Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hry v obchodech netáhnou, stejně jako pohybové hry pro Kinect

aktualizováno 
Nové výsledky ukazují, že hráči nakupují všude jinde než v obchodech. Microsoft se navíc chlubí úspěchem vlastních her, jenže falešně.

Nová verze konzole Xbox 360

Herní trh se propadl o deset procent. I to by šlo napsat na základě informací společnosti NPD, která v Americe sleduje prodeje her v maloobchodu. Bylo by to v přesném rozporu s tím, co si o herním trhu myslí uznávaný zdroj finančních dat Gartner. Ten tvrdí, že herní trh roste a bude růst.

Jediný správný závěr je, že pokračuje nezájem hráčů o nákup videoher v kamenných obchodech a své peníze na zábavu utrácejí on-line, zejména prostřednictvím služby Steam, ale také v Apple App Store nebo Android Marketu.

Červen -10 %

L.A. Noire

L.A. Noire

Nezájem o hry pro Wii, Nintendo 3DS a PlayStation Portable je podle analytiků hlavní důvod, proč se prodeje her v klasických obchodech v červnu propadly o deset procent oproti loňskému roku. Za pokles útraty hráčů z 1,15 na 1,03 miliardy dolarů mohlo podle známého herního analytika Michaela Pachtera ze 75 procent Nintendo, které letos nenabízí zajímavé hry.

Za hry hráči utratili 469,5 milionů dolarů, ve stejném období před rokem to bylo 531 milionů, tedy o 12 procent více. Tehdy se ale skvěle prodával Super Mario Galaxy a Red Dead Redemption, zatímco v letošním roce Nintendo žádný tahák nenabídlo. Na rozdíl od Rockstaru s výborným L.A. Noire.

Mezi vydavateli kralovalo TakeTwo, které v USA vydalo nejen detektivku L.A. Noire, ale také akční Duke Nukem Forever, který obsadil druhou příčku v žebříčku prodejnosti hned za L.A Noire. Překvapivé třetí místo obsadil akční inFamous 2

inFamous 2

inFamous 2

Hra přitom vyšla pouze na PlayStation 3 a umístění v přední trojce je úspěch pro jakýkoliv titul pro jedinou konzoli. Jen Nintendo bralo první pozici u svých největších hitů jako samozřejmost. Sony se také neopomnělo pochlubit, že inFamous je nejprodávanější herní artikl (SKU) za poslední měsíc. Pod označením SKU se totiž skrývá označení unikátní skladové položky. Jedna hra ve více verzích pro různé systémy představuje více položek.

Nintendo na ústupu

Pro Nintendo může být drobnou útěchou snad jen Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D. Za měsíc se prodalo podle oficiálního vyjádření od Nintenda 280 000 kusů. To stačilo na páté místo v žebříčku, a opět jde o hru určenou pouze pro jedinou a stále málo rozšířenou platformu. Velké množství kopií se nejspíše prodalo i se samotným 3DS, za měsíc totiž Nintendo udalo 143 tisíc systémů s malým 3D displejem. Tradičního Nintenda DS ale firma v USA prodala 386 tisíc kusů, Wii se prodalo 273 tisíc krabic.

Microsoft Kinect

Microsoft Kinect

Microsoft k oficiálním číslům NPD dodal počet prodaných Xboxů 360. Bylo jich opět více než kterékoliv jiné konzole: 507 tisíc kusů. Horší už to je s pohybovým ovládáním Kinect. Microsoft neuvedl žádná čísla, jen v tiskovém prohlášení oznámil, že se do konce roku ztrojnásobí počet titulů pro tento pohybový ovladač.

Nová hra Child of Eden pro Kinect a první pohybová hra pro tuto platformu zaměřená na tradiční hráče ale netrhala při zahájení prodeje žádné rekordy. Prodalo se jí jen 34 tisíc kopií.

Microsoft má obecně slabinu v oblasti exkluzivních her. Ve srovnání s Nintendem nebo Sony se sice chlubí vysokým průměrem hodnocení na Metacritic.com, ale jen díky úspěchu sérií Halo, Gears of War a Forza.

Tituly pro Kinect se v popularitě nemohou rovnat exkluziviním hrám od Nintenda a v přesnosti ovládání ani titulům vydávaným Sony pro ovladač Move. Snad jen aktuální UFC Personal Trainer je ve verzi pro Kinect povedenější, protože sloužil jako primární platforma pro vývoj hry.

Sony výsledky podle NPD komentovalo jen poukázáním na prodejní úspěch inFamous 2 a upozorněním na betatestování Uncharted 2, kterého se účastní už 1,5 milionu hráčů. Čísla o prodejích PS3 v Americe firma neposkytla. To nepochybně znamená, že se nemá čím chlubit.

Autor:




Nejčtenější

Valve Steam
Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim...  celý článek

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Dying Light
Zombie akci Dying Light stále hraje půl milionu lidí, bude nový obsah

Díky početné a aktivní komunitě se parádní zombie akce Dying Light dočká dalšího roku bezplatných aktualizací.   celý článek

Film Tomb Raider
Zapomeňte na Angelinu Jolie, nová filmová Lara Croft bude daleko křehčí

Stejně jako se před pár lety restartovala herní série Tomb Raider, chystá se to samé i s její filmovou adaptací. Alicia Vikanderová nahradí Angelinu Jolie a...  celý článek

Další z rubriky

Bojovnice Cammy ze Street Fightera 5
Až příliš sexy kostým. Soutěžící musel změnit své bojovnici oblečení

Postava Cammy ze série Street Fighter je na televizní vysílání zřejmě až příliš sexy. Na turnaji vysílaném stanicí ESPN proto musel jeden ze soutěžících změnit...  celý článek

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Pokemon Yellow
Fanouškovská kombinace Pokémonů a Minecraftu musí skončit

Fanouškovský mod Pixelmon, který kombinoval dva kulturní fenomény dneška - Pokémony a Minecraft - musel na přání majitelů po čtyřech letech práce skončit.   celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.