High Velocity Bowling

High Velocity Bowling

Hry a hříčky z PlayStation Store

  • 3
Také vás překvapilo, že na PS3 s pohybovým senzorem na gamepadu a kamerkou PlayStation Eye, nevidíte sportovní hry typu EyeToy Sports, kterými PS2 připravila cestu pro Wii? Situace se vylepšuje, je tu High Velocity Bowling!

Hry a hracickyOd okamžiku, co mají hráči na PS3 k dispozici kamerku PlayStation Eye, se PSN plní různými hříčkami. Jednou z nejsugestivnějších je Tori-Emaki, kuriózní interaktivní screensaver. Ačkoliv pochází z rukou vývojářů studia London, hra jako kdyby designem z oka vypadla fantastické Okami. Tentokráte nehrajete za vlčici, ale postavíte se před kamerku a pohybem rukou řídíte hejno černých ptáků. Pak už je na vás, kam poletíte nad starým Japonskem, které jako kdyby bylo převzato ze starých kaligrafií. Můžete se seznámit s pohledem do pekel, proletět jeskyněmi, sledovat bitvy a pak vyletět až nad hory k bohům. Hříčka? Ano, také stojí do stovky korun.

VIDEO

Hry a hracickyPodobnou hrou, jako je Tori-Emaki je další výtvor studia London Aqua Vita. Tentkráte se váš monitor změní v interaktivní akvárium, jehož obyvatelé reagují díky kameře na pohyby vašich rukou. Právě Aqua Vita ukazuje výhodu velkého výpočetního výkonu PS3 při tvorbě podobných hříček. Ryby totiž nepůsobí jako kdybyste se dívali na displej, ale zaznamenáte hloubku, prostor a hlavně můžete rybky lákat, daří se vám je přimět k různým pohybům a přeskupením. Opět hříčka, opět stahovatelná z PSN a opět za pár korun. Ale také opět o něco více odhalený potenciál.

VIDEO

High Velocity BowlingNový titul pro PSN, High Velocity Bowling, dává jasně najevo, že si Sony je potenciálu pohybového senzoru gamepadu právě pro sportovní hry dobře vědomá. Na rozdíl od bowlingu pro Wii, kde je vzhled prostředí omezen malým výkonem konzole, PS3 bowling může generovat velice detailní prostředí, hráčovu postavu a přitom snadno díky pohybovému senzoru nabízí stejně kvalitní virtuální bowling, jako je bowling z Wii sports, v něčem je ovládání dokonce propracovanější a realističtější. Co je však vyloženě překvapující, je fakt, že Sony nevyužívá zatím kombinace pohybového senzoru v ovladači a kamery. Již se samotnou kamerkou EyeToy u PS2 se podařilo udělat kvalitní sportovní hry, které se staly dokonalou inspirací pro Nintendo a jeho Wii. Byly však omezeny v možnostech právě kvůli omezením samotné kamerky.

VIDEO

AntigravSony u PS3 zatím podobné sportovní tituly ignorovala a novou kamerku PlayStation Eye dosud pro sport nevyužila.Jako kdyby si v Sony nevěřili a měli pocit, že pokud udělají hru, která se vrhne do sportovního prostředí, ovládaného pomocí kombinace sixaxisu a PlayStation Eye, neuspějí. Už v EyeToy: Antigrav dokázali převést pohyby těla před kamerou na počítačem generovanou postavu futuristického skateboardisty. V kontextu možností sixaxisu by podobných hříček a hrátek ze sportovního prostředí, které sbírají tolik bodů pro Nintendo Wii, mohlo existovat nesčetně a v dokonalé grafice. Sony, nespi! 

VIDEO