Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hry zdarma a experimentální simulátor života

aktualizováno 
Heuréka! Když se experiment vydaří, je skutečně důvod k oslavě.

unmanned_08

Hra týdne

Unmanned - co jste chtěli vědět o životě, ale báli jste se zeptat

Hra o životě a hra na život. Tak by se dal Unmanned charakterizovat nejlépe. Podle Shakespeara jsme všichni jen herci. Podle modernějšího pojetí jsme všichni hráči. Ve chvíli, kdy se ráno zvedneme z postele, až na kost propocení po absurdní noční můře jako hlavní hrdina hry, hrajeme si, že prožíváme své dny. Zatímco ve skutečnosti je nějaká hmatatelná odměna z toho hraní jen velmi těžko postřehnutelná, Unmanned vás alespoň, když už nic jiného, odmění jakýmsi metálem nebo odznáčkem za vykonané činnosti.

Hodnocení: 90 %

Gray and Green - barevný svět v hrsti

gray_07

Gray and Green

Na Gray And Green je zajímavé to, jak je hravý. Neničí hráče přílišnou obtížností a naopak mu dává okusit zábavného procházení úrovní za zvuků příjemné hudby a líbivého grafického zpracování. Nenutí hráče bát se toho, co bude za dalším rohem a pouze mu dává možnost odpočinout si. Některé zlé jazyky by hru označily za primitivní, hloupou nebo infantilní a měly by zčásti pravdu. Hra je trošku infantilní, to ano, ale je skořápkou skrývající několik důležitých vlastností. Pod ní se totiž zračí zábava a bezstarostnost.

Hodnocení: 87 %

And Then There Were None – nikde nikdo

none_06

And then there were none

And Then There Were None je zajímavým příspěvkem do rodiny "hopsaček", či chcete-li "plošinovek" nebo arkád. Kromě skutečně zvláštního technického zpracování nabízí hra i zajímavou hratelnost a pár originálních nápadů, takže chvíle strávená s ní není ztraceným časem, který vám už nikdo nevrátí. Ačkoliv možná pro sečtělého čtenáře Plných Her může název této arkády implikovat jednu hodně známou knihu nejlepší autorky detektivek, nemá s tímto dílem, jež u nás bylo skutečně vtipně přeloženo jako "Deset malých černoušků", jinak nic společného. Pro hru samotnou je ale název příznačný, což ocení především zdatní angličtináři, protože atmosféra ztracení se a osamělosti je zde hlavním tématem.

Hodnocení: 70 %

The Kite – kam až se lze nechat unášet?

kite_04

The Kite

Pro nás Čechy je realita vzdáleného a stále se vzdalujícího Ruska v jistých ohledech nepochopitelná. Je to jiný svět. Ačkoli jsou prostředí a situace v The Kite literárně přimalovány a jsou takříkajíc dotaženy do extrémů, i sebemenší střípek z toho, co se nám snaží říct, je poměrně šokující. Obraz nechutných koridorů polorozpadlých panelákových domů, polorozpadlých vztahů a šedivě neživých vyhlídek na lepší zítřky je sám o sobě, tak jak ho hra líčí, značně nepříjemný a depresivní. Vnímavější povahy při hraní zachytí jemné podobnosti s vlastním životem a vlastním světem a právě tyto nuance jsou tím, co The Kite činí po stránce atmosféry tak silným zážitkem.

Hodnocení: 85 %



Témata: vyhlídka, simulátor


Nejčtenější

Dex
Vyšlo demo české kyberpunkové hry Dex, chystá se i český dabing

Studio Dreadlocks vydalo demoverzi 2D akční hry na hrdiny Dex, a to na PC, PlayStation 4 a Xbox One.   celý článek

Half-Life 2
Třicet her, na které nejraději vzpomínám. Díl třetí

Některé seznamy se sestavují obtížně. Třeba ten, v němž svou herní historii musíte shrnout do třiceti položek. Má herní historie je specifická tím, že táta...  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda je studnicí nesmyslných animací

Mass Effect: Andromeda je již druhým týdnem pod palbou kritiky kvůli chybám v animacích. Hra v Evropě vyšla 23. března, a internet díky tomu zaplavila humorná...  celý článek

Syrian Warfare
Strategie Syrian Warfare ve zkratce: Kontroverzní téma a krutá obtížnost

Tvůrci hry Syrian Warfare se žánr strategií rozhodli pojmout nezvyklým způsobem. A to hned na několika rovinách. Netěžíte v ní suroviny a nestavíte základnu,...  celý článek

Heroes of the Storm 2.0
Heroes of the Storm čekají výrazné změny a amazonka z Diabla 2

Heroes of the Storm 2.0. Za tímto názvem se ukrývá řada systémových změn, které výrazně změní způsob, jakým bude arénová strategie od Blizzardu odměňovat...  celý článek

Další z rubriky

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Cosplay na akci Blizzcon - Alexstrasza
Historie Blizzardu: Selhání za miliardu umožnilo vznik dalšího hitu

Posledních pět let se v Blizzardu neslo v duchu prozkoumávání nových světů i žánrů a nechybělo ani zrušení obřího projektu. Portfolio rozšířila řada hitů, ale...  celý článek

Ovládání Oculus Touch
KOMENTÁŘ: Miliardové odškodné v boji o virtuální realitu není to hlavní

Čísla jsou zvláštní věc. Dvanáct a půl miliardy korun je podle většiny měřítek enormní suma. Jenže ve sporu o práva k virtuální realitě není až tak zásadní....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.