Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hráči sponzorují vývoj hry. Vybralo se již téměř 28 milionů

aktualizováno 
Vývojářská společnost Double Fine Productions vyzvala herní komunitu k finanční podpoře a během několika hodin získala téměř dvojnásobek potřebné částky. Do konce sbírky zbývá ještě měsíc a částka požadovaných 400 tisíc dolarů přesáhla již o více než milion dolarů. Vývojáři tak nyní pro vývoj plánované hry disponují 1 470 000 dolarů, tedy téměř 28 miliony korun.

Vývojář Tim Schafer povede komunitou sponzorovaný projekt

Vývojáři nabízejí dárcům odměny, které se odvíjejí od výše příspěvku. Nejnižším příspěvkem je 15 dolarů (zhruba 285 korun). Uživatelé za něj získají přístup do betaverze hry, po vydání titulu jeho plnou verzi, účet k soukromému diskuznímu fóru a sadu videí o vývoji titulu.

V případě příspěvku ve výši deset tisíc dolarů, tedy zhruba 190 tisíc korun, je odměn celá řada. Jmenovat lze například oběd se známými vývojáři Timem Schaferem (Full Throttle, Psychonauts, Brütal Legend) a Ronem Gilbertem (The Secret of Monkey Island či DeathSpank).

Vývojáři si přístup pochvalují. Umožňuje jim totiž vybočit ze zaběhnutých kolejí současného vývoje her. Podle svých slov tak mohou odhalit vývoj "bez sterilních reklam, které se tváří jako rozhovory a marketingové týmy je cení jen pro jejich schopnost zvýšit prodejnost".

Financování ze strany komunity též znamená, že do vývoje nehovoří sponzoři či vydavatelé, kterým rozliční vývojáři často přičítají následný neúspěch projektu.

Financování může být vzorem pro nezávislé vývojáře

Výběr peněz končí za měsíc a vývojáři následně slibují práci na tradiční klikací adventuře. Každý měsíc by dárcům měli nabídnout video z prací na hře, slibují též maximálně transparentní přístup.

Peníze, které se vyberou přes původně stanovenou částku, mají být využity na zlepšení rozličných částí hry.

"Dodatečné peníze znamenají, že se hra může objevit na více platformách, může být přeložena do více jazyků a zahrnovat více hudby i řeči či originální soundtrack k dokumetárnímu videu," vysvětlují vývojáři.

Projekt by se mohl stát vzorem pro vývoj některých nezávislých her, které svým jménem a ctí zaštítí proslulí vývojáři. Mohlo by to znamenat oproštění se od diktátu vydavatelství a sponzorů, které mnohdy negativně ovlivní podobu hry.

Autor:




Hlavní zprávy

Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.