Hry na ECTS od Fishtank Interactive

  • 23
Fishtank Interactive je ambiciózně se rozjíždějící německou firmou zaměřující se na vydávání počítačových her. Kromě očekávaného ponorkového simulátoru AquaNox zaštiťuje také řadu dalších áčkových titulů, mimo jiné slovenského Chasera či nadějně vypadající Etherlords, Call of Cthulhu a další. Čím se nám tedy na ECTS pochlubili?

Na počátku nebylo nic. Pak přišly počítače a s nimi i počítačové hry. V dubnu 2000 se v Německu zrodila firma Fishtank Interactive, obchodní značka firmy Ravensburger Interactive Media software-publishing house, která se zabývá vydáváním řady počítačových her. Na trh vstoupila poměrně agresivně a dnes zaštiťuje dvanáct, v drtivé většině áčkových herních titulů. Kromě očekávaného ponorkového simulátoru AquaNox můžete její logo vidět mimo jiné u slovenské 3D akce Chaser a nadějně vypadajících Etherlords, Call of Cthulhu, Arx Fatalis a dalších her. Jejich stánek na ECTS jsme nemohli minout, pojďme se tedy podívat na ty největší lahůdky z jejich herního menu.

AQUANOX
Asi nejzajímavějším projektem Fishtankovské prezentace byl ponorkový simulátor Aquanox vyvíjený německými Massive Development. Jde o hru nepřímo navazující na legendární Archimedean Dynasty, která nám plně ve 3D nabídne svět skrývající se pod hladinou moří a oceánů, kam se v roce 2666 přesune veškerý život na planetě Zemi. Průšvih je ale v tom, že hrozí občanská válka a ani časté okrádání lidí podmořskými piráty nenechávají veřejné činitele chladnými. Vy jste žoldák Emerald Flint, která má za úkol stanout tváří v tvář veškerému podmořskému zlu a účinně jej vymýtit. To vše ve více než čtyřiceti dále se větvících misích, v nichž budete mít k dispozici flotilu devíti podmořských plavidel.
Na ECTS jsme měli možnost vidět první misi ze hry a nutno říct, že po vizuální a zvukové stránce vypadá opravdu dobře. Veškerá grafika i animace jsou pěkně propracované a byť šlo podle producenta Hollze Kreie o neoptimalizovanou verzi hry, na Athlonu 1,1 GHz s GeForce 3 se hýbala poměrně rychle. Ačkoliv je hlavní předností podporování řady funkcí čipu NV20, jímž jsou osazeny grafické karty GeForce 3, můžou být klidní i majitelé slabších konfigurací, hra by měla být plynule se všemi detaily spustitelná i na sestavě osazené 400 MHz procesorem, 128 MB RAM a grafickou kartou GeForce s 16 MB videopaměti.
Žánr: akční simulátor ponorky, vyvíjí: Massive Development, datum vydání: Q4 2001
Více o hře na BonusWebu: preview, video, screenshoty první, druhé

AquaNox AquaNox AquaNox

CHASER
Chaser bude non-stop akce od začátku až do konce se vším, co k tomu patří – s kvalitním příběhem plným neočekávaných zvratů, se skvělou grafikou, realistickým ozvučením a podmanivou atmosférou.“ Tak ve stručnosti popsal hru Martin „Equino-X“ Horňák ze slovenského týmu Cauldron, který má vývoj Chasera na svědomí. Příběh by se dal přirovnat k poněkud drsnější a méně konzumní verzi Total Recall – John Chaser je tajným agentem, který se při jedné akci těžce zraní a přijde o paměť. Nechápe tak, proč se jej snaží speciální jednotky za každou cenu zlikvidovat, proč je na černé listině obávaných gangů a hlavně proč kolem něj každý umírá. Pátrání po minulosti a boj o holý život jej zavedou do nejhorších čtvrtí megapolí roku 2086 a dokonce i na jednu z kolonií na Marsu.
Ačkoliv se na hře intenzivně pracuje teprve pět měsíců (byť jde o starší projekt, jehož vývoj byl přerušen kvůli Battle Isle: The Andosia War), již dnes jsou k dispozici první ukázky z herního engine a nutno říct, že i přes všechny vychytávky, jimiž se CloackNT (engine) může chlubit, funguje rychle i na současných počítačích (i přes stávající značnou neoptimalizovanost). Mezi jeho hlavní přednosti by mělo patřit dynamické stínování v reálném čase (což umožňuje například dokonale realistický pohled na vlnící se vodní hladinu), výhodou hry má být ještě propracovaná umělá inteligence a realistické zbraně. Uvidíme na Vánoce příštího roku.
Žánr: 1st person akce, vyvíjí: Cauldron, datum vydání: Q4 2002
Více o hře na BonusWebu: novinka, trailer, screenshoty

