Už poměrně dlouhou dobu je znám jeden z problémů konzumní společnosti, který se podle dosavadních předpokladů týká především mladších žen. Jedná se o to, že dívky vidí v televizích a časopisech krásné celebrity a modelky, přičemž se jim snaží vyrovnat. A když to nejde, ztrácejí úctu a respekt k vlastní osobě.
Nejnovější studie Richarda Harrise se věnuje tomuto problému v rámci videoher a zahrnuje do něj také muže - s překvapivými výsledky.
Richard Harris si vzal dvě skupiny mladých lidí - jednu ženskou a druhou mužskou. Nechal je hrát hru a pak přiměl vyplnit podrobný dotazník. Zatímco hoši hráli wrestling, u žen to byl plážový volejbal. A u obou skupin se nakonec ukázalo, že pěkné postavy, jakési ideální vzory mužnosti, respektive ženskosti, oběma skupinám snížily sebevědomí.
Harris je tak přesvědčen o působení počítačových her na sebevědomí hráčů. Nerealisticky osvalení muži a štíhlé ženy jsou tak negativním efektem. Obzvlášť když ve virtuálním světě se dají upravovat ještě více než třeba fotografie v časopisech. Podle Harrise byla navíc zarážející rychlost propadu sebevědomí. "Efekt se dostavil prakticky okamžitě," tvrdí.
Zdroj: Kansas