dalším dílem. Pokud se tedy někdy...  celý článek

Další z rubriky

Syberia 3 (PC)
RECENZE: Na výrobě Syberie 3 se až příliš šetřilo

Třetí Syberia se předchozím hrám série nevyrovná. Dolů ji táhne především technické zpracování a minimalistický příběh. Přesto by si ji opravdoví fandové mohli...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.