Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hry jsou mediální popelky, tvrdí autor Bioshocku

  16:05aktualizováno  16:05
Říká se, že člověk by se s reklamou měl setkat alespoň třikrát než vstřebá její obsah. Existuje také svět šeptandy a uživatelských referencí, který dobré produkty propaguje. Ačkoliv měl Bioshock reklamní podporu, průměrné hodnocení 95 % a přízeň hráčů, někteří lidé o hře nikdy neslyšeli.

Duchovní otec hry Ken Levine zhruba před rokem navštívil americkou vysokou školu, kde diskutoval se studenty. Navzdory tomu, že měli plnou posluchárnu, žádný ze studentů o Bioshocku nikdy neslyšel. "Myslím si, že jako alfa hráč předpokládáte, že 'nezávisle na tom, jestli jsi hrál nebo nehrál Bioshock, jsi o něm slyšel, ne?' Tihle lidé o něm nikdy ani neslyšeli," řekl Levine časopisu Games Industry.

Hry jsou přitom v USA normální součástí života a je běžné, že rodiny mají v obýváku herní konzoli. Na hry se tam také vysílají televizní reklamy. A například propagace World of Warcraft: Cataclysm loni debutovala během reklamní přestávky při zápasu amerického fotbalu (ligy NFL).

Levine však považuje propagaci her za nedostatečnou a srovnává ji s filmovou. "Kolikrát jste viděli obrázky Transformerů?" ptá se. "Ať chcete či ne, pravděpodobně jste je viděli patnáctkrát či dvacetkrát. Děláme produkty, které stojí mnoho milionů dolarů a mají potenciál přilákat veliké obecenstvo. Ale abyste získali lidi, kteří nejsou alfa hráči, musíte podstoupit úplně jiné typy aktivit," objasňuje Levine.

Bioshock Infinite

Chystaný titul Bioshock: Infinite

Reklama v televizi prý nestačí. Je třeba, aby vývojáři vystupovali v televizních pořadech a navštěvovali různé talkshow, kde budou o své práci mluvit. Levine upozorňuje, že například americký večerní pořad The Daily Show hostí i autory knih, jenž prodají patnáct tisíc kopií. V The Daily Show však často ani neuvažují o vývojářích z velikých společností jako je třeba Bioware, jejichž prodeje se pohybují ve statisících až milionech kusů.

"Nemůžete najít zajímavější dvojici než Raye (Muzyku) a Grega (Zeschuka) z Bioware - jsou to (vystudovaní) doktoři, mají (manažerský titul) MBA a vedou tuhle společnost. Jsou to výteční vývojáři, ale v The Daily Show jsem je neviděl," popisuje Levine současnou situaci.

Levine však chybu nepřičítá médiím. Přístup by prý měli změnit samotní vývojáři a vzdělávat svět v otázce her. Je třeba, aby komunikovali s lidmi, kteří zvou hosty do různých pořadů a upozorňovali na svou práci.

Ken Levine je autorem titulů jako Thief, System Shock 2 či prvního dílu Bioshock z roku 2007 (přečtěte si recenzi). Levine momentálně pracuje na hře Bioshock: Infinite, která uživatele přenese z podvodního světa Rapture do létajícího města Columbia (více o Infinite).

Bioshock: Infinite má vyjít v roce 2012 pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360.

Autor:




Nejčtenější

Mortal Kombat: Legacy
Třetí film Mortal Kombat měl být jako brutální Avengers

Jak to aktuálně vypadá s filmem Mortal Kombat? V plánu bylo natočit drsný film s komiksovým nádechem. Co však zůstalo ze slibných plánů, je ve hvězdách. Film...  celý článek

Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2 se odkládá na jaro 2018, obrázky jako útěcha

Studio Rockstar odložilo připravovaný western Red Dead Redemption 2 na jaro 2018. Jako kompenzaci se můžete podívat na sadu nových obrázků.   celý článek

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Logo Valve
Valve přetáhlo vývojáře Kerbal Space Programu

Další talentovaný tým skončil pod křídly giganta, který provozuje nejpopulárnější herní platformu Steam. Jaké plány s autory Kerbal Space Programu má, se neví,...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.