Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hry jsou mediální popelky, tvrdí autor Bioshocku

  16:05aktualizováno  16:05
Říká se, že člověk by se s reklamou měl setkat alespoň třikrát než vstřebá její obsah. Existuje také svět šeptandy a uživatelských referencí, který dobré produkty propaguje. Ačkoliv měl Bioshock reklamní podporu, průměrné hodnocení 95 % a přízeň hráčů, někteří lidé o hře nikdy neslyšeli.

Duchovní otec hry Ken Levine zhruba před rokem navštívil americkou vysokou školu, kde diskutoval se studenty. Navzdory tomu, že měli plnou posluchárnu, žádný ze studentů o Bioshocku nikdy neslyšel. "Myslím si, že jako alfa hráč předpokládáte, že 'nezávisle na tom, jestli jsi hrál nebo nehrál Bioshock, jsi o něm slyšel, ne?' Tihle lidé o něm nikdy ani neslyšeli," řekl Levine časopisu Games Industry.

Hry jsou přitom v USA normální součástí života a je běžné, že rodiny mají v obýváku herní konzoli. Na hry se tam také vysílají televizní reklamy. A například propagace World of Warcraft: Cataclysm loni debutovala během reklamní přestávky při zápasu amerického fotbalu (ligy NFL).

Levine však považuje propagaci her za nedostatečnou a srovnává ji s filmovou. "Kolikrát jste viděli obrázky Transformerů?" ptá se. "Ať chcete či ne, pravděpodobně jste je viděli patnáctkrát či dvacetkrát. Děláme produkty, které stojí mnoho milionů dolarů a mají potenciál přilákat veliké obecenstvo. Ale abyste získali lidi, kteří nejsou alfa hráči, musíte podstoupit úplně jiné typy aktivit," objasňuje Levine.

Bioshock Infinite

Chystaný titul Bioshock: Infinite

Reklama v televizi prý nestačí. Je třeba, aby vývojáři vystupovali v televizních pořadech a navštěvovali různé talkshow, kde budou o své práci mluvit. Levine upozorňuje, že například americký večerní pořad The Daily Show hostí i autory knih, jenž prodají patnáct tisíc kopií. V The Daily Show však často ani neuvažují o vývojářích z velikých společností jako je třeba Bioware, jejichž prodeje se pohybují ve statisících až milionech kusů.

"Nemůžete najít zajímavější dvojici než Raye (Muzyku) a Grega (Zeschuka) z Bioware - jsou to (vystudovaní) doktoři, mají (manažerský titul) MBA a vedou tuhle společnost. Jsou to výteční vývojáři, ale v The Daily Show jsem je neviděl," popisuje Levine současnou situaci.

Levine však chybu nepřičítá médiím. Přístup by prý měli změnit samotní vývojáři a vzdělávat svět v otázce her. Je třeba, aby komunikovali s lidmi, kteří zvou hosty do různých pořadů a upozorňovali na svou práci.

Ken Levine je autorem titulů jako Thief, System Shock 2 či prvního dílu Bioshock z roku 2007 (přečtěte si recenzi). Levine momentálně pracuje na hře Bioshock: Infinite, která uživatele přenese z podvodního světa Rapture do létajícího města Columbia (více o Infinite).

Bioshock: Infinite má vyjít v roce 2012 pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360.

Autor:




Nejčtenější

Beyond Good & Evil 2
První záběry z Beyond Good & Evil 2 vypadají nadějně

Fanoušky nesmírně oblíbená, nicméně finančně neúspěšná hra Beyond Good & Evil se po letech spekulací opravdu dočká pokračování. První záběry vypadají více než...  celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Mafia 3: Stones Unturned
Kvůli DLC Stones Unturned už se ani nevyplatí znovu Mafii 3 instalovat

Druhý přídavek do Mafie zcela potlačuje věci, kvůli nimž jsme hru měli rádi, a mění ji na obyčejnou střílečku.   celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Další z rubriky

Grand Theft Auto 5
Take 2 zakázalo fanouškovské úpravy GTA

Právníci firmy, která vydává jednu z nejpopulárnějších počítačových her vůbec, pohrozili tvůrcům nástroje pro tvorbu modifikací žalobou. Ti tak po téměř deseti...  celý článek

Xbox vs PS
Autoři playstationových exkluzivit provokují majitele Xboxu

Na oficiálním twitterovém kanálu hry Detroit, která vychází jen na PlayStation 4, se krátce objevil příspěvek, který provokuje majitele konkurenční konzole...  celý článek

Prezentace Devolver Digital na E3
Useknuté končetiny, explodující hlava. I tak vypadá E3 konference

Tisková konference nezávislého vydavatelství Devolver Digital patří mezi nejzajímavější události letošní E3. Byť jsme se toho o chystaných hrách moc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.