Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hry zdarma a historická strategie z přelomu věků

  17:18aktualizováno  17:18
Povedená historická strategie v reálném čase ve stylu legendární Age of Empires.

0 A.D.- historická strategie z přelomu věků

Poněkud záhadně znějící název by v českém přepisu "rok 0 po Kristu" zněl přeci jenom srozumitelněji. 0 A.D. je povedenou historickou strategií v reálném čase, která se právě na počátek našeho kalendáře soustředí a všechny národy, za které si můžeme zahrát, vládly světu do zhruba 5. století. Tým Wildfire Games ji začal vyvíjet již v roce 2001, ale dílo se nepodařilo dotáhnout do zdárného konce. Poté byly zdrojové kódy uvolněny s volnou licencí a od té doby ve hře neustále přibývají nové strany a funkce. Sice zde zatím stále chybí klasické kampaně, ale v bitvách proti počítači jde již o vyzrálý kousek.

Hodnocení: 90 %

Ammo Roar

Ammo Roar

Ammo Roar – poezie za řevu automatických zbraní

V Ammo Road neděláte nic jiného, než že střílíte jak šílení do všech možných směrů. Přitom vraždíte stovky nebohých nepřátel a... To je vlastně úplně vše. Přesto, nebo spíš právě proto je Ammo Roar velmi pozoruhodnou a originální hrou. Nechápete? Tak čtěte dál. Střelba. O to tu jde především. Vaše postavička se nemůže sama od sebe hýbat, ale může neomezeně střílet ze svého kulometu, samopalu či co za "kvér" s neskutečnou kadencí to vlastně drží. Jak sami autoři říkají v tutoriálu: "Protože Newton je náš kamarád, gravitace a vůbec fyzika funguje." Co to znamená? Jednoduše to, že hráč se může po obrazovce neomezeně pohybovat právě pomocí střelby, neboť každý výstřel vaši postavičku odhodí proti směru střelby. Zjednodušeně: Zpětný ráz. V reálu asi nemůžeme očekávat, že pomocí střelby pod vlastní nohy se dokážeme vznést a levitovat, ale na tohle se tady nehraje.

Hodnocení: 85 %

Perfect Distance

Perfect Distance

Perfect Distance – odstup není nikdy dokonalý

Co myslíte, jsou hry umění? Vím, museli jste podobnou otázku slyšet asi již tisíckrát, ale přesto se ptám znova. Pokud totiž odpovíte, že ne, pak je vše v pořádku, ale nevidíte spojitost mezi literaturou, filmy, nebo třeba hudbou. Pokud odpovíte, že ano, pak všechno bude také v pořádku, ale přicházíte o jeden důležitý fakt. Totiž, že některé hry skutečně nemohou být za umění považovány (spíše většina). Pravda tak bude, jak už tak povětšinou bývá, někde uprostřed. Některé hry jsou umělecky hodnotné. Pak ale musí následovat otázka: Co je dělá hodnotnými?

Hodnocení: 70 %

imscared

imscared

Imscared – v hlavní roli smajlík

Horory jsou v módě. To asi nikdo nezpochybní. Stačí se podívat na několik posledních recenzí tady na Plných Hrách a jsem si jistý, že jich najdete několik. Za poslední dva měsíce určitě. Čím to je, že se hororům tak daří? Tak, jako se uplatňují nové postupy v tomto žánru na filmových plátnech, tak se nové postupy uplatňují v rámci her. Nechejme zatím stranou jak moc jsou tyto postupy kvalitní, zajímavý je fakt, že právě děsuplným příběhům se vlévá nová krev do žil. Spousta herních žánrů stagnuje, některé se neustále vracejí (podobně jako móda) v jakýchsi výstřelcích, ale kromě arkád nic nezažívá takový "boom", jako právě horory.

Hodnocení: 90 %

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.