Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hrdina hry inFamous 2 srší elektrickou energií. Doslova

  12:39aktualizováno  12:39
Superhrdina nemá lehký život. Mnohdy proti němu stojí úplně všichni a role zachránce může být pěkná fuška, i když umí vysílat silné elektrické výboje. Navíc se musí rozhodnout, jestli vlastně chce být dobrý nebo zlý.

V roce 2009 zažili fanoušci supehrdinských akcí pořádnou herní extázi. Představila se lahůdka inFamous, která se dočkala spousty oslavných ohlasů. Příběh Colea MacGrantha, který shodou okolností získal schopnost hromadit a používat elektrickou energii sice nebyl z nejoriginálnějších, ale hra sama o sobě byla poctivou a dobře zvládnutou zábavou.

inFamous 2

Hra nabídla otevřené město Empire City, kombinaci několika herních žánrů a šanci rozhodnout se, zda být tím "hodným" či "zlým". Pokračování operuje se zaběhnutými principy z jedničky, ale také přidá dostatek novinek, které by měly zabránit pocitu, že to je jen nastavovaná kaše.

Příběh navazuje na události z původní hry. Hlavní hrdina zůstane stejný, tedy Cole. Utká se s hrozivým nepřítelem a ukáže se, že ani jeho schopnosti nejsou dost. A když superhrdina zjistí, že na svého protivníka nestačí, stáhne se na chvíli do ústraní, zatrénuje si a zkusí to znovu. Cole tak prchá se svým kamarádem Zekem do města New Marais, inspirovaného New Orleansem, kde se chystá připravit na další střet.

inFamous 2

Jenže New Marais není poklidným místem, kde si může v klidu zlepšovat své schopnosti. Naopak, prohánějí se tu nejen nebezpeční mutanti, ale také skupina lidí, která se snaží udržet za hranicemi města ty "nenormální". A Cole, který je taková lidská baterie, jim příliš nevoní. A tak nezbývá, než se vypořádat s těmi, kteří ho ve městě nechtějí, poradit si s mutanty, vylepšit své schopnosti a ještě odhalit něco ze své minulosti.

Původně se počítalo s tím, že Cole projde mnohými, především výraznými vizuálními změnami. To se ale setkalo s odporem fanoušků, takže došlo ke kompromisnímu řešení. Určité změny budou (týká se to především sekundárních aspektů, jako je oblečení), ale pořád to bude starý dobrý Cole.

Autoři obsadili nového dabéra. Důvod je velmi pragmatický. Tvůrci se rozhodli použít ke ztvárnění hlavní postavy technologii motion capture, a tak potřebovali zajistit, aby mimika tváře korespondovala s hlasovým projevem. Tak alespoň zní oficiální vyjádření. Spíše to ale budí dojem, že je praktičtější a levnější mít jednoho herce na obojí.

inFamous 2

Hlavní vylepšení spočívají ve větší propracovanosti herní plochy. New Marais funguje jako kompletní celek a Coleovy činy mají nejen lokální dopad, ale ovlivní dění v celém městě.

Také obyvatelé mají reagovat na Coleovo počínají mnohem realističtěji a logičtěji. Co přesně si pod tím představit, to asi ví zatím jen ve vývojářské firmě Sucker Punch. Zhruba se dá očekávat, že když začnete metat blesky, nebudou přihlížející stát na místě a čekat, než je omylem zasáhne výboj a pošle je do věčných lovišť.

Kromě autoři rozšíří schopnosti elektrického hrdiny a více pozornosti si vyslouží i boj holýma rukama. Cole není žádný strašpytel, který se umí jen schovávat za rohem a spoléhat na elektřinu, takže když přijde na věc, lámání nosů mu problém nedělá.

Pokud se ale rozhodnete spoléhat spíše na superschopnosti, není to žádný problém. Jejich účinnost byla vylepšena a s pomocí předmětů z okolí s nimi můžete provádět monumentální kousky.

inFamous 2

V prvním dílu šlo o to, že se z obyčejného člověka stal člověk se superschopnostmi. V dílu druhém si Cole uvědomuje, čím je, snaží se své schopnosti ovládnout a naučit se s nimi co nejlépe pracovat. Jestli jen ve svůj vlastní prospěch nebo pro dobro ostatních, to už je na hráči.

inFamous 2 chce kromě vylepšených principů sázet i na "filmovější" pojetí. Především pak, pokud dojde na animace, které budou rozmáchlejší a obrazově poutavější. Filmové pojetí se promítne i do samotného hraní. Pěstní souboje budou uhlazenější a líbivější a použití schopností bude efektnější. Nemělo by se ale stát, že se vše podřídí vizuální atraktivitě. Primární je pořád chytlavá hratelnost.

Tvůrci si vzali k srdci výtky směřující k jednoduchému příběhu v prvním dílu. Slibují, že tentokráte si dají více záležet a dění na obrazovce bude poháněno propracovaným dějem, který udrží vaši pozornost.

inFamous 2

Co se týče jedné z hlavních deviz prvního dílu, tedy možnosti přiklonit se na stranu dobra či zla, ta zůstala zachována i zde. Dostupná bude možnost načíst si uloženého hrdinu z původní hry, který už má určitou reputaci. V inFamous 2 mají činy hráče mnohem větší dopad, protože stačí pouhé jedno rozhodnutí a vaše pověst se může otočit o 180 stupňů.

Kromě toho se spekuluje o částečném využití ovladače PlayStation Move, ale k oficiálním potvrzení zatím nedošlo.

inFamous 2

Kvalitních superhrdinských akcí není moc a první díl nás pobavil výtečně. Proto druhý očekáváme s nemalým nadšením. Upřímně řečeno, zatím nám žádné zveřejněné informace vrásky na čelech nedělají, právě naopak. Uvidíme, jestli se vše povede, tak jak doufáme. Zjistíme to tento rok. Kdy konkrétně, to zatím nevíme.

Index očekávání: 90 %

Autor:




Nejčtenější

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Xbox vs PS
Autoři playstationových exkluzivit provokují majitele Xboxu

Na oficiálním twitterovém kanálu hry Detroit, která vychází jen na PlayStation 4, se krátce objevil příspěvek, který provokuje majitele konkurenční konzole...  celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Mafia 3: Stones Unturned
Kvůli DLC Stones Unturned už se ani nevyplatí znovu Mafii 3 instalovat

Druhý přídavek do Mafie zcela potlačuje věci, kvůli nimž jsme hru měli rádi, a mění ji na obyčejnou střílečku.   celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to, že...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.