Chaser Chaser Chaser

CALL OF CTHULHU – DARK CORNERS OF THE EARTH
Call of Cthulhu by měl být počítačovou předělávkou kultovního hororu H.P.Lovercrafta zpracovaný v žánru akční adventure s prvky RPG. Vývojáři z Headfirstu se ostatně obdivem k tomuto autorovi a jeho dílům netají, při prezentaci se totiž všude kolem počítače povalovaly jeho knížky. Příběh Call of Cthulhu je zasazen do roku 1922 a odehrává se v prokleté rybářské vesnici Innsmouth, přičemž se nevyhnete ani bizarnímu doupěti Cthulhu v Rylehu.
Na prostředí v Call of Cthulhu se budete dívat z vlastního pohledu a byť se zde objeví spousta adventurních prvků a logických hádanek, na první pohled nám hra připomínala spíše akční střílečku. Tím spíše, že budete mít k dispozici řadu zbraní vytvořených dle reálných předloh z počátku dvacátého století. Ty vám pak pomohou v soubojích s monstry a příšerami, jimiž se budete muset brodit ve dvanácti rozličných lokacích, které se budou i nadále dělit do řady podlevelů. Hra by měla obsahovat také propracovaný multiplayer se všemi známými mody (cooperative, deathmatch, atp.) mírně modifikovanými tak, aby sedly do stylu hry a zároveň nenabízely totéž, co konkurenční hry. Datum vydání je zatím stanoveno na první čtvrtinu letošního roku, podle designéra Andrewa Braziera však není jisté, jestli se vše stihne, vývojáři totiž ještě nestihli dodělat grafiku ani umělou inteligenci.
Žánr: akční adventure s prvky RPG, vyvíjí: Headfirst, datum vydání: Q1 2002
Více o hře na BonusWebu: novinka, interview, screenshoty

Call of Cthulhu Call of Cthulhu Call of Cthulhu

S.W.I.N.E
Třetího srpna blíže neurčeného roku překročila prasečí vojska hranice země králíků a během dvou týdnů srovnala většinu státu se zemí. Ještě před zasazením rozhodujícího úderu na hlavní město se však králíci rozhodli pro odvetu v podobě několika přesně mířených útoků lehkých a vysoce mobilních jednotek. Fantazie novodobého Esopa, který to přehnal s konzumací Red Bullů? Ne, jenom úvodní zápletka hardcore realtimové strategie S.W.I.N.E. (v češtině to zní ještě o něco lépe – S.V.I.N.Ě.).
Zdá se to neskutečné, ale pod velmi originálním příběhem inspirovaným událostmi první světové války (v anglické verzi hry mají dokonce prasata německý a králíci francouzský přízvuk), se skrývá propracovaná realtimová strategie, která by měla ukojit chutě i velezkušených strategických veteránů. Ve dvou kampaních (hrát se dá jak za králíky, tak za čuníky) se objeví patnáct druhů bojových jednotek, které bude možné upgradovat a využívat ke speciálním útokům – i malá armáda tak může porazit velké vojsko. Boje se odehrávají za proměnlivého počasí v atraktivním 3D prostředí, kde kromě možnosti zničení všech objektů překvapí i různá originální vylepšení (například zavírající se okenice v domech, ke kterým se přiblíží vojáci). Více informací se dozvíte v chystaném podrobnějším článku.
Žánr: realtimeová strategie, vyvíjí: Channel 42, datum vydání: Q4 2001
Více o hře na BonusWebu: screesnhoty

S.W.I.N.E. S.W.I.N.E. S.W.I.N.E.

