Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hrdina hry inFamous 2 srší elektrickou energií. Doslova

  12:39aktualizováno  12:39
Superhrdina nemá lehký život. Mnohdy proti němu stojí úplně všichni a role zachránce může být pěkná fuška, i když umí vysílat silné elektrické výboje. Navíc se musí rozhodnout, jestli vlastně chce být dobrý nebo zlý.

V roce 2009 zažili fanoušci supehrdinských akcí pořádnou herní extázi. Představila se lahůdka inFamous, která se dočkala spousty oslavných ohlasů. Příběh Colea MacGrantha, který shodou okolností získal schopnost hromadit a používat elektrickou energii sice nebyl z nejoriginálnějších, ale hra sama o sobě byla poctivou a dobře zvládnutou zábavou.

inFamous 2

Hra nabídla otevřené město Empire City, kombinaci několika herních žánrů a šanci rozhodnout se, zda být tím "hodným" či "zlým". Pokračování operuje se zaběhnutými principy z jedničky, ale také přidá dostatek novinek, které by měly zabránit pocitu, že to je jen nastavovaná kaše.

Příběh navazuje na události z původní hry. Hlavní hrdina zůstane stejný, tedy Cole. Utká se s hrozivým nepřítelem a ukáže se, že ani jeho schopnosti nejsou dost. A když superhrdina zjistí, že na svého protivníka nestačí, stáhne se na chvíli do ústraní, zatrénuje si a zkusí to znovu. Cole tak prchá se svým kamarádem Zekem do města New Marais, inspirovaného New Orleansem, kde se chystá připravit na další střet.

inFamous 2

Jenže New Marais není poklidným místem, kde si může v klidu zlepšovat své schopnosti. Naopak, prohánějí se tu nejen nebezpeční mutanti, ale také skupina lidí, která se snaží udržet za hranicemi města ty "nenormální". A Cole, který je taková lidská baterie, jim příliš nevoní. A tak nezbývá, než se vypořádat s těmi, kteří ho ve městě nechtějí, poradit si s mutanty, vylepšit své schopnosti a ještě odhalit něco ze své minulosti.

Původně se počítalo s tím, že Cole projde mnohými, především výraznými vizuálními změnami. To se ale setkalo s odporem fanoušků, takže došlo ke kompromisnímu řešení. Určité změny budou (týká se to především sekundárních aspektů, jako je oblečení), ale pořád to bude starý dobrý Cole.

Autoři obsadili nového dabéra. Důvod je velmi pragmatický. Tvůrci se rozhodli použít ke ztvárnění hlavní postavy technologii motion capture, a tak potřebovali zajistit, aby mimika tváře korespondovala s hlasovým projevem. Tak alespoň zní oficiální vyjádření. Spíše to ale budí dojem, že je praktičtější a levnější mít jednoho herce na obojí.

inFamous 2

Hlavní vylepšení spočívají ve větší propracovanosti herní plochy. New Marais funguje jako kompletní celek a Coleovy činy mají nejen lokální dopad, ale ovlivní dění v celém městě.

Také obyvatelé mají reagovat na Coleovo počínají mnohem realističtěji a logičtěji. Co přesně si pod tím představit, to asi ví zatím jen ve vývojářské firmě Sucker Punch. Zhruba se dá očekávat, že když začnete metat blesky, nebudou přihlížející stát na místě a čekat, než je omylem zasáhne výboj a pošle je do věčných lovišť.

Kromě autoři rozšíří schopnosti elektrického hrdiny a více pozornosti si vyslouží i boj holýma rukama. Cole není žádný strašpytel, který se umí jen schovávat za rohem a spoléhat na elektřinu, takže když přijde na věc, lámání nosů mu problém nedělá.

Pokud se ale rozhodnete spoléhat spíše na superschopnosti, není to žádný problém. Jejich účinnost byla vylepšena a s pomocí předmětů z okolí s nimi můžete provádět monumentální kousky.

inFamous 2

V prvním dílu šlo o to, že se z obyčejného člověka stal člověk se superschopnostmi. V dílu druhém si Cole uvědomuje, čím je, snaží se své schopnosti ovládnout a naučit se s nimi co nejlépe pracovat. Jestli jen ve svůj vlastní prospěch nebo pro dobro ostatních, to už je na hráči.

inFamous 2 chce kromě vylepšených principů sázet i na "filmovější" pojetí. Především pak, pokud dojde na animace, které budou rozmáchlejší a obrazově poutavější. Filmové pojetí se promítne i do samotného hraní. Pěstní souboje budou uhlazenější a líbivější a použití schopností bude efektnější. Nemělo by se ale stát, že se vše podřídí vizuální atraktivitě. Primární je pořád chytlavá hratelnost.

Tvůrci si vzali k srdci výtky směřující k jednoduchému příběhu v prvním dílu. Slibují, že tentokráte si dají více záležet a dění na obrazovce bude poháněno propracovaným dějem, který udrží vaši pozornost.

inFamous 2

Co se týče jedné z hlavních deviz prvního dílu, tedy možnosti přiklonit se na stranu dobra či zla, ta zůstala zachována i zde. Dostupná bude možnost načíst si uloženého hrdinu z původní hry, který už má určitou reputaci. V inFamous 2 mají činy hráče mnohem větší dopad, protože stačí pouhé jedno rozhodnutí a vaše pověst se může otočit o 180 stupňů.

Kromě toho se spekuluje o částečném využití ovladače PlayStation Move, ale k oficiálním potvrzení zatím nedošlo.

inFamous 2

Kvalitních superhrdinských akcí není moc a první díl nás pobavil výtečně. Proto druhý očekáváme s nemalým nadšením. Upřímně řečeno, zatím nám žádné zveřejněné informace vrásky na čelech nedělají, právě naopak. Uvidíme, jestli se vše povede, tak jak doufáme. Zjistíme to tento rok. Kdy konkrétně, to zatím nevíme.

Index očekávání: 90 %

Autor:




Nejčtenější

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Další z rubriky

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.