Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hry jsou mediální popelky, tvrdí autor Bioshocku

  16:05aktualizováno  16:05
Říká se, že člověk by se s reklamou měl setkat alespoň třikrát než vstřebá její obsah. Existuje také svět šeptandy a uživatelských referencí, který dobré produkty propaguje. Ačkoliv měl Bioshock reklamní podporu, průměrné hodnocení 95 % a přízeň hráčů, někteří lidé o hře nikdy neslyšeli.

Duchovní otec hry Ken Levine zhruba před rokem navštívil americkou vysokou školu, kde diskutoval se studenty. Navzdory tomu, že měli plnou posluchárnu, žádný ze studentů o Bioshocku nikdy neslyšel. "Myslím si, že jako alfa hráč předpokládáte, že 'nezávisle na tom, jestli jsi hrál nebo nehrál Bioshock, jsi o něm slyšel, ne?' Tihle lidé o něm nikdy ani neslyšeli," řekl Levine časopisu Games Industry.

Hry jsou přitom v USA normální součástí života a je běžné, že rodiny mají v obýváku herní konzoli. Na hry se tam také vysílají televizní reklamy. A například propagace World of Warcraft: Cataclysm loni debutovala během reklamní přestávky při zápasu amerického fotbalu (ligy NFL).

Levine však považuje propagaci her za nedostatečnou a srovnává ji s filmovou. "Kolikrát jste viděli obrázky Transformerů?" ptá se. "Ať chcete či ne, pravděpodobně jste je viděli patnáctkrát či dvacetkrát. Děláme produkty, které stojí mnoho milionů dolarů a mají potenciál přilákat veliké obecenstvo. Ale abyste získali lidi, kteří nejsou alfa hráči, musíte podstoupit úplně jiné typy aktivit," objasňuje Levine.

Bioshock Infinite

Chystaný titul Bioshock: Infinite

Reklama v televizi prý nestačí. Je třeba, aby vývojáři vystupovali v televizních pořadech a navštěvovali různé talkshow, kde budou o své práci mluvit. Levine upozorňuje, že například americký večerní pořad The Daily Show hostí i autory knih, jenž prodají patnáct tisíc kopií. V The Daily Show však často ani neuvažují o vývojářích z velikých společností jako je třeba Bioware, jejichž prodeje se pohybují ve statisících až milionech kusů.

"Nemůžete najít zajímavější dvojici než Raye (Muzyku) a Grega (Zeschuka) z Bioware - jsou to (vystudovaní) doktoři, mají (manažerský titul) MBA a vedou tuhle společnost. Jsou to výteční vývojáři, ale v The Daily Show jsem je neviděl," popisuje Levine současnou situaci.

Levine však chybu nepřičítá médiím. Přístup by prý měli změnit samotní vývojáři a vzdělávat svět v otázce her. Je třeba, aby komunikovali s lidmi, kteří zvou hosty do různých pořadů a upozorňovali na svou práci.

Ken Levine je autorem titulů jako Thief, System Shock 2 či prvního dílu Bioshock z roku 2007 (přečtěte si recenzi). Levine momentálně pracuje na hře Bioshock: Infinite, která uživatele přenese z podvodního světa Rapture do létajícího města Columbia (více o Infinite).

Bioshock: Infinite má vyjít v roce 2012 pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360.

Autor:






Nejčtenější

Transport Fever
RECENZE: Transport Fever vyzývá krále budovatelských strategií

Transport Fever chce být nástupcem a náhradou za již dvě dekády starý Transport Tycoon. Povedlo se mu nahradit legendu? Nepovedlo. Ale pokud vás neodradí...  celý článek

The Last of Us: Part 2
Sony potvrdila suverénní pozici, ukázala The Last of Us 2 či remake Crashe

Společnost Sony slavila v Anaheimu narozeniny své konzole PlayStation a při té příležitosti se neváhala pochlubit svými připravovanými tituly. Největší bombou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.