ETHERLORDS
Pod tajemným názvem se skrývá fantasy tahová strategie od ruského týmu Nival Interactive, ve které proti sobě bojují ve dvou kampaních dvě dvojice spřátelených ras obývajících svět plný magie. Kromě obrovského množství kouzel (300 druhů a dalších 120 nestvůr, které lze vyvolat) bude silnou stránkou Etherlords i detailní trojrozměrná grafika včetně propracovaných světelných efektů (i obyčejný blesk vypadá v podání vývojářů impozantně). Samozřejmostí je i multiplayer, jak v kooperativním tak deathmatchovém módu.
Herní systém připomíná kombinaci HOMM3 a karetního Magic: the Gathering. Ve strategickém módu hráč staví a vylepšuje vlastní hrad a cvičí hrdiny, kteří mají za úkol zničit sídlo protivníka. Jakmile se dva soupeřící hrdinové potkají, začíná boj. Právě ten je v hojné míře inspirován karetními hrami – každý z bojovníků má k dispozici náhodně vybraná kouzla, kterými lze buďto útočit přímo, nebo sesílat či vylepšovat nestvůry. Ty jsou pak vyslány do boje, kde se buďto střetnou s nestvůrami protivníka, nebo zaútočí přímo na něj a seberou mu příslušný počet životů (dají se tu použít naučené finty z MtG v podobě univerzálních strategií pro boj s 1/1, 2/1, 1/2 či 2/2 monstry).
Žánr: tahová strategie, vyvíjí: Nival Interactive, datum vydání: listopad 2001
Více o hře na BonusWebu: novinka, screenshoty #1, ECTS screenshoty, ECTS trailer

Etherlords Etherlords Etherlords

ARCHANGEL
Polští vývojáři z Metropolis Software se do paměti českých hráčů zapsali zejména vtipným adventurním počinem Agent Mlíčňák, který se u nás objevil kompletně v češtině s nezapomenutelným překladem Andreje Anastasova. Od vydání Mlíčňáka však uplynula spousta času a po Gorkym 17 pro nás kromě Two Worlds chystají známí polští developeři 3D akční RPG jménem Archangel, které bylo prezentováno i na letošní ECTS v podobě jednoho hratelného levelu.
Archangel by měl být špičkovým titulem v souvislosti se spoustou prvků. Prvním z nich je fakt, že se bude odehrávat v různých časových obdobích, v nichž na vás dýchne dávná minulost snoubící se se sci-fi technologickou vyspělostí zítřka. Kromě toho se můžete těšit na tři různé kapitoly - Old Age, Futuristic Berlin a City of Evil, v rámci nichž se bude Archangel odehrávat. Kromě toho se můžeme těšit na opravdu propracovanou umělou inteligenci, spousty NPC postav a na své si přijdou i fajnšmekři, neboť hra bude umožňovat přepínání 1st person a 3rd person pohledu. Když k tomu ještě přičteme poutavý příběh s hororovým nádechem, rýsuje se z Archangela kvalitní gameska, na kterou si však budeme muset ještě zhruba rok počkat.
Žánr: akční RPG, vyvíjí: Metropolis Software, datum vydání: 2002
Více o hře na BonusWebu: novinka, screenshoty

Archangel Archangel Archangel

ARX FATALIS
Svět v podání tvůrců RPG Arx Fatalis je temný, a to doslova. Po zániku slunce se obyvatelé Země soustředili v podzemním městě Arx, které úpí pod vzájemnými třenicemi ras goblinů, trollů či trpaslíků, které mají velké problémy s vynuceným vzájemným soužitím. Navíc se na obzoru objevil další problém – temný démon Akbaa se spolčil s knězem Iserbiusem a za pomoci temné magie a krvavých obětí se snaží získat kontrolu nad městem. Nadešel čas pro příchod hrdiny, spasitele…
Největším překvapením, které fanouškům RPG nabídne first-person interface hry, bude bezesporu systém kouzlení – každé z více než padesátky kouzel se skládá z jednotlivých run, které bude nutné myší „vypsat“ na obrazovce. V reálu takové vyvolávání magie vypadá opravdu skvěle. Hráči budou mít na výběr z hrdinů osmi odlišných ras, kteří se vydají na strastiplnou cestu okořeněnou nespočetnými dialogy s NPC postavami a boji s monstry.
Žánr: RPG, vyvíjí: Arkane Studios, datum vydání: začátek roku 2002
Více o hře na BonusWebu: novinka, interview, screenshoty první, druhé

Arx Fatalis Arx Fatalis Arx Fatalis