"Zjistili jsme, že honba za lepšími předměty není dostatečnou motivací pro dlouhodobé hraní. Stále máme hráče, kteří hrají každý den a každý týden, ale pomalu jim docházejí úkoly, které by mohli plnit (pokud ještě nějaké vůbec mají)," říká komunitní manažer vystupující pod přezdívkou Bashiok.
"Diablo 3 zkrátka není World of Warcraft. Nejsme schopni každých pár měsíců přinášet nové mechanismy a obsah. Takže musíme přijít s něčím jiným, co hráče u hry udrží. Jsme si vědomi, že to zatím nemáme."
Blizzard se zatím věnuje přípravám updatu na verzi 1.1, která by měla přinést takzvaný PvP mód umožňující hráčům bojovat mezi sebou. Autoři to ale nepovažují za onu motivaci pro dlouhodobé hraní. Na ní začnou pracovat až tehdy, kdy dokončí PvP přídavek.